MCE, Grafikkort og dreambox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MCE, Grafikkort og dreambox

Tenkte jeg skulle modifisere min Shuttle XPC til MCE maskin.

Har i den forbindelse to spørsmål:
    - Trenger nytt grafikkort. Må ha med passiv kjøling og AGP. Bør vel ha 6600GT. Kjølingen kan ikke bygge for mye da det er liten plass i kabinettet. Noen forslag? (Skal koble DVI-HDMI til min nye 436FDE)

- Skal koble til min Dreambox. Hva er den beste muligheten for å koble Dreamboxen via MCE maskinen (vil ikke SVHS forringe billedkvaliteten)? Kan jeg kjøpe et grafikkort som har video inn eller må jeg ha et TV kort?

Taknemlig for svar. Gleder med til 436'en er i hus :grin:

Newcomer pckrasj sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaphyr
    Tenkte jeg skulle modifisere min Shuttle XPC til MCE maskin.

Har i den forbindelse to spørsmål:
    - Trenger nytt grafikkort. Må ha med passiv kjøling og AGP. Bør vel ha 6600GT. Kjølingen kan ikke bygge for mye da det er liten plass i kabinettet. Noen forslag? (Skal koble DVI-HDMI til min nye 436FDE)

- Skal koble til min Dreambox. Hva er den beste muligheten for å koble Dreamboxen via MCE maskinen (vil ikke SVHS forringe billedkvaliteten)? Kan jeg kjøpe et grafikkort som har video inn eller må jeg ha et TV kort?

Taknemlig for svar. Gleder med til 436'en er i hus :grin:
    Hei!

Har du vurdert vannkjøling på maskinen?

Ang.dreamboxen. hvilken er det? er det en 7000 eller 7020 så ville jeg brukt int. hardisk til opptak. lagt over .TS filene til maskinen og brukt DVR studio pro til å lage dvd filmer av dem.

Er det 500 ville jeg mounted med CIFS via ethernet og spilt inn på maskinens hardisk. samme prosedyre ang. dvr studio pro.

Er det bare for å se parabol(evt 5600), ville jeg ikke gått via maskinen i det hele tatt.

Alf k.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg ville ikke gått for 6600 i det hele tatt. Gå for et skjermkort som genererer mindre varme. Jeg har selv valgt Nvidia FX5200 og ATI X300Pro i de MCE systemene jeg har bygget, og de kommer standard med passiv kjøling.

Med en XPC og 6600 passivt kjølt tror jeg du vil oppleve mye varmeutvikling. Vil til slutt tipse deg om å sjekke ut Microsoft MCE approved component list på http://oem.microsoft.com/downloads/M...s_for_MOSB.xls

Her ser du hva MS selv har sertifisert av hardware for MCE...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må kanskje gå for et 6200 med passiv kjøling da. Skal vist ha en god del bedre visuell kvelitet i 2D enn FX5...

Hva er den beste måten og koble Dreamboxen til maskinen på? Vil gjerne gjøre alt så enkelt som mulig (får ikke lov å ha PC i stua hvis ikke).

Newcomer pckrasj sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaphyr
    Må kanskje gå for et 6200 med passiv kjøling da. Skal vist ha en god del bedre visuell kvelitet i 2D enn FX5...

Hva er den beste måten og koble Dreamboxen til maskinen på? Vil gjerne gjøre alt så enkelt som mulig (får ikke lov å ha PC i stua hvis ikke).

Hvilken db er det snakk om, og er det kun for opptak? hvis ikke det er for opptak - hvorfor skal db gå via pc?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •