Kun Bill Gates?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer larsobr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Kun Bill Gates?

Finnes det noen andre bra alt. til windows media center, eller er det kun det prog. som roover??

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes flere gode alternativer.. Meedio og Media Portal blandt annet..
    Søk og du finner en del om dette.

Her er en oversikt over bra programmer som egner seg i en htpc:
    http://www.videohelp.com/tools?s=34#34

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også bruke en Linux verson med MythTV. Dette skal vist være veldig bra. Det finnes også en variant som heter KnoppMyth. Dette er en linux som er spesielt til HTPC. Også er det helt gratis!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kåre
    Du kan også bruke en Linux verson med MythTV. Dette skal vist være veldig bra. Det finnes også en variant som heter KnoppMyth. Dette er en linux som er spesielt til HTPC. Også er det helt gratis!
    Myth er kanon. Har en myth PC med DVB-S kort i som er koblet til en LCD skjerm. Denne står som kombinert backend/frontend. Har i tillegg tre frontends for kjøkkentv (DELL 2005FPW), hjemmekino (EPSON TW600), og portabel tv (17" WS laptop). Fra alle disse kan man spille musikk, se på dvd, divx, tvopptak og live tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turfsurf
    Myth er kanon. Har en myth PC med DVB-S kort i som er koblet til en LCD skjerm. Denne står som kombinert backend/frontend. Har i tillegg tre frontends for kjøkkentv (DELL 2005FPW), hjemmekino (EPSON TW600), og portabel tv (17" WS laptop). Fra alle disse kan man spille musikk, se på dvd, divx, tvopptak og live tv.
    Hva slags linux bruker du, og hva slags marskin kjører du det på?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare henge meg på turfsurf her.. Myth er helt genialt. Jeg bruker en xbox med XBMC som frontend, via xbmcmyth. Via mythweb kan man også streame alle programmene man har tatt opp til andre PCer uavhengig av operativsystem på de.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xbox

Sitat Opprinnelig postet av PerOlav
    Vil bare henge meg på turfsurf her.. Myth er helt genialt. Jeg bruker en xbox med XBMC som frontend, via xbmcmyth. Via mythweb kan man også streame alle programmene man har tatt opp til andre PCer uavhengig av operativsystem på de.
    Kan du streame tv fra HTPC til xboxen ?

Hilsen KAN

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kan
    Kan du streame tv fra HTPC til xboxen ?

Hilsen KAN
    Ja, med XBMCMythTV går det an. Har knota noe for å få det til, men det fungerer bra nå. Man kan også pause TV-programmer, spole litt osv..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel det som er fint med MCE, da slipper en å bruke tid på slik knoting. Plug and Play.:razz:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mce

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det er vel det som er fint med MCE, da slipper en å bruke tid på slik knoting. Plug and Play.:razz:
    MCE har ikke alle disse mulighetene, uten at det kjøpes inn enda mer utstyr.

Hilsen KAN

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant, men for meg, så er det litt av morroa :-)

Og ikke minst.. Det er gratis

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du aksjer i Microsoft? Du som nettopp har skrevet en fem siders annonse om MCE i DVD&Hjemmekino burde jo til kjenne programmets svakheter.

Jeg skal ikke gidde å ramse opp manglene med MCE, men det faktum at frivillige på TBGCommunity har laget omtrent et par hundre tilleggsapplikasjoner til MCE og at seksjonen "Software: Why isn't this working?" på det samme forumet inneholder over 3000 emner burde jo alene tilsi at ikke alt er helt "plugg-og-lek".

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo heller ikke programmet ment for selvbyggere, men for salg i ferdige mediasenter PC-er. Altså bare plug and play.

Jeg bygde PC-en selv, og hadde ingen problemer etter at jeg forsto at jeg trengte en skikkelig videocodec (Nvidia PureVideo). At andre ikke får det til, kan ikke jeg kommentere. All min erfaring tilsier at dette er gull, og det kan du ikke ta i fra meg. 8-)

Jeg velger å overse den idiotiske kommentaren om aksjer i Microsoft. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er jo klart at MCE som alt annet har svakheter. Det må imidlertid være lov å være fornøyd uten å bli tilnærmet harselert med her da, Scirocco, jeg synes det er lite poeng å bli personlig som dette i en ellers saklig debatt. Kan du ikke heller nevne noen av de vesentlige svakhetene du selv, av erfaring helst, mener at MCE for den vanlige bruker har da?

Mine erfaringer så langt er problemer med kompabilitet (har faktisk ikke fått den til å funke tilfredsstillende så langt), men jeg har ikke "kompatibel" maskinvare, men skal nok få byttet ut maskinvaren ganske snarlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke huske sist jeg tenkte "dette fungerer jo glimrende" om noe som har med Micro$oft å gjøre...

På min (kommende) HTPC blir det likevel WinXP i bunnen med diverse applikasjoner til å gjøre alt jeg vil den skal gjøre akkurat slik jeg vil, når jeg vil. (Hvis den vil)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Jeg skal ikke gidde å ramse opp manglene med MCE, men det faktum at frivillige på TBGCommunity har laget omtrent et par hundre tilleggsapplikasjoner til MCE og at seksjonen "Software: Why isn't this working?" på det samme forumet inneholder over 3000 emner burde jo alene tilsi at ikke alt er helt "plugg-og-lek".

Jeg har nå prøvd både Meedio og MCE2005.
    Har du lest på forumet til meedio? Det blir jo nesten en fulltids jobb å sette seg inn i Meedio og konfigureringen... Det er jo snakk om folk på forumet som mister damer pga at det tar så mye tid.

Min erfaring er at MCE2005 er enkelt go greit, men litt lite muligheter til å få det HELT slik man vil. Men det er veldig mye enklere enn f.eks Meedio...

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har aldri prøvd mce, meedio o.l.

så jeg spør fordi jeg er nysgjerrig; hva er det som mangler i mce i forrhold til meedio f.eks.
    hva er det man ikke "kan få det HELT slik man vil"?

hvis man ser bort fra mer plunder med å sette opp meedio, er det like brukervennlig som mce?

jeg har ikke noe problem med å jobbe litt ekstra hvis det er gratis, eller mye billigere ;-)

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv Tvedia (http://www.8dim.com), da det til å begynne med var beregent som ett alternativ til spilleren som fulgte med Xcard (som begynner å dra litt på åra), men har vokst forbi det for lenge siden. Trenger ikke Xcard lengre for å bruke Tvedia. Programmet koster ca $60, og det er ca $20 ekstra for DVB modulen. Så det er vel ikke blandt de billigste.
    Jeg har ikke testet noen andre alternativer så hvordan de måler seg opp i mot hverandre kan jeg ikke uttale meg om, men passer mitt behov bra. Det jeg vet det mangler er støtte for flere musikksoner. Og biblioteksfunksjonen er noe svak syntes jeg, men håper på bedre løsninger i neste versjon.

Dvd & Hjemmekino burde kjøre en oppfølgings artikel til MCE om at det faktisk finnes alternativer der ut, og gi en lett oversikt om hva de forskjellige programmene støtter, og hva salgs tilleggs hardware osv som trengs. Jeg satt faktisk igjenn med en liten følelse etter å ha lest artikelen at MCE var det eneste alternativet på frontend programmer. Denne tråden er vel også ett godt tegn på at det er behov for litt bedre opplysning om hva som finnes.
    Ellers så var jo artikelen bra for å vise hva man kan benytte pc'en til i media sammenheng.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det har hvert veldig mye mce i det siste ja, så mye at jeg glemte helt meedio og andre programmer, som jeg har lest om før! :???:

nesten litt svs...?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet med scirrocco og andre kverulanter her er at de totalt glemmer at MCE er et oem produkt og kun skal innstalleres i ferdige maskiner med på forhånd testet hardware. da tipper jeg det fungerer relativt fint. men når nerdene putter det inn i en harrytrimma HTPC med ekstralys og innebygget brødrister, med grafikk og prosessor som er overklokket 140%, så burde det faktisk ikke komme som noen overraskelse at ting ikke går helt smertefritt. fordelen med MCE i mine øyne er at til og med en dame kan ta med en ferdig maskin hjem, plugge den til å få den til å virke med en gang. det er da overhodet ingen microsoft reklame bare fordi Gorm får ting til å virke. det sier kanskje mer om dine evner som ikke får det til :sad:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg