Windows Media Center & Dreambox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Windows Media Center & Dreambox

Har i dag en DB 7000 S (digital satelitt tuner) som jeg har installert harddisk i. Dermed har jeg mulighet til Timeshifting og opptak i tillegg til mange andre funksjoner.

Men jeg ser at WAF kan økes bestraktelig hvis jeg kjøper meg en HTPC med Windows Media Center Norsk versjon. ;-) I tillegg synes jeg EPG'en til Dreambox ikke er god nok.

Problemet er at jeg liker dreambox'en som tuner og vil beholde denne.

Er der noen som har en HTPC med Windows Media Center som er koplet til Dreambox'en? Jeg ønsker å ta signalet fra DB'en inn i HTPC'en og benytte Timeshifting og opptaksmulighetene i WMC. Da må man jo greie å sette opp WMC til å "styre" DB'en ved kanalskifte osv via EPG'en i WMC.

Er det noen som har fått dette til, eller er jeg for tidlig ute?

Noen som har noen ideer rundt dette?

Håper å "få" meg selv en fin julegave i år... ;-)

Takker for alle tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dekoder og Win Media Center

Jeg har lagt inn et lignede spmål selv. http://avforum.no/forum/generell-htpc/27402-force-315c-og-windows-media-center.html

Det blir samme problematikken. Som jeg skriver i innlegget, vurderer jeg å koble dekoderen til pc-en med en s-videokabel. Dette må jo fungere.....

I siste nummer av HjemmePc skriver de litt om dette. De har også et ekstranummer som bare omhandler Win Media Center. Har ikke fått lest det, men muligens står det noe om det der.

Fint om noen som har prøvd ut dette legger til en kommentar.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest den spesial utgave som omhandler dette. Det står ikke noe spesielt om Dreambox, men nevner muligheten å kople til satelittuner.

Det kommer også en ferdig "bundlet" Media Center fra Fujistu Siemens som heter Scaleo E. Denne har Scart ut og inn og skulle vel kunne koples mot Dreambox.

Men er ute etter litt erfaring her. Surt å kjøpe en "boks" til 10.000,- og ikke få det som er ønskelig.

Vil gjerne ikke miste det bra signalet jeg har fra RGB scart'en fra Dreambox'en til 42" plasma'en min. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går og venter på TV kortet mitt fra tyskland så jeg kan få brukt Dreamboxen min via MCE og ikke bare igjennom Scart. Foreløpig ser jeg ingen problem knyttet til dette kontra en vanlig tuner. Poster straks jeg har det oppe og går

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zetec
    Jeg går og venter på TV kortet mitt fra tyskland så jeg kan få brukt Dreamboxen min via MCE og ikke bare igjennom Scart. Foreløpig ser jeg ingen problem knyttet til dette kontra en vanlig tuner. Poster straks jeg har det oppe og går
    Flott! Venter i spenning.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre gikk utstyret mitt i stykker i en overspenning før jeg fikk TV-kortet, så testingen uteble desverre. Men regner med flere vet noe om dette nå som det har gått en tid. Beklager sein tilbakemelding.
    MVH
    Zetec

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •