Media Center (mce) og Messenger (msn)?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Totte sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Media Center (mce) og Messenger (msn)?

Hei.

Lest mange tråder rundt på avforumet i det siste, og det har hjulpet meg meget.

Takk Avforum.no ! Strålende jobb!

Har kjøpt meg WinXP Mce norsk, og en ting jeg stusset over var at messenger ikke fungerer. Eller, det vil si den som medfølger windows fungerer. Men den er jo hønn gammal, og vil ikke oppdatere seg selv engang.....

Med en enkel nedlasting av ny msn, og fjerning av den gamle, så forsvinner msn fra media centeret...... Noen som har en løsning?

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må skille mellom Windows Messenger (Windows Messaging?) og MSN Messenger. Om du har tatt bort Windows Messenger vil ikke lynmeldinger i MCE fungere. Så da må du altså legge denne inn igjen...

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil det si at for å få full utbytte av messenger imce må man bruke windows messenger og ikke msn?

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må så gjerne bruke MSN messenger når du skal snakke med folk, bare ikke fjern Windows Messenger, ta den bare bort fra windows-oppstart, ikke fra harddisken. Windows Messenger (Messaging? Husker aldri hva den EGENTLIG heter) brukes bl.a. i MCE og i noen windows-komponenter (mener at fjernhjelp bl.a. trenger denne også).

Newcomer Totte sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki.

Så windows messenger er ikke det samme som msn messenger nei, det hadde jeg ikke tenkt på, trodde win messenger var en gammel verson av msn jeg da..... (Står ikke msn for microsoft network? Hvorfor i alle dager lager microsoft to varianter av samme tjeneste.....?)

Men hvis man da skal bruke Media Center delen, har jo messenger en helt annen layout, så og ha siste versjon av msn der er jo ikke så viktig.

Så det jeg har funnet ut er at jeg har en egen bruker til MediaCenter delen, hvor MC automatisk starter opp på tv-skjermen. Og annen bruker til min "normale" bruk av data'n (Spilling, kontor, surf etc). Der kan jeg da bruke msn versjon etter eget ønske, og like vel få messenger biten i media center til å fungere.

Et annet lite problem jeg støtte på var at maskinen min ikke vil gå i ventemodus, når jeg velger det går den ned i ventemodus, for så å gå til innloggings skjermen igjen... Men dette er vel kanskje hardware, og ikke windows.

Takker for svar!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •