Laserdisc og HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Laserdisc og HTPC

Hvordan funker dette. Noen som vet? Er litt interessert til å kople laserdisk spilleren min til HTPCen hvis det er noe å hente på dette?

takker for tips:-)

mvh

PT

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant problemstilling.

Husker at en kamerat hadde en laserdisc-spiller med SCSI-utgang som kunne kobles til PC, og et eget dekoderkort for video slik at han kunne se LD-filmer på pc-prosjektor (CRT). Dette var visstnok sinnsykt high-end den gangen, uten at jeg husker detaljene.

Men det kommer antagelig an på hva du har av utganger på spilleren din... er det kun analogt tipper jeg du kommer bedre ut med å kjøre spilleren direkte i en bildekilde. Med mindre du finner et video-inn kort som faktisk har god kvalitet fra f.eks. S-Video, da kan du jo rippe videoen og evt. kjøre etterbehandling på signalet. Litt sært tho
    Har "fått tak i" LD-versjonene av Star Wars ep. 4-6, reenkodet til DVD, og disse hadde akseptabel kvalitet. Så det er sikkert "noen " måter å gjøre dette på. (Akkurat i Star Wars' tilfelle var det ekstra kjekt, for LD versjonene er ikke pyntet på av Lucas & co, mao "urørte originaler" av filmene. Kjekt å ha begge).

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey takk for svar. høres litt innviklet ut men som du sier det finnes sikkert en løsning. riktig nok er det bare composit og s video ut så dette blir nok bare med tanken.

Uansett takker så mye for info.

mvh
    Per Thomas

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •