Hvor finner jeg lydkort som gir DD via optisk ut? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du flere DVD-Avspillings programmer, feks. PowerDVD?
    Jeg satt akkurat opp en PC igår med Trust sitt optiske lydkort.

Først fikk digital lyd ut kun som PCM (2kanals stereo).
    Slet med å få sendt ut Dolby Digital fra PC.
    Greide det ikke med VLC player, så løsning ble å velge PowerDVD som avspilling. Da funket det med en gang når PowerDVD ble konfigurert til å bruke SPDIF.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at jeg ikke fikk svart før nå, men nettet mitt har vært nede (UPC......)

Har prøvd både Powerdvd 6, Windvd 7 platinum og Nvidia purevideo (trial), men til ingen nytte..

Får bare som nevnt ovenfor ut PCM lyd vi digital (2 kanals stereo).

Helt enig den pluggen som følger med, har aldri sett noe lignende. Begynner å tro at det er den som er problemet.

Men igjen når jeg kikker i den oransje minjack porten/inngangen så gir den ut et rødt lys (med andre ord optisk)

Har prøvd både lyddrivere som fulgte med, og oppdaterte drivere til lydkortet. Får absolutt inget valg når det gjelder SPDIF. Både i soundsettings i windows og i realtek sitt avrack.

I windows hvor du kan velge lyd ut/inn får jeg bare velge IntelHD sound out, mens på lyd inn får jeg velge mellom Intel HD Sound inn og Intel HD digital sound inn. Så det funker på digital inn. Har prøvd med MD spiller.

Nei får vel heller kjøpe meg et lydkort som funker.......

Forslag??

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslag til billige lydkort som kjører digital ut, og ellers ikke er påkostede på ting du ikke trenger:

USB:
    Terratec Aureon 5.1 med optisk inn/ut - litt over 400,-
    men anbefaler SB Live! 24 -bit, 5.1 med coax digital ut - litt over 500,-

PCI:
    Anbefaler Creative SB X-Fi XtremeMusic PCI eller M-audio revolution.

Finnes mange flere, og ikke minst i segmentet som går over 1000,- men som en ren erstatter for din "trøblete" optiske utgang kan du nesten ta hva som helst så lenge det har optisk ut (og du ikke skal spille på maskina)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Terratec Aureon 5.1 med optisk inn/ut, men dette kortet takler ikke annet en stereo. Vurderer oppgradering til samme kortet i 7.1 versjon som skal videreformidle Dolby. Hva med DTS? Bare M-audio kortene ser ut til å ta seg av dette, men dette gjelder vel prosesseringen. M-audio har også bare koaksial ut, og jeg vil helst ha optisk

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aubi
    Har selv Terratec Aureon 5.1 med optisk inn/ut, men dette kortet takler ikke annet en stereo.
    DA kjører du ikke "ren" digital ut, forutsatt at vi snakker om DD/DTS lyd og ikke spill-lyd. Jeg var oppe hos min kjære nabo og satte opp ett Aureon 5.1 for et par dager siden, og det outputter FINT 5.1 til anlegget hans, det. Dette må være konfigurasjonsfeil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at det ikke er 7.1 kortet du snakker om. 5.1 kortet mitt koster bare 175kr, mens 7.1 kortet koster "litt over 400"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe problem med å få DD gjennom min Realtek lydbrikke, men du må aktivere S/PDIF passthrough i avspillingsprogramvaren for DVD som du bruker. Bruker for øyeblikket Mediaportal og her var det ikke noe problem. Så lenge du bruker S/PDIF passthrough har kvaliteten på lydkortet du bruker SVÆRT lite å si, siden lyden ikke behandles av lydkortet, men av dekoderen i forsterkeren din.

For å få dette til å funke med DivX/Xvid med AC3 lyd, installerte jeg ac3filter og valgte S/PDIF passthrough i innstilllingene der, funker som bare det.

- Judaz -

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler å finne et kort som har Coaxial ut. F.eks HDA Digital - HDA Digital X-Mystique 7.1 Gold som har innebygget DD Live dekoder og både optisk og coaxial. Optisk bør kun brukes dersom man skal ha veldig lange strekk, eller ikke har noe annet valg på forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Judaz
    Jeg har ikke noe problem med å få DD gjennom min Realtek lydbrikke, men du må aktivere S/PDIF passthrough i avspillingsprogramvaren for DVD som du bruker. Bruker for øyeblikket Mediaportal og her var det ikke noe problem. Så lenge du bruker S/PDIF passthrough har kvaliteten på lydkortet du bruker SVÆRT lite å si, siden lyden ikke behandles av lydkortet, men av dekoderen i forsterkeren din.

For å få dette til å funke med DivX/Xvid med AC3 lyd, installerte jeg ac3filter og valgte S/PDIF passthrough i innstilllingene der, funker som bare det.

- Judaz -
    Jeg har atter en gang prøvd alle tenkelige og utenkelige muligheter uten å lykkes. Kan det vere avspillingsprogrammet som er problemet? Jeg bruker et program som heter "Roxio cine player".

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •