Xbox 360 som WMC 2005 Extender

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox 360 som WMC 2005 Extender

Vurderer for tiden ulike alternativer ift bruk av Xbox 360 og WMC 2005. I den forbindelse har jeg oppfattet det slik at hvis du har en Xbox 360 ved TV'en i stuen kan du ha en WMC 2005 PC på arbeidsrommet og knytte disse sammen i nett (med eller uten tråd) å få tilnærmet full WMC 2005 pc funksjonalitet fra Xbox 360. Det jeg er spesielt opptatt av er å kunne ta opp fra TV'en via EPG forutsatt at det er et TV-tunerkort i WMC 2005 pc'en. Det står at dette ikke er noe problem.

Mitt spørsmål er da: Hvordan gjøres dette i praksis? Hvordan overføres TV-signalet til TV-kortet i pc'en? Jeg trodde signalene måtte komme inn via kontaktene på kortet, er det slik at signalene kan overføres via LAN'et og behandles av TV-kortet derfra uten å benyyte utgangene på kortet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonny
    Mitt spørsmål er da: Hvordan gjøres dette i praksis? Hvordan overføres TV-signalet til TV-kortet i pc'en? Jeg trodde signalene måtte komme inn via kontaktene på kortet, er det slik at signalene kan overføres via LAN'et og behandles av TV-kortet derfra uten å benyyte utgangene på kortet?
    TV-signalene må inn på TV-kortet i PCen din.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV-signal

Sitat Opprinnelig postet av Eystein
    TV-signalene må inn på TV-kortet i PCen din.
    Dvs at jeg må kable fra stua til arbeidsrommet for å få TV-sigalene inn på TV-kortet??? Da er vel mye av poenget borte?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonny
    Dvs at jeg må kable fra stua til arbeidsrommet for å få TV-sigalene inn på TV-kortet??? Da er vel mye av poenget borte?
    Noe av poenget med WMC (sett fra produsentenes side...) er å få PCene inn i stua til folk. Og i så fall er det jo ikke noe problem. Men jeg ser absolutt utfordingen din. Får noe av samme utfordring selv der jeg skal flytte.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Holder lenge med att pcen er tilkoblet ja, alle opptakene blir sef også lagret der, men kan sees på begge deler.

Og signalet går over lan ja.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •