Er det verd bryderiet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det verd bryderiet?

Hum. Leser meg opp og ned for tiden.
    Holder på å sette sammen en HTPC spesielt for WMC, har pr, i dag en XBOX som både jeg og samboeren er dreven med i form av XBMC, men vil ha mulighet for DVI/HDMI da jeg for tiden prøver å kutte ned på kabler og går over til en type.
    Samtidig så hadde det vært greit med en pc i stuen godt skjult i stereo benken.
    Men etter en del lesning så virker det på meg som om WMC er ett piss i havet i forhold til XBMC skal man tro hva man leser.
    XBMC er jo free ware. utviklet av gutter hjemme på rommet, så klarer ikke microsoft å hamle opp med en halgod løsning i forhold??
    Hva ****?

Er det verd det??
    Eller er det på tide å returnere komponenter jeg har kjøpt inn for så å vente på at de store gutta skal knekke xb360?
    Da får jeg iallefall noe som er brukervennlig, forhåpentlig vis dvi/hdmi muligheter, oppdateringer ukentlig, full støtte til alle filformater osv.
    Dette er noe jeg fortsår at WMC ikke har.
    Er de på trynet? De kan da ikke seriøst gå ut og selge ett slikt produkt??

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Vel, siden jeg fikk XBMC på min XBox1, så har jakten på de evige codecs sluttet.
    Den spiller jo av alt foruten om HD-filer.
    Knekker de 360 på samme måten, ja så er jeg villig til å kjøpe en 360 selv om den da aldri ville kunne brukes til Live.
    Med en XBMC_360 kan vi jo spille av alt, og det ventes en HDMi-kabel på nyåret.

Newcomer Geir&Merethe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er akkurat det jeg mener,for meg virker WMC som en halvgod løsning med en overvekt av kompromisser og ett stort behov for vedlikehold og oppgraderinger via codec's etc.
    Samtidig som det faktisk i mine øyne virker svært ugunstig på brukervennlighet, selv om microsoft påstår at det er det, vel det kan hende det er det i standard utgaven, men igjen. som standard utgave er det jo ubrukelig!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    og det ventes en HDMi-kabel på nyåret.
    Gjør det egentlig det? Som knutinh sier i den andre tråden har jo 360 kun analog bildeutgang, med andre ord må det dukke opp en ekstern boks for å konvertere tilbake til digitalt, og forsvinner ikke hele poenget da? Har egentlig Microsoft annonsert noen planer om HDMi?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NEI ikke om du bare vil se film

Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Hum. Leser meg opp og ned for tiden.
    Holder på å sette sammen en HTPC spesielt for WMC, har pr, i dag en XBOX som både jeg og samboeren er dreven med i form av XBMC, men vil ha mulighet for DVI/HDMI da jeg for tiden prøver å kutte ned på kabler og går over til en type.
    Samtidig så hadde det vært greit med en pc i stuen godt skjult i stereo benken.
    Men etter en del lesning så virker det på meg som om WMC er ett piss i havet i forhold til XBMC skal man tro hva man leser.
    XBMC er jo free ware. utviklet av gutter hjemme på rommet, så klarer ikke microsoft å hamle opp med en halgod løsning i forhold??
    Hva ****?

Er det verd det??
    Eller er det på tide å returnere komponenter jeg har kjøpt inn for så å vente på at de store gutta skal knekke xb360?
    Da får jeg iallefall noe som er brukervennlig, forhåpentlig vis dvi/hdmi muligheter, oppdateringer ukentlig, full støtte til alle filformater osv.
    Dette er noe jeg fortsår at WMC ikke har.
    Er de på trynet? De kan da ikke seriøst gå ut og selge ett slikt produkt??
    Jeg prøver nå ut MCE, og det er gøy å ha dette som en hobby, men skal du ha et system som ordner opp med det meste selv, da er det XBMC som gjelder. Ingen ting har et så utviklet opplegg som Xboxen kan tilby, den har skjemt oss bort

Så ikke pakk vekk XBoxen med det første, denne ser du film med og HTPC brukes som hobby.
    Xbox 360 vil ikke med det første kunne måle seg mot den gamle Xboxen når det gjelder å bli brukt til medisenter. Tenk hvor mangen år folk har holdt på med software utvikling til denne.

Hilsen KAN

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, XBMC har skjemt meg bort.
    Men må ha mulighet for dvi da lg rd-jt er sykt dårlig på compnent til vga. den gir faktisk bedre bilde over s-video en component/vga.
    Så eneste mulige måte å formiddle bildet er via dvi/hdmi for å få ett resultat man kan leve med.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan kan noen allerede nå vite at det ikke er en mulighet for digital bildeutgang på xbox360? ville ikke overraske meg om muligheten finnes, men at MS vil "spare" muligheten til ettermarkedsleddet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg Windows Media Center 2005, men er meget misfornøyd med muligheten for å avspille fra portabel media uten å legge til i databaser. Musikk databasen er håpløs å vedlikeholde uten å bruke andre programmer. Samtidig så benytter den Windows sine mapper, så jeg kan ikke bruke min egen struktur. Eneste jeg er fornøyd med i MCE2005 er online tv tjenestene.

Så.. jeg fant løsningen: Media Portal genialt.. noen oversettelser var ikke helt topp, så jeg meldte meg på som oversetter og fikset litt her og der. Open Source er genialt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    hvordan kan noen allerede nå vite at det ikke er en mulighet for digital bildeutgang på xbox360? ville ikke overraske meg om muligheten finnes, men at MS vil "spare" muligheten til ettermarkedsleddet.
    Det er mulighet for digital bildeutgang på XB360 (M$ har uttalt at de vil lage HDMI kabel om det blir stor etterspørsel når HDTV markedet etablert seg skikkelig). Er vel vanskelig å lage dette om de ikke har digitale signaler ut i pluggen sin.

Newcomer Kalle167 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TechCF
    Det er mulighet for digital bildeutgang på XB360 (M$ har uttalt at de vil lage HDMI kabel om det blir stor etterspørsel når HDTV markedet etablert seg skikkelig). Er vel vanskelig å lage dette om de ikke har digitale signaler ut i pluggen sin.
    Det er nok som du sier, noen inaktive ledere i kontakten, som kan bli tatt i bruk med en ny kabel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •