Kvalitetforskjell på SPDIF digital utgang?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Morty sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kvalitetforskjell på SPDIF digital utgang?

Jeg bruker idag SPDIF digital coax utgangen innebygget på hovedkortet på min PC, til å sende lyd på filmer via AC3filter og digital RCA kabel til mitt Sony surround anlegget og dens digitale coax inngang. Dette fungerer idag fint og får bra DD5.1 eller DTS lyd på de Xvid filmer som er kodet med det etc.

Spørsmålet er om feks et fancy Creative X-Fi eller Creative Audigy 2 ZS lydkort vil kunne "forbedre" lydkvaliteten for meg, som har et surround stueanlegg som tar seg av konverteringen av AC3 signalet fra PC til DTS eller DD5.1 og ut til stuehøyttalerne? Går det evt på kvaliteten til SPDIF utgangen da eller, fordi et digitalt signal er jo digitalt allerede og kan man da få bedre kvallitet egentlig..

Jeg skjønner at de med eget "pc rom" med slike 7.1 PC høyttalere uten egen forsterker, vil kunne oppleve kvalitetsøkning når det er Creative Sound Blaster X-Fi som tar seg av lydkonverteringen osv. Men hva med oss med eget surround anlegg - vil oppgradering til feks Creative X-Fi kunne merkes?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Viss du har tenkt å gå i fra S/PDIF til analog ut vil det være helt feil, så lenge du ikke skal ha EAX lyd i spill.

Når du bruker marskina til musikk og video, vil digitalutgang være absolutt det beste på mange måter, mest fordi et digitalt signal vil bli overført med mye mindre tap enn et analogt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •