Nextgentel Dårlig Routing?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nextgentel Dårlig Routing?

Jeg har for tiden opplevd store problemer med NGT og deres routing opp mot andre leverandører.
    Er det vi i mitt omeråde som strever her eller går dette igjen over hele fjøla?
    Vil gjerne ha negative/positive svar slik at jeg har litt kjøtt på beina, ved klage.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Samme her.
    En rekke sider jeg har problemer med som går rett gjennom på jobben.
    Kan nevne:
    Skandiabanken, hotmail, Bergens Tidende, gamer.no, m.m.

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nok si meg uenig. Har hatt bredbånd fra nextgentel i 5 år i Kongsberg og nå Oslo. Har alltid vært fornøyd med pris kontra ytelse og den servicen jeg har fått. Men har jo hørt at det er vanskelig å få hjelp gjennom kundeservice hvis det først skjer noe.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært sinnsykt godt fornøyd med NGT helt siden jeg startet! Både prismessig og stabilitet!

Det er ankepunktet med kundeservice, men etter at jeg begynte å få NGT nett gjennom jobben har jeg fått "hotline" til kundeservice og da sitter jeg aldri mer enn et halvt minutt i kø! :grin::grin::grin::grin:

Nå skal de jo faktisk øke hastighetene kraftig igjen, og da kan hende jeg sitter igjen med en 6500 linje for smitt og smuler!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test linjene deres mot BBB da.
    Har flere spillservere på BBB. Og flere som er med i spillelag som sitter på BBB som jeg ikke lenger får til å spille med eller på.
    Jeg bruker for tiden min brors CD linje for å være med i arrangemanger.
    Testet med FTP mot BBB tidligere, fikk o,76k med min NGT 6500 linje og 493k med min brors CD 4000 linje.
    Dette sier vel sitt.

Newcomer SnowDOG_ sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er brudd på fiber linjen til NGT og derfor er nettet treigt idag.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det bruddet vet jeg om. men nå snakker vi siste 30 dager.

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo ikke klage på dette!

Har pr i dag 3000 kbps nextgentel kjører igjen hastighetsøkning slik at jeg iløpet av januar vil ha 6500 kbps for samme pris.

http://www.nextgentel.no/kundesider/...astigheter.php

Genialt!

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://visualroute.visualware.com/

kan sikkert gi et pekepinn om hvor største forsinkelse er.

NGT ga meg klar beskjed om at de ikke kom til å satse der jeg bor så det ble Telenor. Stabilt og god support.

NGT bør vel vokte seg litt for å legge altfor lite vekt på kundesupport - de har ikke akkurat godt rykte nå... evt nye kunder tenker seg nok om mer enn en gang...

UPC er i samme klasse tror jeg. Du verden for en arrogant holdning - har endelig fått gode signaler på de svenske kanalene nå etter 5 år (flimret så mye at det ikke var mulig å se på før) - men ikke snakk om at de vil ettergi en krone for årene jeg har betalt full pris og fått mangelfull vare (jeg har klaget hele tiden). De har m.a.o tjent på å hverken ville investere i bedre antenne eller kabler. Ikke at det er de viktigste kanalene - men visstnok blant de dyreste kanalene i grunnpakken...

Når om noen år bredbånd forhåpentligvis blir ekte bredbånd (nok til et par-tre HDTV sendinger f.eks.) så skal det bli meg en sann glede å si opp UPC abonnementet...

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare hatt nextgentel i 2 mnd nå.. Superstabilt og full fart. Har 4500/600 linje. Eneste som irriterer meg er at jeg ikke får noen ftp-porter til å virke..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde NexgGentel i 1 år. Aldri igjen. De lovde 2000 linje, var igjennomsnitt under 1000 hele tiden, sa opp og jeg fikk ikke avkortet oppsigelsetid eller redusert pris pga av manglende levering. Kunderserive var veldig ille alt fra 15 min til over 1 time for å komme igjennom. Vanlig ventetid var ca. 25 minutter. Byttet så til Telenor, veldig god kundeservice, men de klarte bare å levere litt i underkant av 3000 på ei 4000-linje.

Har gått over til CD, virker veldig bra på ei 4000-linje. Stabilt og full fart hele tiden.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt NGT i litt over ett år nå. makan til kundeservice skal du lete lenge etter! Gjennomsnitts ventetid i telefon er vel ca. 50 minutter! Mail svarer de jo ikke på NGT klarer heller ikke å holde orden på utsendte fakturaer, betalte fakturaer osv. jeg har byttet modem tre ganger så i morgen sender jeg hele dritten tilbake. Har nå UPC og det er like jævlig! betaler for 8mbit linje, får 3mbit... samme håpløse kundeservice der også gitt. Kommer nok til å si opp avtalen med de også hvis de ikke kan gjøre underverker med linja i morgen.
    Lurer nesten på om jeg skal gå tilbake til good ol´telenor, ikke billigst, men de holder det de lover og klarer å holde orden i regnskapet sitt.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare legge til en ting som er helt OT..
    Når jeg bodde i Sverige hadde jeg 8/1mbit fra ComHem.. Makan til kundeservice! I positivt favør.. 1-3 min ventetid på support.. En gang var jeg for sent ute med å betale faktura (noe jeg ikke er stolt av).. Jeg sa at jeg betaler den om 2 dager.. Ok, da åpner vi linja di igjen.. 30 sekunder tok det Og flere ganger hadde jeg både 10 og 11mbit ned..

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt NGT i noen år nå, og jeg er veldig fornøyd med det. Har ikke hatt noen problemer. Har ikke hatt behov for hjelp fra kundeservice på lenge så vet ikke hvordan servicen er, men nettet er ihvertfall stabilt der jeg bor.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NGT har vel bygd ut for fort, og ikke oppskalert supportorganisasjonen deretter, så da får de smellen når nettet de drifter blir stort nok til at de ikke kan holde det nøye i tøylene hele tiden. Dog, de har vært trege på support ganske lenge, så det er ikke noe nytt. Jeg foretrekker å holde meg langt unna NGT pga. support, og disse utrolig bedritne routerne de sender ut. Jeg foretrekker å ha kontroll over nettet mitt selv, med en linuxrouter, ikke en liten integrert skrapboks som jeg ikke får lov til å gjøre hva jeg vil med. Jeg er forøvrig en fornøyd bluecomkunde :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sleng opp et command prompt (ledetekst?) vindu og kjør f.eks:

tracert www.vg.no

Da ser du fort hvilket ledd som lager delay.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av no12
    Sleng opp et command prompt (ledetekst?) vindu og kjør f.eks:

tracert www.vg.no

Da ser du fort hvilket ledd som lager delay.
    Med tanke på at ICMP er en lite prioriterert pakke i mange nettverk er informasjonen du får ut av en trace omtrent like mye verdt som watt bakpå en receivers power supply.

Selv har jeg hatt NGT i mange år, og jeg har alltid vært fornøyd. Neste gang velger jeg noe annet fordi jeg vil holde routeren selv.

Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Testet med FTP mot BBB tidligere, fikk o,76k med min NGT 6500 linje og 493k med min brors CD 4000 linje.
    Dette var jo rart da. Dette tyder jo på at det er en flaskehals i systemet et sted. De forskjellige leverandørene har jo linker seg imellom, og det kan være at trafikk fra feks Telenor til Catch fungerer mye bedre enn fra NGT til Catch. Det er lite hjelp å hente fra support for å finne ut av slikt. På support vet de knapt opp ned på en PC. Dette gjelder ikke bare NGT. Du må nesten insistere på å få prate med noen som jobber med infrastrukturen. Med NGT er det sikkert lurt å fyra av en mail heller enn å fjase på telefon!

Hva er BBB?

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Med NGT er det sikkert lurt å fyra av en mail heller enn å fjase på telefon!

Hva er BBB?
    I min erfaring svarer ikke NGT på mail, hverken abuse eller support

BBB er bredbandsbolaget, eller bredbåndsfabrikken i norge, leverer 10MBit/s linjer til private i deler av oslo.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    I min erfaring svarer ikke NGT på mail, hverken abuse eller support

BBB er bredbandsbolaget, eller bredbåndsfabrikken i norge, leverer 10MBit/s linjer til private i deler av oslo.
    NGT har nå svart på mine e-mails enn så lenge. Trikset er å begynne alle meldinger med: "Nå er det fjerde gang jeg purrer på denne saken!!!" :lol:

Det er ikke umulig at NGT kan ha dårlig kapasitet på linje mot BBB. Vil tro de dimensjonerer seg kraftigere mot internic, telenor og slikt.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hatt NGT i snart 3 år, og har ikke noe å klage på, men nå skal det sies at jeg bare en gang hadde bruk for kundeservice. Da var de ikke raske, men når jeg først fikk svar var de profesjonelle. Det er imidlertid et par år siden, så de er nok blitt dårligere nå.

Når det gjelder routeren, så er den jeg har helt kurant. Jeg har også enda en router bakom NGT-routeren. NGT-routeren konfigurerer jeg via telnet, men det er ikke ofte jeg trenger å gjøre noe med den.

Jeg får den hastigheten jeg skal ha, så jeg kan ikke klage.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •