Prosjektor/PC/DVD -Hvilke signaltilkobling anbefales....DVI eller D-sub 15pin (VGA)?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Prosjektor/PC/DVD -Hvilke signaltilkobling anbefales....DVI eller D-sub 15pin (VGA)?

Er det noen som kan hjelpe meg litt her....?

-->Skal linke Pc og hjemmekino-anlegg(DVD) opp mot prosjektor (har ikke kjøpt prosjektoren ennå). Lenge lurt på hvilke løsning jeg skal velge for å få til dette på enkleste måte (Dvs. minst mulig kabling til prosjektoren. I går fannt jeg "problemløser`n"!! -Takket være en link på forumet "Problem-løser`n" er en switchboks -M/TV-tuner, noe jeg også har behov for......Men til poenget..... Spørsmålet mitt er: Hvem av disse to, bør jeg velge?

VTB100
    http://www.nettdata.no/catalog/produ...oducts_id=1255

Eller......

VTB108?
    http://www.nettdata.no/catalog/produ...oducts_id=1256

Den hovedsaklige forskjellen på disse 2 er (iflg. telefonsamtale med selger) at VTB108 i tillegg har en PIP-funksjon (Picture in picture). Sikkert fancy d, men denne har BARE D-sub 15pins (VGA) utgang til prosjektoren -mens VTB100 har både D-sub 15 pin (VGA) og DVI utgang.

Tilbake til spørsmålet......hvilke signal-tilkobling anbefales, med tanke på bildekvalitet -DVI eller D-sub (VGA)?? -Er det noe merkabar forskjell på disse?
    Med andre ord -bør jeg gå for VTB108 eller VTB100.........?

Hvordan er pris på prosjektor med DVI-tilkobling, kontra prosjektor med VGA-tilkobling -Mye prisforskjell.........?

På forhånd takk!!

Mvh
    David

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde kjøpt den med DVI siden jeg ikke trenger PiP, samt at den er billigere. Jeg tror DVI er bedre, men her får noen med mer erfaring enn meg komme med fakta

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av baretull
    Jeg hadde kjøpt den med DVI siden jeg ikke trenger PiP, samt at den er billigere. Jeg tror DVI er bedre, men her får noen med mer erfaring enn meg komme med fakta
    Takker for innlegget :smile: Blei den med DVI ja.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •