dele skrivebord??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy dele skrivebord??

hei, jeg har netopp kjøpt meg enda en flatskjerm til min pc, åsså var jeg på dataparty i helgen som var å der så jeg en som hadde ikonene på den ene skjermen å startlinja på den andre...jeg finner ikke ut åssen jeg får til det:-x noen som kan hjelpe meg?:-P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I windows XP kan du om du har et skjermkort med to utganger benytte to skjermer. Den ene skjermen kan være hovedskjerm. På den vises startlinja og på den åpnes programvinduer opp default. De fleste programmer kan dras over til sekundærskjerm og om de lukkes der kommer de opp på sekundærskjermen neste gang de startes. (NB enkelte fullskjermsprogrammer kommer kun opp på defaultskjermen men kan ofte styres til sekundærskjerm i programmets oppsett ett sted.)

Høyreklikk på desktoppen din og velg Properties(Egenskaper).
    Velg fanen lengst til høyre, Settings

Der skal du kunne se de skjermene du har koblet til. Klikk på en skjerm og sett den til Primær. Der vil startlinja vises.

Velg den andre skjermed og kryss av for Utvid desktop til denne skjermen.

I det grå feltet der du ser begge skjermene illustrert drar du dem i rett posisjon slik at du flytter musa på naturlig måte fra en skjerm til en annen. Men OBS om skjermene ikke kjører samme oppløsning så må man kjøre musa fra en skjerm til en annen der skjermene sammenfaller i kant.

NB! Ovennevnte kan i noen grad være overstyrt/forbedret/mer funksjonalitet på i drivere til enkelte skjermkort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mhm

jeg bruker bærbar å en flatskjerm

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør samme nytta det dersom skjermkortet i den bærbare støtter to skjermer. Med det mener jeg at alle bærbare støtter to skjermer med samme bilde på begge men at de fleste nyere jeg har vært borti også støtter at intern og ekstern skjerm har forskjellig skjermbilde. Dette er nok svært avhengig av type skjermkort. Du må nesten titte i bruksanvisninga eller evt prøve metoden beskrevet over.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør det samme med 2skjermkort. Kan kjøre overlay på begge skjermene. Med et skjermkort kan man kun kjøre overlay på en av skjermene. (Iallefall mine erfaringer ,men har ikke testet med "nye" skjermkort.) Er så fornøyd med løsningen min at jeg ikke gidder å rote noe for å forandre noe

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

joda

alt funker fint, har intern å extern skjerm å musa beveger seg mellom skjermene men åssn får jeg flytta bare start linja til den andre skjermen? er jo lixim ikke bare å dra den over

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se beskrivelsen over. Den skjermen som er satt som primær skjerm har startlinja.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Musa

Om jeg drar et prog over i sekundær så får jeg ikke musepekeren med tilbake til primær uten å minnimere prog. Hvordan får jeg musen med tilbake ?

Hilsen KAN

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •