Fullskjerm på projektor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fullskjerm på projektor?

Jeg fikk meg projektor i starten av uken og da jeg i starten brukte den mot PC merket jeg av for "Vis fullskjerm video på: Automatisk" i nvidia driverene. Dette førte til at når jeg startet filmer på LCD skjermen min ble filmen vist på fullskjerm på projektoren.

Så i går, bestemte jeg meg for å formatere og installere windows om igjen for å prøve et nytt oppsett. Når jeg nå har gjort dette installert drivere og programmer/dekodere så har jeg fått ett problem. Jeg får ikke til fullskjerm video på projektoren, uavhengig om jeg bruker DualView eller Klon. Det rare er at hvis jeg bruker DualView mellom LCD og TV-skjerm, så funker alt som det skal.

Jeg har riktig nok en nyere driver nå (ikke beta) kan det være dette? Burde jo ikke være flere feil i en nyere driver i forhold til en litt gamlere.

Noen som vet hva som feiler eller tips på ting jeg kan prøve?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problem løst Jeg fant en kopi av noen gamle drivere, 61.76 - vet ikke hvor gamle de er, men de støtter 720p og 1080i ut samt fullskjerm på sekundærskjerm når det er en projektor, jeg vil derfor bruke disse.

Newcomer Antonionion sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette virker helt fint for meg med de nyeste driverne, men tror egentlig ikke du vil bruke denne metoden for å vise video på projektoren. Jeg har i alle fall aldri fått noe annet enn et søplete 800x600 bilde på XGA projektoren min når jeg sender fullskjermsvideo til den sekundære skjermen. Har derfor konkludert med at denne opsjonen er lagd for TV, ikke projektor.

Dersom du er interessert i et bedre bilde vil jeg anbefale deg å installere de nyeste forceware driverne, Nvdia's purevideo-dekoder og Zoomplayer (går også an å bruke windows media player for de som liker den ...). Det kan også være lurt å sette projektoren til primærskjerm, da det er en del videoting og tang som fungerer best på primærskjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har tydeligvis ikke prøvd å bruke projektor via HDMI Dette er noe helt annet enn når man kobler via VGA/S-Video/Kompositt kabel. Driverene registrerer automatisk at man bruker en HD-kompitabel projektor, og man får derfor valg etter hva skjerm/pj takler. Jeg får derfor valg mellom 540p, 720p og 1080i - noe som stemmer korrekt.

Jeg bruker faktisk zoomplayer, men bruker dscaler som sees som like bra som nvidia purevideo. Dessuten er det gratis for oss som ikke har OEM versjonen.

Og når det gjelder å ha PJ som primærskjerm er ikke dette spesielt aktuelt for meg da jeg bruker den vanlige LCD skjermen min til å jobbe med annet pc arbeid. F.eks skrive her på forumet eller lese VG. Dette fungerer da ypperlig da sekundærskjermen min kun viser fullskjermsvideo hvis ikke jeg har spesifisert annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 16:10 dataskjerm og 16:9 projektor, med projektoren koblet til VGA og LCDen til DVI, jeg kunne godt tenkt meg å kjørt 1280x720 ut på VGA og 1152x864 ut på DVI, er det mulig? har prøvd de ulike funksjoner som finnes i Nvidia softwaren, uten hell. har et 6800 le kort med 77.30 forceware driver.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonionion
    [...] Det kan også være lurt å sette projektoren til primærskjerm, da det er en del videoting og tang som fungerer best på primærskjermen.
    Hva mener du med dette? Hva er det som blir bedre ved å sette videoskjermen som primærskjerm?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eggi
    Jeg har en 16:10 dataskjerm og 16:9 projektor, med projektoren koblet til VGA og LCDen til DVI, jeg kunne godt tenkt meg å kjørt 1280x720 ut på VGA og 1152x864 ut på DVI, er det mulig? har prøvd de ulike funksjoner som finnes i Nvidia softwaren, uten hell. har et 6800 le kort med 77.30 forceware driver.
    Hvilke funksjoner har du prøvd og ikke prøvd da? For å aktivere to skjermer samtidig trenger du et "dualhead" skjermkort, noe alle skjermkort mindre enn 10 år har. Høyreklikk på skrivebordet -> settings -> klikk på skjerm nr 2 og velg "extend my windows desktop onto this monitor". Deretter velger du oppløsningen på skjermen. At skjermene har ulike "aspect ratios" har ingenting å si.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk det til nå, prøvde først med klon funksjonen, men da klarte jeg ikke sette egendefinert oppløsning, men med dual view så funker det.

Newcomer Antonionion sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Hva mener du med dette? Hva er det som blir bedre ved å sette videoskjermen som primærskjerm?
    Har opplevd at noen programmer gir feilmelding og nekter å fungere når de vises på sekundærskjermen. Hadde bl.a. slike problemer med tidligere versjoner av Dscaler.

Ellers har jeg aldri fått digital vibrance innstillingen i purevideo til å påvirke annet enn primærskjermen. Når jeg spiller av DVD med purevideo blir fargene litt for svake, men en ørliten dash med digital vibrance gjør susen på min lavkontrast LCD projektor.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •