Heisann er helt fersk når det gjelder HTPC men må si at dette virker spennende ikke bare pga bildekvalitet men også styringsmulighetene og kulhetsfaktoren ved å kunne trykke på en knapp så starter filmen uten videre mikk makk.

Det jeg lurer på er om kvaliteten på bilde ikke vil bli så mye dårligere enn på min phillips dvp9000s spiller. Regner kanskje med at det ikke blir like bra men det kan jeg leve med så lenge jeg får de andre fordelene med HTPC.

Pcen jeg har sett meg ut er som følger, http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no...-64599415.html

Har bestillt meg et nytt skjerm kort av typen Gforce 6600gt. Etter å ha lest litt rundt på forumet skjønte jeg at dette var veien å gå hvis man ikke skulle blakke seg helt. Itillegg har jeg også bestillt meg et M audio revo 7.1 kort med digital utgang iform a coax utgang. Liker ikke minijack;-)

Så hva tror dere om dette, kan det bli en grei HTPC, har selvfølgelig tenkt å bruke en PDA som fjernkontroll slik at Netremote skal kjøpes inn samt Zoomplayer, ffdshow, meedio og også Girder.

Vil bare legge ut spørsmålet sånn at jeg ikke går i noen store feller sånn rent hardware messig. Kunne sikkert bygget en pc ifra scratch som sikkert hadde vært beste løsning, men for å si det slik så har jeg fått pcen på lån i ubestemt tid det vil si at jeg har fått en mer eller mindre gratis pc. Eneste jeg har kjøpt er skjermkort samt lydkort pluss da software som også må kjøpes inn etterhvert.

Takker for alle tilbakemelding, råd tips mm. Jeg gleder meg stort til å få satt opp en skikkelig stabil løsning av en HTPC:-)

mvh
Per Thomas