dvi og projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dvi og projektor

Kjøpte meg en 5m dvi kabel så jeg kunne koble pcen til projektor, hvilket gikk fint. Fikk skrivbordet på lerretet og fik også spilt av mpg filer så lenge det ble gjort fra Windows Mediaplayer.

Men når jeg bruker Power DVD blir bildet bare sort. Kjører jeg power dvd fra laptoppen med vga kabel går det bra, når jeg klikker FN+f4 knappen som er vanlig på laptopp, men jeg får det ikke til på den stasjonære pcen. Fungerer fint med s-video, men jeg ønsker å bruke dvi kabelen. For det skal jo gi bedre bilde ikke sant

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst ingen som kan hjelpe meg :? :-?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det har spesiellt med DVI kabelen å gjøre, eller om det mer har med bruk av de to forskjellige VGA (HD15) og DVI-I utgang med DVI kontakt.
    Har sett for enkelte Nvidia skjermkort med to skjerm utganger og Nvidia drivere sammen med Power DVD, og har valgt "klone" oppsett av skjermene, at man får desktoppen riktig på begge skjermene samtidig, men kun selve film bilde synlig på den ene skjermen, og man må nermest velge i Nvidia oppsettet hvilken skerm utgang som skal være den "ledende" som video bilde skal vises på. Vet ikke om dette gjelder problemene i ditt oppsett Black_knight, men det var det jeg kom på nå i farten...;-)

Newcomer steinarj sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror "ask4me2" er inne på noe der. Jeg hadde samme problem med mitt nvidia kort. I clone modus fikk jeg kun videoverlay fra DVD i den skjermen som var satt opp med kryss i boksen "use this device as primary monitor". Som deg fungerte filer som ble spilt i mediaplayer og andre programmer fint.

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er min erfaring også, video overlay støttes bare på primær utgangen, uavhengig om dette er video, s-video eller dvi, så du må nok velge ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk folkens

Fant ut av det på egenhånd, stemmer det der skriver ovenfor.
    Har hele tiden hatt den på cloning, men satt det prosjektoren som hoved skjerm så fungerte det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •