Kun Bill Gates? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Media Portal som er nevnt tidligere er rimelig "plug and play". Plus den kommer med innebygd codec for DVD + +. (Bruker samme codec kit som er i MediaPlayer Classic)

http://mediaportal.sourceforge.net/

Edit: La til link

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men kan du benytte andre dvd codecer og ffdshow, for de som vil ha maksimal bildekvalitet mener jeg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau.. Media Portal anbefaler faktisk at du installerer FFDshow og har full samkjøring med denne.

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    problemet med scirrocco og andre kverulanter her er at de totalt glemmer at MCE er et oem produkt og kun skal innstalleres i ferdige maskiner med på forhånd testet hardware. .....
    "Microsoft selger ikke Media Center Edition som operativsystem, da dette kun skal selges som OEM. Det betyr at programvaren enten skal være forhåndsinstallert på ny PC fra en PC-produsent, eller solgt sammen med harddisk eller hovedkort. Imidertid er det ingen problemer knyttet til å få kjøpt bare softwaren i norske nettbutikker".
    Så vidt jeg vet så er kravet for at du skal få kjøpt ett OEM produkt at du MÅ kjøpe det sammen med en hardware del som er essensiell for at pc'en skal kunne virke, f.eks hovedkort, harddisk, cpu, ram osv. Så det må tas høyde for at det skal kunne installeres på "ikke spesialtillpassede" pc'er for MCE. Noe også Grom's artikel tar høyde for, som gjengitt over, og i "Ikke bare en dans på roser" på side 62.
    Tror nok den samme dama skulle klare å ta i bruk en annen pc med ett annet frontend program som var satt opp og testet på forhånd av noen som vet hva de driver med, så det blir noe teit å diskutere på det nivået.

Men jeg vil si meg litt enig at det kan lett virke som mircosoft reklame slik det står nå. Man kunne ha vinklet det andreledes og lagd en generell artikel om hva pc'en kan benyttes til i media sammenheng, og da brukt MCE som eksempel, men nenvt at det finnes alternativer. Da hadde nok micosoft "reklamen" og mitt inntrykk av at MCE er det eneste alternativet forsvunnet.

Men jeg har også fått inntrykk av at MCE er noe bedre tilpasset norske "forhold", f.eks OnlineSpotlight.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du leser ingressen i konklusjonen en gang til, så ser du at det står: "Om det ikke er MCE som styrer din media i fremtiden, så er det i hvert fall et tilsvarende system". Altså måten å behandle media på, via PC. Det er det det handler om, ikke hvem som produserer systemet.
    Dersom det finnes andre systemer som er like "Plug and Play", så oversend de gjerne. Jeg kaster meg gladerlig over det.
    Selvfølgelig er jeg klar over at det er andre systemer som fungerer bra, men de er et lite ******* å få til å fungere optimalt. Jeg er i hvert fall for gammel til å mure meg inne i ukesvis for å få en PC til å gjøre det jeg ønsker meg. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åssen er det med mce i forrhold til girder og slike ting, sånn at man kan styre alt mulig annet som lys, lerret, elektriske gardiner osv...?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    hva er det som mangler i mce i forrhold til meedio f.eks.
    hva er det man ikke "kan få det HELT slik man vil"?
    Det er vel ikke noen helt åpenbare mangler slik jeg ser det. Eneste er at muligheten for å bygge ut med plugins er bedre i medio (det er laget langt flere moduler) Vil tro at dette egentlig er gangske kortvarig da MS produkter har en tendens til å få en stor skare brukere og dermed flere moduler.

Det som var mest arbeid med var at MCE er ekstremt kresen på Mp3 samlingen, alle album må inneholde artist, spor, album og sangtittel for at det ikke skal bli komplett rot i samlingen. Tok noen dager å oppdatere mp3 samlingen med albumcover osv.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med MCE, den er veldig brukervennlig.

Det går jo ca 1200 kr, så det er jo litt penger, men dersom man kan jobbe en dag ekstra eller to, er det god økonomi slik jeg ser det. (for de som er heldig å ha en jobb :-)

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt MythTV kombinert med Freevo i 1,5 år nå. Veldig fornøyd (det er samboeren min også).

Boksen har 2 stk. Happhauge 350 kort og kjører Gentoo. Det er en billig og veldig god løsning men krever desverre litt linuxkunnskaper. Forstår godt at noen har behov for en enklere løsning og da er vel MCE et godt alternativ vil jeg tro.

Newcomer Billy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest denne tråden med stor interesse. Jeg savnet innlegg hvor noen har prøvd InterVideo Home Theatre.
    http://www.intervideo.com/jsp/Home.jsp

Jeg har prøvd denne softwaren i nesten ett år nå. I utgangspunktet så programmet meget bra ut og var relativt enkelt å sette opp (fikk aldri EPG til å virke vel å merke). Da jeg fikk problemer prøvde jeg kundestøtten. Noe så bakvendt og håpløst er det sjelden jeg kommer bort i. Etter å ha søkt på deres sider en lang tid, fant jeg endelig en side hvor jeg kunne sende feilmelding. Dagen etter fikk jeg svar: "Denne adressen er ikke i bruk. Vennligst bruk ...". Vel, jeg skrev inn ny feilmelding, og siden har jeg ikke fått svar. Forøvrig kan du ikke få hjelp etter 90 dager fra kjøpet, for da er det ingen support lenger. Hadde det bare vært support før dette så........
    I dag er jeg nær på å gi opp og gå for MCE.

Hvis det er noen som har annen erfaring, ønsker jeg tilbakemelding på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært veldig fint om det var noen som kunne si litt om hva slags programvare osv man trenger til LinuxHTPC, og hvordan man setter opp dette

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kåre
    Hadde vært veldig fint om det var noen som kunne si litt om hva slags programvare osv man trenger til LinuxHTPC, og hvordan man setter opp dette
    Først og fremst trenger du en Linux distribusjon. Du står rimelig fritt til å velge her selv. Her er det mye smak og behag. Kan nevne SuSE, Mandrake, Ubuntu, Gentoo osv. Sjekk distrowatch.com for en liten oppsummering av hva den enkelte distroen kan tilby.

Deretter trenger du MythTV, dette er den mest utvikla og komplette tv-kort løsningen som er å få til Linux såvidt meg bekjent.

MythTV bruker også mplayer til å spille av de fleste filformater.

Nå er det ingen hemmelighet at Linux vil til tider være vanskelig for folk som ikke har brukt det før, så det kreves en viss innsikt og vilje for å få det til.

Personlig vil jeg anbefale Gentoo Linux. Mest pga det aktive forumet, og mye velskrevne howto-dokumenter. Ulempen her er at Gentoo ikke er det enkleste å installere om man ikke har brukt linux før. her er installasjonsveiledningen. Den ser komplisert ut, men det er ikke så vanskelig om man går systematisk til verks.

Her er en meget godt skrevet installasjonsveiledning for å legge inn MythTV-pakken.

Her er det ovennevnte forumet for Gentoo brukere

Noen screenshots fra mythtv:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk PerOlav. Lurer litt på om bildet på DVD filmer blir like bra som i windows. Nå kjører jeg Zoomplayer med DScaler 5 filter, ffdshow og VMR 9 Renderless. Ellers bruker jeg Meedio. Etter som jeg skjønner vil MythTV erstatte Meedio. Har mythTV stort sett samme funksjonalitet som meedio?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PerOlav: fint at det er flere som bruker Myth her i landet - innimellom føles det litt ensomt

kåre: Meedio er etter hva jeg vet et kommersielt produkt. Freevo og MythTV er GPL (open source) programvare som du kan laste ned, bruke og endre med god samvittighet... Jeg er ikke helt sikker på at du får DScaler funksjonalitet med Linux - men det er mest fordi jeg aldri har testet det. Myth har ihvertfall MASSE muligheter.

Forresten: dersom noen trenger scripts for å få norsk programoversikt på Myth er det bare å sende meg en PM.

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tvedia har nylig sluppet første beta av versjon 4. Har også fått god kontroll på hvilke codec'er og filtre som ønskes brukt basert på filtyper, kan også svarteliste codec'er og filtre. Har også innebygd støtte for etterprosessering av lyd og bilde, eller hvilke programmer o.l som ønskes brukt til dette. Syntes fleksibiliteten og konfigureringsmulighetene har blitt en god del bedre. Skal bli spennende så se hvordan "release" versjonen av Tvedia 4 blir, alle funksjoner er ikke bestemt enda.

Mere info:

http://www.8dim.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2854
    http://www.8dim.com/tvedia4.0/default.asp

edit: kanskje denne tråden skulle døpes om til "Alternativer til MCE" og settes sticky ? Slik at det er lett å få en god oversikt over hvilke alternativer som eksisterer.

Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir litt på siden, men på CES demonstrerte Philips en løsning basert på en MythTV media HUB og en Philips utviklet front-end basert på Nexperia PNX8550 teknologi.

Philips hadde et oppsett med trådløs streaming av SDTV, men Nexperia chipen kan også håndtere én HD stream (1920x1080 60I, men progressiv utgang). Mye av Philips sin "bildeforbedringsteknologi" ligger også innebygget (Digital Natural Motion)

Front-end-en til Philips kjører et LinuxOS med alle nødvendige codecs. Nexperia chipen takler videotelefoni/VoIP, time-shift recording (harddiskstøtte), DVD-avspilling, FireWire interface, minnepinner osv. Den har til og med LCD-display støtte.

Om ikke så lenge kan vi vel forvente oss flatskjermer med Ethernetkontakt og denne type chip innebygget (hvis det da ikke allerede finnes).

Nei, jeg var ikke på CES...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •