Bygge HTPC, er dette bra oppsett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygge HTPC, er dette bra oppsett?

Hei, skal bygge meg en HTPC. Delene jeg har lyst til å kjøpe er som følger :

Kabinett : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315260&cks=PRL

CPU : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307532&cks=PRL

HK : http://www.psdata.no/ps.asp?it=112124&mlevel=010500

Så blir det vel en windows MCE på toppen av dette.

Resten av delene har jeg liggende.

Tror dere dette er en god kombinasjon med tanke på støy, er litt kresen når det gjelder støy.

Lurte også på om dere hadde noen gode forslag til stille dvdrom. Har en plextor 708A, men den bråker litt for mye. Er på jakt etter en stille/saktegående CD/DVD rom.

En annen ting er, er IMON fjernkontrollen som følger med kabinettet 100% kompatibel med windows MCE?

Vil bare også si at denne HTPC'en skal IKKE brukes til spilling, så derfor integrert DVI på HK.

Hvis dere har noen andre gode tilbakemeldinger/forslag så gi beskjed!

På forhånd takk.

edit : skriveleif

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig pent kabinett.

Hva slags display skal pcn kobles til? skal du kjøre HD? mulig at den prosessoren og fravær av geforce 6600gt begrenser hd mulighetene

DVD-spiller kan vel begrenses hastighet på ned til 1x for å fjerne støy.

Jeg har denne kontrollen. Tviler på at den har alle knappene du finner i MCE. Dessuten kan ikke fjernkontroller med lærefunksjon lære kommandoene. JEg synes ikke remoten er det helt store.

mvh
    Knut Inge

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    veldig pent kabinett.

Hva slags display skal pcn kobles til? skal du kjøre HD? mulig at den prosessoren og fravær av geforce 6600gt begrenser hd mulighetene

DVD-spiller kan vel begrenses hastighet på ned til 1x for å fjerne støy.

Jeg har denne kontrollen. Tviler på at den har alle knappene du finner i MCE. Dessuten kan ikke fjernkontroller med lærefunksjon lære kommandoene. JEg synes ikke remoten er det helt store.

mvh
    Knut Inge
    Har testet en tilsvarende cpu mot hd. Det funka ikke så bra.Hakket og rykket ganske heftig

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg kjøper Microsoft sin fjernkontroll, vil den virke på IR'en i VFD displayet på kabinettet?

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    unIQue: Mht IR-mottaker i kabinettet osv tror jeg du vil få problemer med å få MCE i "vanlig" installasjon (mao ikke girder osv. for å videresende signalene til MCE, noe som forsåvidt går bra etter litt tukling) til å fungere skikkelig. Har i alle fall ikke fått dette skikkelig til med en ekstern iMon mottaker jeg hadde liggende.

Anbefaler Microsoft sin mottaker, i alle fall i "første omgang" Så får du ta girder/HIP og fikle det til senere om du vil

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Hvis jeg kjøper Microsoft sin fjernkontroll, vil den virke på IR'en i VFD displayet på kabinettet?
    Det følger med mottaker med mce fjernkontrollen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten garantert ikke. iMon bruker et helt spesielt symbolsett for IR som gjør at:
    *iMon PAD fjernkontroll kan ikke kontrollere andre apparater
    *Generelle fjernkontroller kan ikke lære kommandoer fra iMon PAD
    *IR mottakeren som sitter i silverstone kabinetter kan ikke brukes som generell mottaker

:-( Endel hissige mennesker på www.avsforum.com som hadde regnet med å bruke sin $500 learning remote med touch screen og belyste knapper og ikke fikk det til.

mvh
    Knut Inge

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen mulighet å få innebygget IR til Microsoft sin fjernkontroll? Liker ikke å ha den eksterne USB mottakeren.. Skal jo se litt nice ut da.

HD er lite sannsynlig (ennå iallefall)......

Edit : Hvilken dvd decoder vil dere annbefale til mitt oppsett?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vendur.no selger IR-mottakere du med litt fingerferdighet kan dytte inn i kabinettet som erstatning for iMon proprietære løsning. Microsoft sin IR-mottaker (som følger med MCE fjernkontrollen) kan sikkert plukkes fra hverandre den også..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting er, er IMON fjernkontrollen som følger med kabinettet 100% kompatibel med windows MCE?
    iMon fjernkontrollen er 95 % kompatibel med Windows MCE. Den har alle knappene du trenger og fungerer ok med MCE. Minuset jeg har funnet er at piltastene for opp/ned/høyre/venstre er litt "tilfeldige" og gir noen ganger to trykk i stedet for en. Til gjengeld kan fjernkontrollen styre musepekeren, noe MCE fjernkontrollen ikke kan.

Men OBS: Som ellers med Microsoft sine produkter har de lagt inn morsomme sperrer for hardware som ikke er "støttet" av MS. Når det gjelder fjernkontroller og MCE så er det kun mulig å taste inn bokstaver ved hjelp av de numeriske tastene på fjernkontrollen dersom du har MCE fjernkontrollen. I MCE2004 var dette mulig, men med MCE2005 så la Microsoft denne støtten på drivernivå. Jeg vet Soundgraph (som lager iMon) forsøker å finne en fiks for dette, og problemet er diskutert mye på nettet, men jeg har ikke sett noen komme med en løsning som fungerer på MCE2005 og rollup2 for noen andre fjernkontroller enn MCE versjonen (nei, programmet "Tweak MCE" fungerer ikke..).

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare som tilsvar på innebygging av MS IR mottaker i kabinett...

Mottakeren er omtrent like stor som en 3 1/2 diskettstasjon. Mao du klarer å skvise denne inn i et 3 1/2 spor og evt. "stealthe" litt. Hvis det blir for "ulekkert", tok jeg også for moro skyld og teste hvordan mottakeren oppfører seg gjennom et 1,5x1,5 cm hull (i papp-plate). Operasjonsvinkelen blir litt redusert (fra ca. 160 grader til ca. 100 grader), men ikke noe big deal.

Så konklusjonen er at, joda, med litt kreativitet kan man sikkert stealthe MCE mottakeren

... jeg har forøvrig "gjemt" mottakeren mellom toppen på LCD skjermen min og senterhøyttaleren, så der vises den ikke i det hele tatt. Også en måte å gjøre det på

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •