Zalman Reserator 1 Plus - funker som rakker'n! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har en del spørsmål om dette settet og modifisering...

- Hvis et umodifisert sett står i en HTPC som står på 24/7, kan man regne med at alt fungerer 100% i et par år uten mye tilsyn? Hvordan er påliteligheten i forhold til viftekjøling av god kvalitet? Og i forhold til andre lignende sett med utvendig, vifteløs radiator?

- Er tårnet helt stille? Hvis jeg gjemmer bort tårnet f.eks bak stereobenken i hjørnet, kan man høre vannpumpa? Lurer på både med den originale pumpa og den nye (Hydor Seltz L20?). Og sist (og kanskje litt dumt), er det mulighet å høre noen vibrasjoner eller resonanser fra selve tårnet? Tenkte da på finnene/ribbene på utsiden.

- Er diameteren ca 15 cm og lik hele veien fra topp til bunn?

Takknemlig for hurtig svar, da dette kan innvirke på andre (kostbare) avgjørelser

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baretull
    - Er diameteren ca 15 cm og lik hele veien fra topp til bunn?
    Jeg kan dessverre ikke svare deg på de andre spørsmålene da jeg ikke har noen reserator selv. Der i mot kan jeg fints svare deg på diameteren. Ja den er omtrent 15 cm hele veien opp. Foten er nok noe større ved foten, men ikke veldig mye.

Du kan fint gjemme den bak stereobenken, MEN du bør stille deg følgende spørsmål; Hva blir skadeomfanget ved en eventuell lekasje? Ikke sette den slik at den gir andre kompenenter et ufortjent dusj... Vannkjøling kan alltid svikte ved at en kobling svikter eller at f.eks. en slange sprekker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg prøver meg på dette skal alle slanger og koblinger igjennom en meget kritisk kvalitetskontroll. Dessuten kommer den til å stå plassert slik at en lekkasje kun vil gå ut over gulvet, og komponenten der lekkasjen oppstod. Forhåpentlig vis vil innboforsikring dekke dette om uhellet skulle være ute.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baretull
    Hvis et umodifisert sett står i en HTPC som står på 24/7, kan man regne med at alt fungerer 100% i et par år uten mye tilsyn? Hvordan er påliteligheten i forhold til viftekjøling av god kvalitet? Og i forhold til andre lignende sett med utvendig, vifteløs radiator?
    Jeg har selv denne: LINK Kan tenke meg vanntanken tar ca. 1 liter, og på denne må det altså påregnes å fylle opp hver 10 000 timer, eller 416 dager om du vil. Jeg vil tippe det er noe liknende med Reseratoren.

- Er tårnet helt stille? Hvis jeg gjemmer bort tårnet f.eks bak stereobenken i hjørnet, kan man høre vannpumpa? Lurer på både med den originale pumpa og den nye (Hydor Seltz L20?). Og sist (og kanskje litt dumt), er det mulighet å høre noen vibrasjoner eller resonanser fra selve tårnet? Tenkte da på finnene/ribbene på utsiden.
    Du bør tenke på at Reseratoren er 100% passiv kjøling, alle konveksjons prinsipper tilsier da at du bør sette kjøleren slik at den får tilgang på frisk luft, ikke gjemme den bak noe med andre ord. Den hydor pumpa har jeg desverre vært borti et par ganger, 3 for å være eksakt, og hver gang har impelleren blitt skjev og begynt å slå mot innsiden av pumpen, den er alt annet en stille for å si det sånn.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reserator 2 er på vei ut i butikkene...

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Vannkjøling kan alltid svikte ved at en kobling svikter eller at f.eks. en slange sprekker.
    Du har helt rett ,men jeg mener du overdriver noe helt utrolig her. Har kjørt med diverse vannkjøling i mange år og har aldri hatt så mye som et problem. Samt så skal det sies at batterivann leder særdeles lite strøm. Skal en slange sprekke? hæh? Vi snakker om maks 200mbar i trykk ved high-end vannkjøling og ved reserator så tviler jeg på at trykket kommer noe særlig over 100mbar.

Mine Eheim 1048 pumper har et maksimalt motrykk på 150mbar og 1048 er en større modell enn den som sitter i reserator. Selv Eheim 1250 har maksimalt 200mbar.

Hvis man er redd for slike ting kan man alltid kjøpe dyre slanger som dyre og myke silikonslanger. Eller de rimelige og stive PVC slanger som somregel blir brukt i vannkjøling. Man kan også bruke formfett eller vaselin for å tette ekstra godt når man påfører slangene.

Holder på å sette opp intern vannkjøling med over 30stk koblingspunkter hvor det "kan" gå lekk ,men ser på risikoen så stor som at det kommer et meteornedslag utenfor. Samt er det flere som har opplevd at skjermkortet er meget fuktig etter at noe er feilmontert på CPU blokk med vann som renner ned på skjermkort.

Synes du overdriver litt i posten din.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et spørsmål til trådstarter.

Har tenkt å kjøpe samme kabinett som du har, LC11, og har selvfølgelig lyst å ha vannkjøling for å fjerne støy.

Det jeg lurer på er hvordan det er med plass inne i kabinettet. Har du mulighet til å kunne ta et bilde eller to av hvordan det ser ut inni kabinettet?

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en reserator 1 og vifteløs strømforsyning i mitt kabinett. Har faktisk ikke en vifte i hele maskinen, den er i alle henseende lydløs. Har en athlon x2 38000 og et ATI X800 kort (vannkjølt). Dette har jeg hatt et par år nå uten noen problemer. Liten vits i med reserator om du ikke pælmer ut alle de andre viftene også.

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Jeg har et spørsmål til trådstarter.

Har tenkt å kjøpe samme kabinett som du har, LC11, og har selvfølgelig lyst å ha vannkjøling for å fjerne støy.

Det jeg lurer på er hvordan det er med plass inne i kabinettet. Har du mulighet til å kunne ta et bilde eller to av hvordan det ser ut inni kabinettet?
    Sjekk dette: http://avforum.no/gallery/files/1/2/0/0/0/Cpukjler.JPG

Blir greit med plass til overs ved bruk av vannkjøling kontra enorme vifter.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •