My Music

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: My Music

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

My Music

Jeg har ca.70Gb med Mp3 filer liggende i MCE, men på en aller annen måte så har jeg fått flere filer med samme navn, jeg har forsøkt å se etter dublikater i media player men det har ingen virkning som jeg kan se under "My music" i media center.
    Er der noen som vet om en enkel måte å fjerne disse dublikat filene???
    Takker på forhånd for all hjelp!!
    Mvh Nitnoy

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problemet. Fikk løst det på følgende måte:
    I MCE, fjerne alle mapper i Add Music, både lokale og i nett.
    Ute i windows, fjern alle drev mappinger til evnt. delte mapper.

Så, må man huske: MCE bruker samme Library som WMP10 på htpc'en for MCE bruker kontoen din.
    Gå derfor inn i WMP10, velg library og slett rubb og stubb. (velg delete library only! Du vil sikkert ikke slette filene rundt om.)

Så, MCE/WMP dri... i mappe strukturer og HVOR filer ligger. Det er kun ID tags som gjelder!
    Ta inn en og en mappe og sjekk ID tagger i WMP. Den har en Advance TAG edit mode der man kan forandre ID felter på flere filer i en tjafs. Bygg så opp samlingen på nytt, og ikke fall for fristelsen til å inkludere hele shares fra root nivå eller search for media files. Da leses rubb og stubb inn og man er garantert duplikater, minst (jeg opplevde 6 oppføringer av hver sang). (Tips, ang. genre tags, du kan definere dine egne, og man kan sortere/liste etter genre i MCE)

Så, til slutt, rosenen i pølsen. Legger man et cover scan som heter folder.jpg i mappen, vil den vises istedetfor standard ikonet. Scan i 75dpi blir bra, rektangulært, filstørrelse må være < 200kb

Så til verket ... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da som svarte!!!!###""€€€5%&&/&%&##"
    Har akkurat brukt en halv evighet på å legge all musikken min i mappestruktur som "artist" - "Album" - "sanger" slik at det funket bra i Meedio....

Det blir helt håpløst for MCE/ WMP10 å holde orden i dette.

Noen tips på hvordan man kan få orden i dette i en fei???

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok du må følge Legolover sin oppskrift.. slett alt i biblioteket, hent ett og ett album og rediger alle filene i albumet slik at id taggene er like.. satt noen timer med dette selv i helgen, helt utrolig at microsoft ikke kunne funnet en enklere måte og gjøre det på, evt bare lest av mappene og ikke brydd seg om id tags selvfølgelig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •