Trenger litt hjelp til å få kontakt mellom 360 og MCE pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger litt hjelp til å få kontakt mellom 360 og MCE pc

Nå har begynner jeg å bli frustrert.

Har koblet sammen pcen og 360 via et kablet nettverk. Internetttilkoblingen fungerer både på pcen og på 360 når de er tilkoblet routeren (D-link 624), så det går fint å surfe på pcen og Xbox Live fungerer utmerket. Altså er det ikke noe galt med kabler/kontaker eller internett.

Men når jeg kjører installasjonsprogrammet for Xbox 360 extender så får jeg opp melding om at pcen ikke kan koble til 360. Tilsvarende skjer det på 360 når jeg går inn i nettverksinnstillingene og kjører en test på "Media Connection". Har installert Windows Media Connect, og når jeg dobbelklikker på denne kommer det opp at pcen har funnet en 360. Denne har jeg gikk tillatelse til å dele flere mapper på pcen.

Jeg har Norton Internet Security 2006 og har prøvd å slå dette av under installasjon, samt å gi tilgang til aktuelle programmer, som beskrevet på Microsoft sine support-sider.

Men når jeg kjører test på media connection så fungerer alt helt til jeg kommer til "Computer". Da får jeg meldingen "failed".

Det ser ut til at Xboxen ikke får "lov" til å koble seg opp mot pcen.

Jeg har trålet Microsoft sine supportsider angående både Xbox 360 og MCE 2005, men jeg klarer ikke å finne noe svar på dette.

Noen som kan hjelpe meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anta at det er Norton som skaper hele problemet her. Avinstaller norton eller disable det helt og prøv på nytt. Dette bruker som regel å løse slike problemer. Norton prøver ofte på en måte å være "smart", men dette resulterer i mange tilfeller at ØNSKET trafikk blir blokkert. Det er iallefall verd et forsøk, fungerer ikke dette finnes det helt sikkert mange andre ting du kan teste, men det blir fort litt mye ekstra å skrive om det kune er Norton som faktisk er problemet.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Norton trenger nok ikke være problemet.
    Jeg har akkurat samme status og problemstilling som trådstarter.
    Jeg har ikke Norton, brannmur eller noe annet antivirusprogram kjørende.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ja, det kan tenkes at Norton kan ha noe med det å gjøre, men jeg har disablet Norton og prøvd flere ganger uten at det har hjulpet. I tillegg har jeg prøvd å sette opp regler for inngående/utgående programmer slik som er beskrevet på support-sidene til xbox360/MCE, men det ser ikke ut til å hjelpe.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen andre som har noen formening om dette?

Newcomer Kalle167 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tatt en titt på instillingene på routern din. Se etter at det ikke er satt opp noen sperrer mellom tråløst og kabla nettverk.
    Test med ping til x-box'en.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, interessant hvordan pinger jeg til xboxen?

Newcomer Catch-22 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt sikker på om dette kan hjelpe men here goes.
    Jeg hadde lit problemer selv når jeg skulle koble 360 med MCE pcen .Når jeg installerte det programmet som ligger på www.xbox.com/pcsetup så fikk jeg aldri den kjermen hvor jeg skal taste inn en 8 sifret kode så godkjenner 360 for oppkobling til MCE.Jeg måtte gå til http://www.xbox.com/en-GB/pcsetup/alldownloads.htm for å få riktig program.

Aner ikke om dette hjelper!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verdt å prøve. Jeg kommer til det punkt hvor jeg skal skrive inn 8 siffer, men etter dette så stopper det opp. Kommer opp at pcen ikke får kontakt med xboxen.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :twisted: :twisted: :twisted:

Nå blir jeg forbannet. Har prøvd alt mulig. Gått inn i routeren og endret diverse oppsett, restartet den, oppgradert firmware m.v. Har avinstallert og reinstallert programvaren for Xbox Extender, gått inn i "Amininstrative verktøy" og endret oppføringer i henhold til Microsofts anvisninger. Endret innstillinger i bios etter eliminasjonsmetoden. Slått av og disablet alt som heter brannmurer, men til ingen #%&##!! nytte. ARGHHHHH!!!!!!!!!!!!!!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JIPPI!!! Endelig fikk jeg det til.

Avinstallerte Norton Internet Security og "Media Connect", opprettet en nettverkskobling for et hjemmenettverk, restartet maskinen og slo på Windows sin brannmur. Slo på Xboxen, og installerte Xbox Media Extender, haket av for "Media Connect" først slik at pcen fant Xboxen, haket av for "tillat". Deretter kjørte jeg installasjonsprogrammet på nytt og haket av for installasjon av "Media Center connection", skrev opp 8-sifret nøkkel, og vips så funket det hele. Aner ikke hva som gjorde utslaget, mulig det var pga avinstalleringen av Norton, men nå funker det ihvertfall

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du fikk det til

Når det gjelder pcer i nettverk er det jo slik at de må være tilknyttet samme arbeidsgruppe (workgroup) for at de skal få tilgang til hverandre på nettet. Vet ikke om man kan knytte xboxen opp mot en ønsket arbeidsbruppe fra xboxen, men standard arbeidsgruppe ble sikkert valgt da du opprettet en ny arbeidsgruppe på hjemmenettverket ditt, og resulterte nok i at det fungerer.

Uansett, kjekt å kanskje sjekke denne tråden igjen om det butter når jeg en gang i fremtiden skal gjøre det samme

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •