førstegangskjøper HTPC - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ja hvis du leser lenger opp i tråden så nevnes det at det er ingen som har de cpu'ne du nevner på lager, så da har du de dyrere alternativene, så da må du nok grave dypt i lommeboken ser det ut som..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken vurdering ligger bak kravet om Opteron til HTPC? Har du sett noen ytelses-tall?

-k

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt bekjymret for dette: http://www.theinquirer.net/?article=28250
    Vet ikke om det stemmer men..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker denne:
    http://www.tomshardware.com/2005/11/...u_charts_2005/

Her ser du ytelsen i en rekke syntetiske og reelle tester. Det fine med tomshardware er at de har gjort de samme testene fra pentium 100 og fram til dagens råeste prosessorer. Interessant lesning.

For oss er vel video enkoding og audio enkoding det som er mest interessant.

mvh
    Knut

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ganske interessant det der knutinh, men er ikke så bekjymret for opteron mangelen lenger ( er rykter om at de er ute av produskjon ) i følge komplett så skal de få inn igjen mohuhahaha..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ser du *glede meg glede meg* Vurderer å bestille hele 3 stk så jeg kan oppgradere mine to eksisterende pc'er samt en til den bestilte MCE/HTPC maskina. Skal legges inn både MCE/XP-PRO og en Linux partisjon med MYTH tv så jeg får prøvd litt. Skal muligens skrive en artikkel på dinside.no med sammenligning hvis jeg får den trykket.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Hvilken vurdering ligger bak kravet om Opteron til HTPC? Har du sett noen ytelses-tall?

-k

Som sagt, støtte for SSE/2/3, 32 og 64 bits, har egentlig mye raskere kjerner enn det de er oppgitt til, er serverprosessorer som er beregnet for å stå på lenge og varmt så de utgir lite varme selv, og de interessante prosessorene er gjerne billigere også enn sine "vanlige" brødre athlon 64 mens de slekter mer på storebror FX57. Må vel si vi liker slikt. Maksimalt bang for the buck iallefall.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baker
    (Og på en mer generell notis, er _jeg_ den eneste som gidder å svare på HTPC-henvendelser for tida? Savner eventuelle innspill fra andre som kanskje mener andre ting enn jeg; fex. Knutinh & co? Well... den som tier, samtykker )
    Jeg prøver å økonomisere litt, dvs ikke si samme tingen alt for mange ganger :-)

Jeg synes guiden på www.mcpc.no oppsummerer stort sett all min kunnskap innen feltet og litt til, http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=15

Ellers handler spørsmålene gjerne om hvilken CPU og grafikk-kort man skal velge. Dette er vel debattert endel på www.avforum.no www.avsforum.com www.silentpcreview.com og guiden på www.hardware.no

Andre spørsmål er hvilken kabel man skal bruke, det har jeg laget et innlegg om her, men det "dyttes ned" en side, og så er spørsmålene i gang igjen :-)

Jeg har endel innkjøringsproblemer med stue-pcn og mediaportal og prioriterer nok det høyest for øyeblikket. Men jeg kommer plutselig tilbake =9

mvh
    Knut Inge

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når kommer du plutselig tilbake da? ^^ kunne trengt noen tips på ram siden, du nevnte noen ocz rambrikker på tilbud lenger opp i tråden, fått meg at man iallefall burde gå for DDR SDRAM PC3200 Og hva vil du si er gode "timings" ?

CAS: 2
    tRCD: 2
    tRP: 2
    tRAS: 8

Noe sånt?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at Opteron-prosessorene gått litt opp i pris siden nyttår, fra i overkant av 1000 til i underkant av 1500 for 144. Det var jo rykter om at AMD skulle stoppe produksjonen fordi de var så overklokkingsvennlige, men de nøyde seg vel med å sette opp prisen. Men til litt ca 1500 (144) kr er den vel fremdeles et godt kjøp, eller hva?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knallkjøp, kjører min på 3Ghz med 12cm vifte fra zalman. Kjørt superPI og alt og helt stabilt.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •