Hvilket TV-kort til kabel fra Canal Digital? Digital/analog? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 70
    Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tommelite
    Da har jeg gått til innkjøp av en Floppy DTV med Conax modul. Blir spennende å se om jeg får den til å virke med Canal Digital. Setter veldig pris på om noen med erfaring fra denne kan gi meg noen tips til hvordan de har satt denne opp!
    Si fra når du har fått ting til å virke! Vurderer veldig å kjøpe Floppy DTV jeg også, men forutsetningen er at det fungerer stabilt i MCE2005! Det snakkes jo så mye om parring av CD sine kort mot tunerene de selv leverer, så vanskelig å bli klok ....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan godt være prøvekanin! Kortet er sendt fra leverandør, så jeg skal gi full rapport!

... Trenger mest sannsynlig hjelp fra dere, så jeg skal legge ut tekniske utfordringer!

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan godt være prøvekanin! Kortet er sendt fra leverandør, så jeg skal gi full rapport!

... Trenger mest sannsynlig hjelp fra dere, så jeg skal legge ut tekniske utfordringer!
    Konge :-D

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gått til innkjøp av en Floppy DTV med Conax modul. Blir spennende å se om jeg får den til å virke med Canal Digital. Setter veldig pris på om noen med erfaring fra denne kan gi meg noen tips til hvordan de har satt denne opp!
    Tommelite, hvor bestilte du Floppy DTV kit'et ditt ?

Newcomer per egil sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alibaba
    Jeg har nå prøvd samtlige tv kort som elkjøp har å selge (takk gud for bytterett)
    uten videre stort hell kan man si.Har kabel tv med litt dårlig signal(ikke så veldig gale).Problemet er at når jeg bruker tv kort,så bare står det å "hakker"/"henger" hele tiden.
    Specsa på maskinen min er som følger:
    2,6 celeron
    1mb minne
    integrert skjermkort i hovedkort (ass)
    godt med ledig hd plass

Kan det ha noe med at det integrerte skjermkortet ikke takler tv kortet?
    Maskinen er til vanlig forholdsvis ok til annet (utenom spilling da)
    Tror du må deg et ordentlig skjermkort, ja!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv pvr 500. Det er greit nok, men ikke noe mer. Svært middelmådig billedkvalitet, knapt. Men det skal visstnok være et av de mest "bug-frie" tv-kortene.

Hadde jeg valgt i dag, ville jeg ha lagt inn mere penger. Kjøp et med to innebyggede tunere, og større fokus på billedekvalitet!

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du funnet ut noe? Jeg bestilte kabel-TV fra CD i går..

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av per egil
    Jeg har selv pvr 500. Det er greit nok, men ikke noe mer. Svært middelmådig billedkvalitet, knapt. Men det skal visstnok være et av de mest "bug-frie" tv-kortene.

Hadde jeg valgt i dag, ville jeg ha lagt inn mere penger. Kjøp et med to innebyggede tunere, og større fokus på billedekvalitet!
    I følge det jeg har lest er PVR 500 et av de kortene som faktisk har ganske god billedkvalitet. Jeg har testet diverse leadtek kort, PVR-350, PVR-250 og de har ihvertfall ikke noe bedre billedkvalitet enn PVR-500 som er det jeg bruker nå. Men det finnes selvsagt en hel skog av kort..

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ups. Bæsja på leggen der, gitt... Jeg har pvr-150, ikke pvr-500. Huska feil, sorry :-)

Uansett er jeg ikke fornøyd med billedkvaliteten på det jeg har. Er pvr-500-kortet vesentlig bedre der? Jeg yviler litt. Og hva med de som sier de ikke får det til å fungere?

Hardware.no - Prisguide - TV-/videokort - Hauppauge WinTV-PVR-500MCE

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av per egil
    Ups. Bæsja på leggen der, gitt... Jeg har pvr-150, ikke pvr-500. Huska feil, sorry :-)

Uansett er jeg ikke fornøyd med billedkvaliteten på det jeg har. Er pvr-500-kortet vesentlig bedre der? Jeg yviler litt. Og hva med de som sier de ikke får det til å fungere?

Hardware.no - Prisguide - TV-/videokort - Hauppauge WinTV-PVR-500MCE
    Alltid en eller annen gjøk som ikke klarer å installere riktige drivere. Kortet fungerer som bare det så lenge man installerer riktige drivere/software.

Når det gjelder kvalitet så er jo 500 kortet basicly to stykk 150 kort satt sammen. Dog skal det sies at nyere 500 kort har fått oppgradert tunerene i forhold til de litt eldre (også på 150 kortene) ; hauppauge gikk fra Philips til Samsung .....Det var vel en grunn til dette og jeg antar kvaliteten gikk noen hakk opp :-)

Vurderer forøvrig å selge mitt 500 kort (bruker ikke tv-kortet i HTPC'en etter at jeg fikk digital-tv) , du kan jo pm'e meg om du er interessert...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Cozmo

Har selv PVR 500MCE kort på analoge CD signaler, men vurderer å bestille digital-dekoder fra CD. Er det slik å forstå at dette kortet ikke lenger vil fungere optimalt?

Et annet spørsmål, siden jeg la merke til at du har samme kabinett som meg.
    Har du fått VFD/IR leser som fulgte med kabinettet til å fungere mot MCE trådløst tastatur?

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av banham
    Hei Cozmo

Har selv PVR 500MCE kort på analoge CD signaler, men vurderer å bestille digital-dekoder fra CD. Er det slik å forstå at dette kortet ikke lenger vil fungere optimalt?

Et annet spørsmål, siden jeg la merke til at du har samme kabinett som meg.
    Har du fått VFD/IR leser som fulgte med kabinettet til å fungere mot MCE trådløst tastatur?
    Heisann baham,

Bestiller du deg digital-dekoder fra Canal Digital får du ikke noe glede av kortet i det hele tatt - dvs - du kan jo fortsatt mate det med analoge signaler - men output'en fra digitalboksen går rett til tv'en. Kanalskifte skjer jo også i boksen slik at opptaksfunksjonen blir ubrukelig for tv-kortet sin del..

Når det gjelder MCE trådløst tastatur er det ikke mulig å få dette til å fungere med IR enheten som sitter i kabinettet. Du må kjøpe Microsoft sin fjernkontroll - da får du med en IR receiver som tastaturet vil fungere mot...
    Frustrasjonen min var stor når jeg fant ut dette selv i høst :neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cozmo
    Heisann baham,

Bestiller du deg digital-dekoder fra Canal Digital får du ikke noe glede av kortet i det hele tatt - dvs - du kan jo fortsatt mate det med analoge signaler - men output'en fra digitalboksen går rett til tv'en. Kanalskifte skjer jo også i boksen slik at opptaksfunksjonen blir ubrukelig for tv-kortet sin del..
    Dette stemmer da vel ikke helt.

Ut fra digital tuneren kan jo kobles til pc med mediacenter, og fjernkontrollen til mediacenter kan da stilles inn til å skifte kanal på digital tuneren fra Canal Digital. Så på denne måten kan en styre Tuneren via mediacenter pcen.

Et annet alternativ er å kjøpe seg et digital tvkort til pcen, så ta i kortet fra canal digital i denne. Dette vil vel gi den beste kvaliteten på canal digital sitt kabel-tv da alt vil forbli digital hele veien.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Har du funnet ut noe? Jeg bestilte kabel-TV fra CD i går..
    Vil gjerne vite litt mer her jeg også.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Dette stemmer da vel ikke helt.

Ut fra digital tuneren kan jo kobles til pc med mediacenter, og fjernkontrollen til mediacenter kan da stilles inn til å skifte kanal på digital tuneren fra Canal Digital. Så på denne måten kan en styre Tuneren via mediacenter pcen.

Et annet alternativ er å kjøpe seg et digital tvkort til pcen, så ta i kortet fra canal digital i denne. Dette vil vel gi den beste kvaliteten på canal digital sitt kabel-tv da alt vil forbli digital hele veien.
    Er vel bare volumkontrollen samt en annen knapp som er programmerbar på MCE fjernkontrollen - tror ikke kanal-skifte knappene kan programmeres. Men man selvsagt hacke det hele til med IR-blasters og girder...

Men du har selvsagt rett i at du kan ta RGB scart eller s-video (tror det er s-video ut på disse boksene) og stappe inn på en video-in inngang på skjermkortet. Men fortsatt er det vanskelig å benytte opptaksfunksjonen i MCE da canaldigitalboksen må skiftes til rett kanal før opptaket kan starte. For meg forsvant da det meste av nytteverdien. EPG'en som du får i MCE har jo også CD boksen innebygget....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under søking av kanaler i mce får en spørsmål om en har "setoppboks" eller ikke. Velger en ja her går en igjennom en guide som gjør at kanal skifte osv virker direkte fra mediacenter mot canal digital boksen. På denne måten kan en fint stille inn opptak osv fra mce, så skifter denne kanal selv på gitt tidspunkt.

En trenger med andre ord ikke girder eller andre programmer for å få dette til, en bare følger guiden som dukker opp i mce, og lærer da fjernkontrollen opp underveis som en blir bedt om å gjøre det.

Når det kommer til epg så kan en veldig enkelt få mediacenter sin epg til å bli mye bedre og utfyllende enn canal digital sin egen. sistnevnte har feks ikke særlig bra epg på kanaler som feks TV3, mens i mediacenter kan en legge til de kanalene som mangler å få for både de som alt er der, samt alle andre tenkelige kanaler.

Utgangen som benyttes er ikke s-video, med en rgb plug på baksiden, hvertfall på den digital tuneren som canal digital sender ut om dagen.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under søking av kanaler i mce får en spørsmål om en har "setoppboks" eller ikke. Velger en ja her går en igjennom en guide som gjør at kanal skifte osv virker direkte fra mediacenter mot canal digital boksen. På denne måten kan en fint stille inn opptak osv fra mce, så skifter denne kanal selv på gitt tidspunkt.

En trenger med andre ord ikke girder eller andre programmer for å få dette til, en bare følger guiden som dukker opp i mce, og lærer da fjernkontrollen opp underveis som en blir bedt om å gjøre det.

Når det kommer til epg så kan en veldig enkelt få mediacenter sin epg til å bli mye bedre og utfyllende enn canal digital sin egen. sistnevnte har feks ikke særlig bra epg på kanaler som feks TV3, mens i mediacenter kan en legge til de kanalene som mangler å få for både de som alt er der, samt alle andre tenkelige kanaler.

Utgangen som benyttes er ikke s-video, med en rgb plug på baksiden, hvertfall på den digital tuneren som canal digital sender ut om dagen.
    Så du sier at TV-kortet kan skifte kanal på CD-boksen via en av de tilkoblede kablene, som i dette tilfellet enten er s-video eller composite (som er inngangene tilgjengelig på PVR-500) ?

Mulig jeg har gått glipp av noe, men så vidt jeg vet er s-video og composite 1-veis og definerer ingen protokoll for signalering begge veier..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skifter ikke kanal via videosignalene, men via det "infrarøde øye" som følger med i pakken.

Så en plaserer da et slikt øye i front av canal digital boksen, og vips et trykk på kanal 1 vil gi kanal 1 på canal digital boksen, eventuelt den kanalen du har stillet inn til å være kanal 1

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skifter ikke kanal via videosignalene, men via det "infrarøde øye" som følger med i pakken.

Så en plaserer da et slikt øye i front av canal digital boksen, og vips et trykk på kanal 1 vil gi kanal 1 på canal digital boksen, eventuelt den kanalen du har stillet inn til å være kanal 1
    Det var jo det jeg skrev i min opprinnelige post - at du må til å konfigurere infrared blaster osv. At man muligens unngår å bruke girder fordi mediacenter inneholder noe mikkmakk for å lære opp ir-blasteren er jo heldigvis et pluss.

Det er fortsatt for mange svakheter med dette opplegget imho ; f.eks kan du ikke bytte til en annen kanal mens du tar opp på én.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cozmo
    Heisann baham,

Når det gjelder MCE trådløst tastatur er det ikke mulig å få dette til å fungere med IR enheten som sitter i kabinettet. Du må kjøpe Microsoft sin fjernkontroll - da får du med en IR receiver som tastaturet vil fungere mot...
    Frustrasjonen min var stor når jeg fant ut dette selv i høst :neutral:
    Dersom jeg mater PVR500 kortet mitt med analoge signaler utenom CD dekoderen så kan jeg vel fortsatt bruke HTPC-en til opptak? Dårligere bilde selvfølgelig ..men likevell!

Har også tenkt på dette med å sette in digital tv kort og cam leser, men har lest at CD har begynt å knytte kortet opp mot dekoderen slik at at ikke andre dekodere fungerer. Stemmer dette?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •