Hvilket TV-kort til kabel fra Canal Digital? Digital/analog? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 70
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fnorre
    Linken over er feil/utdatert, men produktet finnes fortsatt. Jeg har også Canal Digital kabel-TV, og har allerede digital tuner og kort. Så spørsmålet mitt er om alt vil fungere i en Media Center PC om jeg kjøper følgende komponenter:

Technotrend Budget C-1500
    EUR 68,10

Technotrend Budget PCI CI
    EUR 28,36

Jeg har kun selve smartkortet fra Canal Digital, men forstår ikke helt om CI-pakken inkluderer selve CAM-kortet? Og i så fall trenger jeg også:

Conax CAM
    EUR 43,02

Sum: EUR 139,48 (trekt fra 16% lokal mva)
    = ca NOK 1.110
    = kr 1.387,50 inkl mva

= totalt ca kr 1.550 inkl mva og postens tollgebyr (kr 170?)... + frakt da

Men jeg antar jeg trenger Conax CAM altså? Den var jo ganske dyr i forhold til resten.

Noen som har installert alt dette og testet på Canal Digital kabel-TV (Oslo)?
    Jeg er også svært interrestert i om noen har prøvd denne konfigen. Jeg snakket akkurat med Canal Digital, som hevdet det ikke fantes noe CAM å få kjøpt til Digital Kabel TV.
    Men jeg refferte til den siten og sa det er mulig å kjøpe CAM, jeg trengte bare å vite hvilken kryptering de bruker.
    De sa at de brukte Conax Krytering, men ga meg null garanti for at det ville fungere med den konfig over.

Så da gjenstår det jo egentlig bare å teste dette... men før jeg løper å bestiller dette hadde det hvert kjekt å vite om andre hadde fått dette til på Digital Kabel tv fra Canal Digital? Eller fått dette til med en eller annen konfig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Safenor
    Jeg er også svært interrestert i om noen har prøvd denne konfigen. Jeg snakket akkurat med Canal Digital, som hevdet det ikke fantes noe CAM å få kjøpt til Digital Kabel TV.
    Men jeg refferte til den siten og sa det er mulig å kjøpe CAM, jeg trengte bare å vite hvilken kryptering de bruker.
    De sa at de brukte Conax Krytering, men ga meg null garanti for at det ville fungere med den konfig over.

Så da gjenstår det jo egentlig bare å teste dette... men før jeg løper å bestiller dette hadde det hvert kjekt å vite om andre hadde fått dette til på Digital Kabel tv fra Canal Digital? Eller fått dette til med en eller annen konfig?
    Hei!
    Har kjøpt meg en Technotrend Budget C-1500, Technotrend Budget PCI CI og en Conax CAM for bruk mot CanalDigital kabel. Fått installert alt, og fått opp samtlige kanaler på lista. De kodete kanalene vil ikke dekodes, men de ukodete kanalene fungerer fint da.. men der er ikke mange av de.

Har abonement for Canal+ og mange andre kanaler som funger fint i min vanlige dekoder. Problemet er at det ikke fungerer på pc'n.

Leste på et danskt forum at CanalDigital låser kortene sine mot serienummeret på dekoderboksen. I så fall er det ikke så rart dette ikke fungerer. Er det noen som kan bekrefte / avkrefte dette?

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA, dette stemmer uheldigvis. Om jeg ikke husker feil er alle Canal Digital-kortene anskaffet etter 1.april koblet til tuner (såkalt pairing). Samme opplegg som viasat har på sitt opplegg :-x

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen folkens

Jeg kjøpte meg C 1500 korter fra Techotrend og fikk dette til å funke "fint" med Canal Digital, inkl. decoding av kanaler.

Det var dog et utrolig komplisert og tidkrevene oppsett av kortet (med CI og Conax Cam), men nå som jeg vet hvordan går nok evt. andre oppsett bedre.
    Dog er jeg meget skuffet over bildekvaliteten og ikke minst har BDA driverene mye trøbbel med dekodingen av kanaler. Jeg har lest litt rundt på de halv tyske forumene rundt Techotrend kortene, og det viser seg nok at det rett og slett er litt for dårlig med dekodingen, og at man må vente på bedre drivere.

Nå kan det hende at den "dårlige" bildekvaliteten skyldes at jeg tester dette på en gammel junk boks.. med et TI 4200 grafikk kort, ikke vet jeg. Poegnet er uansett at om dekodingen av kanalene ikke er stabit, vil alt bare bli en irritasjon.

Jeg driver nå å prøver finne ut om noen av de større kortene (med onboard Mpeg dekoder) kanskje fungerer bedre... men har ikke klart å få noen i tale rundt dette.

Så konklusjon.. JA, Techotrend C-1500 med CI og Conax cam fungerer på mediacenter på Canal Digital. Dog veldig knotete oppsett og bugget dekoding av kanaler.
    Jeg husker ikke når jeg fikk det "digital" abonnementet fra CN, men det var rundt april/mai i år.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen tips på hvordan få dette til å fungere?
    Jeg har hentet ned de siste driverne og testet med TT-Mediacenter. Når jeg trykker på CI står den bare på Please wait... og ingenting hender.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har henter og brukt pakken fra denne siden:
    http://www.technotrend.de/english/do.../download.html

Direkte link til TT MCE Tools (som også inneholder drivere!!)
    http://technotrend-online.com/downlo...2006_06_26.zip
    Det er dog viktig at du avinstallerer alt før du kjører inn nytt, OG bruker den driver removal tool (skal ligge på cd'en en eller annen plass).

Når du har kjørt det inn, må du starte TT tools å "mappe" kortet og frekvensene i.h.t. manualen. Dette er litt knotete, og jeg har ikke listen på denne maskinen. Men i et annet forum fant jeg hele frekvens listen for Canal digital kabel tv. Den lastet jeg inn i TT tools og begynte på toppen og mappet hver frekvens.

Så reboot maskinen..

Når du er opp igjen går du inn i MCE... finner setting for andre program mener jeg. Der er dekodingen marker for aktiv.. kun 1 av de skal være aktiv, den øverste (husker ikke navn her). Den andre CI skal ikke være aktiv.

Så søker du inn alle kanalene i MCE.... merk at de som er kodet vises ikke. De må du gå i kanalvalg etterpå å sette til aktiv i MCE.
    Save så kanalvalget.

Deretter restarter du MCE... og minimerer det... da ser du TT Decryption saken oppe. Velg fane 2 og husk av for ... husker nå igjen ikke navn. Deretter må du gå igjennom hver kanal å sette ID'en for kanalen (denne finne du i den orginale CN dekoderen din, likeså frekvenser).

Så kan du begynne å bla i kanaler, og denne TT decryption saken vil de-kryptere kanalene for deg.
    Du skal med andre ord IKKE bruke det CI programmet som medfølger i TT tools!

MEN den er buggy... og i.h.t. andre forum jeg har lest støtter ikke driverene f.eks. at maskinen selv bytter kanal for å ta opp. Altså du så sist på NRK, men programerte opptak av TV2 litt etterpå. Dermed skal MCE selv skifte kanal å ta opp.
    Problemet er at den tar opp, men TT decryption klarer ikke da å de-kryptere kanalen.

Som tidligere nevt... dette er etter min mening uholdbart og alt for ustabilt. Er også svært bekymret at de må ty til noe ekstra software for "å lure" mce til å fungere med kortet...Men på et vis fungerer det.

Er dog VELDIG interessert i tilbakemeldinger på de "bedre" Techotrend kortene som koster litt mer. Men klarer ikke å finne ut om noen har prøvd de, eller hvordan de funker og om de støttes i MCE.
    Dette er et kort jeg kunne tenkt å prøve...
    http://www.hembiopc.se/shop/catalog/...products_id=46

Denne siten ser ut til å ha peil... men får ikke kontakt med innehaver pr tlf. Ser også noen gamle datoer på siten, så mulig det ikke er operativt lengre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering.

Jeg har ringt rundt verden for å prøve å få noe bekreftelse på de største Techotrend kortene for digial kabel tv (største er "likt" Happenhauge sitt Nexus tror jeg det het).

Vel, omsider fikk jeg tak i en pratsom fyr i Sverige fra Happenhauge. Han kunne fortelle at de hadde tidligere hatt en samarbeid med Techotrend, men det var avsluttet nå. Primært sett fordi den hardware config på kortene ikke var støttet i MCE, og derfor ble det mye "jalla" løsninger for å få det til å funke. Dette er jo Budget c-1500 kortet et godt eksempel på...

Han sa videre at alle Digital kort var avhengige av kortleser, om ikke fikk man jo ikke inn noe kanaler. Så de hadde fokusert på å få den ferdig ført. Han sa den nye kortleseren fra Happenhauge blir lansert om en uke eller 2. Så kommer de ut med et nytt kort myntet for Digital Kabel tv. Dette korten vil fungere utmerket med MCE uten mikk makk.. altså kjør inn normale drivere og kortet skal fungere. Dette ville angivelig bli lansert i slutten av August/September.

Så tror det kan være like lurt å vente litt med å bygge den "rene digital kabel tv boksen".

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Safenor
    MEN den er buggy... og i.h.t. andre forum jeg har lest støtter ikke driverene f.eks. at maskinen selv bytter kanal for å ta opp. Altså du så sist på NRK, men programerte opptak av TV2 litt etterpå. Dermed skal MCE selv skifte kanal å ta opp.
    Problemet er at den tar opp, men TT decryption klarer ikke da å de-kryptere kanalen.
    Hei, jeg kjører samme oppsett, og har etter MYE fikling endelig fått kanalene til å virke både i MediaPortal og MediaCenter. Har også inntrykk av at dette er veldig ustabilt, men testet å programmere et opptak i går og det virket forsåvidt. MCE skiftet kanal og kanalen ble dekryptert, men tror kanskje det er litt bingo for hvor ofte det funker å dekryptere kanalene. Får ofte "Decryption was NOT successful" når jeg skifter kanaler.
    Jeg kjører nå bda 4.4.10.15 som er siste versjon. Måtte først installere 4.4.10.12 da det ikke virket i det hele tatt med 4.4.10.15. Etter at alt fungerte med .10.12 oppgraderte jeg til .10.15 og det fungerer nå altså.
    Jeg liker egentlig GUI til MediaCenter bedre enn MediaPortal, men det virker kanskje litt mer stabilt i MediaPortal da denne har native støtte for TT kortet (selv om det er ustabilt det oxo )

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Funker bare på omhem abo, så med mindre du bor i Sverige er det litt vanskelig...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kopling av tv-tuner/media center-pc til tv/dekoder

Jeg har kjøpt en media center-pc fra Dell (Dimension 9150 Viiv PD 940 processor Dual Core - 3.20GHz, 800FSB, 2x2MB) med TV-tuner (AverMedia Analogue USB 2.0 MCE med MCE fjernkontroll). Jeg har "en egen" pc-skjerm, og pc'n fungerer fint koplet opp mot denne, men jeg får ikke koplet den til tv'n (mao ganske bortkastet med media centeret...).

Jeg har en dekoder fra Canal Digital, og forstår det slik at jeg må kople pc'n til tv'n via dekoderen. Jeg kan imidlertid ikke skjønne hva slags kabel jeg skal kunne benytte mellom dekoderen og pc'n - ev mellom dekoderen og AVerMedia-"boksen" (går ut fra at "boksen" er selve tuneren?) og videre til pc'n. På dekoderen er det to uttak for scart-kabler (hvorav den ene pr i dag er koplet til tv'n). Jeg skjønner imidlertid ikke hvordan jeg skal kunne kople en scart-kabel til tuneren/pc'n.. Det er også en "serial port", men heller ikke denne kan jeg se at jeg kan benytte. På tunerboksen er det et uttak for en firewire som jeg har koplet til pc'n, en kompositt inngang/utgang, et uttak for s-video og tre uttak - hhv rød, hvit og gul - (A/V IN) som jeg ikke aner om jeg skal benytte og i så fall med hvilken type kabel og koplet til hva...

Er det noen som kan hjelpe meg litt på vei?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baker
    Funker bare på omhem abo, så med mindre du bor i Sverige er det litt vanskelig...
    Dette er faktisk ikke helt riktig. Floppy DTV fungerer også utmerket med Conax cam og jeg har sett flere som har brukt dette sammen cd digital kabel tv. Floppy DTV er litt dyrere en Technotrend sin løsning, men så vidt jeg kan se er det stort sett fornøyde brukere å se. På www.digital-everywhere.com kan du kjøpe både FloppyDTV og Conax CAM, hadde faktisk tenkt å gjøre en investering når tiden og økonomien er moden for det.

- Judaz

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av besta
    J... Jeg kan imidlertid ikke skjønne hva slags kabel jeg skal kunne benytte mellom dekoderen og pc'n ...
    Tror eneste mulighet er kompositt. Det er kompositt utgang i en SCART plugg, det finnes overgang til slike gul -rød -hvit kabel.
    Du må da ha en video inngang på PCen, det finnes på noen skjermkort og noen TV kort.
    Har dog ingen erfaring med slik oppkobling selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg er en smule utenfor når det kommer til dette emnet med dekoding av kanaler osv. Men jeg skal stille ett enkelt spørsmål som vil gi meg det jeg trenger av svar.

Er det overhodet mulig å få inn canal + sine kanaler ved bruk av dekoding-program på pc'n, uten å ha noen dekode-boks fra canal digital\ikke ha canal + abonnoment.

Har snakket med en polsk person og han får inn canal + ved bruk av tv kort,ett dekoder-program pluss de ulike kanalkodene, uten å ha ett abonnoment på kanalene.

Hvis svaret til dette ligger i en av de foregående svarene, så beklager jeg, men jeg skjønner ikke så altfor mye av det

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg forstår deg rett Metz.. spør du om å få inn digitaltv signaler....

Du er nødt til å ha et kort fra Canal Digital, dvs også et abonnement hos dem. Ikke nødvendigvis for filmkanaler osv... men grunnpakken må du ha.
    Det er mulig det finnes noen "hack" løsninger rundt kort, men det kjenner i så fall ikke jeg til.

Selve dekoder boksen har du ikke bruk for om du skal kjøre via PC, altså sete opp en mediapc. Du må ha digital cabel kort i pc'en... og eneste måten å få tak i CN kortet er å bestille en digital boks fra dem. Kjenner ikke til at du kun kan bestille kortet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe mer rundt kortet fra Happenhaug?

Hadde hvert greit om det kom et kort som virket sammen med mce og canal digital uten videre stress.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hauppenhaug hadde så vidt ute litt info på det nye kortet på websidene deres, men det ser nå ut til at det er fjernet. Tyder på at det kan bli en stund til vi ser noe til dem.

Har noen prøvd dette kortet fra Twinhan? http://www.twinhan.com/product_cable_2.asp
    Har lest mye bra om det i diverse forum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Judaz
    Dette er faktisk ikke helt riktig. Floppy DTV fungerer også utmerket med Conax cam og jeg har sett flere som har brukt dette sammen cd digital kabel tv. Floppy DTV er litt dyrere en Technotrend sin løsning, men så vidt jeg kan se er det stort sett fornøyde brukere å se. På www.digital-everywhere.com kan du kjøpe både FloppyDTV og Conax CAM, hadde faktisk tenkt å gjøre en investering når tiden og økonomien er moden for det.

- Judaz
    Dette er interessant. Jeg kjører i dag CD med TT 1500 dvb-c, CI og Conax cam, og det er mildt sagt ustabilt.
    Er det noen som vet om Floppy DTV fungerer stabilt i MCE ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at NRK la om til nye frekvenser, finnes ikke kanalene i listen når jeg gjør et nytt søk.
    Jeg kjører DVB-C/CI/CAM mot Canal Digital kabel. Noen som har samme problem ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av Judaz
    Dette er faktisk ikke helt riktig. Floppy DTV fungerer også utmerket med Conax cam og jeg har sett flere som har brukt dette sammen cd digital kabel tv. Floppy DTV er litt dyrere en Technotrend sin løsning, men så vidt jeg kan se er det stort sett fornøyde brukere å se. På digital-everywhere kan du kjøpe både FloppyDTV og Conax CAM, hadde faktisk tenkt å gjøre en investering når tiden og økonomien er moden for det.

- Judaz
    Da har jeg gått til innkjøp av en Floppy DTV med Conax modul. Blir spennende å se om jeg får den til å virke med Canal Digital. Setter veldig pris på om noen med erfaring fra denne kan gi meg noen tips til hvordan de har satt denne opp!

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •