Kabinettvifter Silverstone LC03

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabinettvifter Silverstone LC03

Sikkert mange med meg som har LC03 fra Silverstone eller andre Silverstone-kabinetter med samme 60 mm kabinettvifter. Jeg har jobbet endel med støyen i min PC, og nå gjenstår det å få de to kabinettviftene til å holde kjeft.

1. Viftene snurrer i over 3000RPM, er det nok å kjøpe en spenningsregulator og senke farten på dem? Noen erfaringer?
    2. Jeg kjører en 120 mm vifte med hastighetskontroll på CPU. Denne blåser også ned på HK-et og kan muligens presse nok luft ut av kabinettet slik at kabinettviftene kan fjernes. Noen erfaringer?
    3. Noen som har byttet kabinettviftene i dette kabinettet som har noen konkrete anbefalinger av erstatningsvifter?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tok ut viftene

Jeg har Silverstone LC-10 hvor det var to vifter bak i kabinettet. Jeg tok ut disse viftene.

Kjører nå en Zalman 92x92 mm vifte i front og Bitspower Silent Storm 120mm over CPU. I tillegg er det en liten vifte i strømforsyningen.

Det er varmt i kabinettet, men har kjørt maskinen i to måneder nå uten problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da er PC-en ganske stille eller?
    Du har ikke prövd andre 60 mm vifter?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet Papst og SilenX vifter i 80mm og 120mm. Det er disse to som går for å være de mest stille på markedet. Ved sammenligning er SilenX den desidert beste. Anbefaler derfor å teste SilenX hvis du skal bytte vifter.

Selv ville jeg testet uten vifter først og sett på temperaturene underveis. Installer Motherboard Monitor (eller annet prog for å lese av temp), kjør et program som belaster CPU 100% (f.eks Folding@Home) i et par timer mens du passer på temperaturen. Hvis den ikke blir faretruende høy lar du den stå et døgn, slik at lufta inne i kabinettet (og utenfor) blir så varm som mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, men jeg trenger konkrete tips om gode 60 mm vifter.

Tok ut viftene, og da ble det musestille. Men det gikk bare 20 minutter før CPU-en passerte 70 grader pga heftig kabinetttemperatur. Man kan jo ikke kjøle CPU med varme heller. Enten må varmen ut, eller så må jeg ordne tilførsel av frisk luft til CPU-vifte via en fan duct.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vendur fører SilenX viter i 40, 60, 80, 92 og 120mm, den mest stillegående 60mm er på 8dBA. Selv liker jeg å kjøpe vifter med litt mer RPM. Hvis støyen kan høres kobler jeg enten til 7v eller 5v, eller lodder inn en motstand i serie.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •