Zalman Reserator 1 Plus - funker som rakker'n!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 49
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Zalman Reserator 1 Plus - funker som rakker'n!

Jeg har lenge irritert meg over støynivået fra PCen, der jeg benytter et SilverStone LC11 kabinett som passer perfekt inn i racket. Jeg har testet diverse vifteløsninger for CPU, uten at dette var til hjelp.

Nå har jeg montert Zalman reserator, og selv om det gjenstår to kabinettvifter samt powervifte, er nå støyen redusert til et helt annet nivå. Kun en lav lav hviskelyd, som ikke irriterer overhode, og jeg lar meg lett plage av slikt...

Stabiliteten virker også faktisk hakket bedre, lot PCen stå i 20 minutter før jeg satte den i gang med OS, og temperaturen holdt seg da stabilt på 20 grader på CPU og 28 på systemet. Disse verdiene vil selvsagt øke ved belastning, men det ser veldig bra ut!

Var imidlertid litt hassle å montere, brukte en times tid tenker jeg. Jeg dreit meg også ut på klemmene til selve reseratoren, der jeg satt disse i feil vei og fikk blå veske utover hele stuegulvet...

Selve reseratoren hører jeg nesten ikke.

Dette var rett og slett så langt et ypperlig produkt, selv om jeg selvsagt optmalt sett kunne klart meg uten denne ekstra komponenter som jo ikke helt passer inn i stua da... Sort pianolakk gjør imidlertid at jeg synes dette funker helt greit allikevel!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Enig. Bruker den selv og gleder meg stort over det lave støynivået. Temperaturen ligger vesentlig høyere hos meg, men så kjører jeg 3GHz dualkjerne og 7800gtx på samme kjøletårnet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres bra ut!

Men, jeg vet ikke åssen det er med reserator, men på mitt bigwater sett så anbefaler jeg ikke å bruke den orginale kjøleveska!
    jeg byttet den nylig ut med frostveske blandet ut med batterivann, fordi jeg oppdaget alger i vanntanken! :neutral:
    men de er nå borte!

bare ett lite tips...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zalman Reserator er ett genialt produkt

Dersom du vil senke støynivået enda mer er det kanskje en ide å erstatte de viftene som gjenstår med SilenX vifter? Velg da vifter med noenlunde samme CFM verdi som de orginale (vil tro du må bruke 14dBA versjon i strømforsyning og 11dBA/9dBA for kabinettviftene).

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, bytte av vifter vil nok være prikken over i'en, så det får jeg vurdere etterhvert det også...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

min zalman trenger ny pumpe

da jeg skaffet meg zalman reserator var den først helt lydløs, men etter et halvt år begynnte det å dure. jeg regner med at det er pumpa som vibrerer (det ¨å det jo være) skal prøve å skru til festene på pumpa eller eventuellt kjøpe en ny pumpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjemmekino:D
    da jeg skaffet meg zalman reserator var den først helt lydløs, men etter et halvt år begynnte det å dure. jeg regner med at det er pumpa som vibrerer (det ¨å det jo være) skal prøve å skru til festene på pumpa eller eventuellt kjøpe en ny pumpe.

Måtte bytte pumpe selv. Det er bare å slenge på en annen eheim 5w pumpe eksternt. Fant desverre ikke den originale modellen som sitter i kjøletårnet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Men, jeg vet ikke åssen det er med reserator, men på mitt bigwater sett så anbefaler jeg ikke å bruke den orginale kjøleveska!
    jeg byttet den nylig ut med frostveske blandet ut med batterivann, fordi jeg oppdaget alger i vanntanken! :neutral:
    men de er nå borte!
    Algedrepende middel i kjølevæsken er jo en selvfølge. Nesten merkelig at det ikke fulgte med Reseratoren. Reseratoren er jo genial på sitt område den, fordi det er den eneste kjøleren som tar varmen rett ut av kabinettet. Men den blir jo litt stor da.. Tror nesten jeg ville vurdert den nye Zalman TNN 300 om en skal ha media-pcen i samme rom som hjemmekinoen.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det skal liksom være alt man trenger i den orginale veska(tt bigwater), men det dannet seg alger likevell! men med frostveske og batterivann er problemet løst!

Newcomer a_strann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt samme "problemet" med den duringen som oppstår.. løste det lett med å sette den på et annet underlag..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a_strann
    Har hatt samme "problemet" med den duringen som oppstår.. løste det lett med å sette den på et annet underlag..
    Den duringen skjer når som helst, men det er faktisk tilfeller der pumpa holder på å ta kvelden etc . Låter ikke det samme.

Newcomer Dagster sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Kjører du den GPU kjøleren som kom orginalt med Reserator 1 plus på 7800gtx?

Dag

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dagster
    Hei
    Kjører du den GPU kjøleren som kom orginalt med Reserator 1 plus på 7800gtx?

Dag
    Jeg kan jo si at jeg har en x2 3800 overklokket og en 7800gt på min reserator uten at det skaper for mye varme.

Newcomer Dagster sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ewltra
    Jeg kan jo si at jeg har en x2 3800 overklokket og en 7800gt på min reserator uten at det skaper for mye varme.
    Flott! Reserator 1 plus står klar i kjellerstua. Jeg har valgt å kjøpe denne vannblokken til GPU kjølingen:
    http://www.microplex.no/product.aspx...3374&mcat=c277

Dag

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dagster
    Flott! Reserator 1 plus står klar i kjellerstua. Jeg har valgt å kjøpe denne vannblokken til GPU kjølingen:
    http://www.microplex.no/product.aspx...3374&mcat=c277

Dag
    Jeg bruker den enkle blokka som er med reserator plus settet.
    Noen/en del 7800 kort har en kant oppe, vær obs på dette når du velger gpu-kjøler.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også brukt Reserator 1 (den gamle blå) med stort hell. Det vi trenger nå er en vannkjølt strømforsyning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Har også brukt Reserator 1 (den gamle blå) med stort hell. Det vi trenger nå er en vannkjølt strømforsyning.
    Eller en strømforsyning som er stille, fks. mist. Sånn som det er nå så er det eneste jeg hører støy fra disken og vibrasjoner fra psu.

Vannkjølte strømforsyninger er ikke vanskelig å få tak i. Det finnes også passivt kjølte strømforsyninger.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som vet om vannblokken som følger med Reserator Plus passer til socket A CPU?

Jeg har sett både ja og nei på nettet, så kanskje noen kan komme med konkrete opplysninger omkring dette...

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs om du har hull gjennom hovedkortet. Uten kan det blir vanskelig. Har du hull så må hovedkort demonteres ,men så sitter den til gjengjeld MEGET bra

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Hjelp trengs fort !

Pumpa mi holder på å havarere tror jeg siden den bråker som bare fy nå

Noen her som vet hvilken pumpe som er brukt i denne reserator modifiseringen ? Og kan jeg med den blåe reseratoren som jeg har gjøre samme modd ?

http://ocshoot.no/v/Nils+Gjendem/?g2_page=2

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •