HTPC : designet for Xbox 360

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer Catch-22 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC : designet for Xbox 360

I dag fikk jeg svaret som jeg fryktet mest , jeg fant ut via support sidene til Xbox360 i USA at man må ha Windows Media Center for å kunne streame video til Xb360.Derfor trur jeg at jeg må sette sammen en HTPC.Så jeg lurer på hva jeg egentlig trenger , jeg skal kun streame video\HD-video og musik til Xb360 ikke noe annet ,så jeg trenger vell ikke noe serlig karftige greier eller tar jeg helt feil? Noen som har noen billige løsninger på lur?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mening om xbox360/media center (OT):
    -xbox360 kommer til å bli hacket
    -når det skjer får man sannsynligvis tilgang til å sette opp ting som man ønsker
    -FØR det skjer blir man begrenset av hva M$ gir deg lov til. Dette ville ha irritert meg grenseløst...

For å sette opp en MCE pc kan du enten kjøpe en ferdig pakke med hw og sw til 15-20.000 eller du kan sette sammen en pc med kompatible komponenter og skaffe deg MCE via enkelte som selger oem-versjoner på e-bay el.l. Den tredje fremgangsmåten diskuterer vi ikke her ;-)

mvh
    Knut

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller du kan kjøpe norsk Windows Media Center sammen med en mus for kr 1195,- på f.eks Komplett eller PSData

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313524&cks=PLS

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg installer Windows Media Center på den pcen jeg har hjemme,og fortsat ha alle de andre programmene som jeg har på den.Eller fungerer WMC som et operativsystem? Herregud så jævlig ræva gjort av Microsoft.Eneste grunnen til at jeg har lyst på 360 er jo får å streame HD-materiale

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Den tredje fremgangsmåten diskuterer vi ikke her ;-)
    Etter det jeg har "hørt" og lest litt på nettet om (og siden det er Microsoft vi snakker om), "sladrer" MCE såpass via internett at jeg ikke ville anbefale "den tredje fremgangsmåten" i det hele tatt .

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja da solgte de en 360 mindre. Fu#€ing Microsoft , burn in hell! :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såså...

Hvorfor vil du absolutt ha en xbox360 til å streame HD? Hva med å sette opp en vanlig HTPC eller en tynn dedikert streame-box ala pinnacle sin? Hva slags video kilde og display har du tenkt å bruke?

mvh
    Knut Inge

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Såså...

Hvorfor vil du absolutt ha en xbox360 til å streame HD? Hva med å sette opp en vanlig HTPC eller en tynn dedikert streame-box ala pinnacle sin? Hva slags video kilde og display har du tenkt å bruke?

mvh
    Knut Inge
    Uff sitter og klør meg i hue her nå,er jaggu ikke sikker på hvorfor jeg har lyst til å bruke 360.Jeg kan jo bynne med og forklare dagens tilstand.Per i dag har jeg 32"Sony som jeg har koblet en moddet xbox til som jeg kjører XBMC på.
    Xboxen er koblet til pcen min som har 3 externe 300GB Maxtor disker.Som forsovit bynner og bli ganske fulle(Sier ikke mere) :grin:Er blitt veldig fasinert av HD-TV så for en uke siden besilte jeg en LG 42PX4R den kommer vel inn i stua i løpet av en uke eller to.

Å da er jeg jo klargjort for HD-TV, og siden den vanlige xbox ikke klarer å streame "HD-TV" fra pcen så tenkte jeg med en gang at 360 var det biligste alternativet. Jeg er holder for tiden på med Yrkesrettet atføring så lommeboka mi er ikke størst akkurat nå hehe, derfor er en HTPC utelukket .
    I tilleg til a 360 skal kunne streame HD-materiale så viser den dvd filmer med Progresive scan ,noe jeg tvilerpå at den gamle gjør.

Til alle som leser dette innlegget ,alle tidliger og kommende innlegg venligst overse alle skrive feil :-P

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, 360 blir hacka, de har allerede anskaffet 3 development kits og demontert de for å finne ut hva som får xboxn til ''å tikke''

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjøper en tv til 25-30000 men har ikke råd til HTPC?? :-)

Du skulle kanskje ha hatt noe sånt men MED HD?
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310458&cks=SER

(den har komponent så gir vel kanskje progressiv i det minste...)

Eventuelt KISS DP-600, DVD, HD Media Player (pris: kr 2.795,- ):
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...&view=detailed
    Konnektivitet : Trådløs / kablet
    Kontakttype 1 x S-videoutgang ( 4 pin mini-DIN ) - bak
    1 x komponentvideoutgang ( RCA phono x 3 ) - bak
    Kompositt video/lyd-utgang ( RCA phono x 3 ) - bak
    1 x SPDIF-utgang ( TOS Link ) - bak
    1 x SPDIF-utgang ( RCA phono ) - bak
    1 x SCART ( 21 pin SCART ) - bak
    1 x nettverk ( RJ-45 ) - bak
    1 x 5,1-kanals lydutgang ( RCA phono x 6 ) - bak
    1 x USB - bak
    1 x HDMI - bak
    1 x USB - foran

mvh
    Knut Inge

(jeg aner ikke om produktene er bra eller dårlig, jeg fant bare noen som så ut til å passe profilen din: billig streaming)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=knutinh]Du kjøper en tv til 25-30000 men har ikke råd til HTPC?? :-)

QUOTE]

Jeg var såppas heldig at jeg fikk grisk til meg tven når den var på tilbud hos elkjøp til 22995,- .I tilleg så får jeg 11000kr til å kjøpe tven av dama mi som bursdags å juegave :grin:

Trur faktisk jeg kjøper 360 uanset , tar sikkert ikke mer en et par månter før de har moddan.

Men et spørsmål, vis jeg besiller meg WMC kan jeg da installere det på den vanlige hjemme pcen min ? eller må jeg fjerne den vanlige XPen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at MCE må installeres fra bunnen av, men den inneholder en nesten vanlig Windows XP i bunnen. Dette må du kanskje høre med noen som har prøvd det selv.

Ellers venter vi andre i spenning på hvor lang tid det tar før xbox360 blir hacket :-)

mvh
    Knut

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MCE er et egen operativ system som må installeres fra bunn ja.
    Men det har vanlig brukergrensesnitt utenom media delen og du kan kjøre alle de vanlige windows programmene på det.

knutinh: DRM i alle ledd = mye spesialisert hardware og hjernekraft for å bryte det. Det vil mao ta noe tid. jeg tipper 6måneder før det begynner å skje noe reelt. med mindre M$ gjort en blundert..

Newcomer heddaen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Catch-22
    Nybegynner

jeg var såppas heldig at jeg fikk grisk til meg tven når den var på tilbud hos elkjøp til 22995,- .I tilleg så får jeg 11000kr til å kjøpe tven av dama mi som bursdags å juegave

Så det er slike damer man må få fatt i.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i tillegg til 360 trenger du bare windows xp mce på maskina di!
    det er ett helt vanlig xp proffesional med mce i tillegg, så du vil ikke gå glipp av noe i forhold til xp proffesional.
    det som er litt teit er at man skulle kunne ha kjøpt mce delen og innstalert på den xp man allerede har, men det går ikke!

Newcomer Kalle167 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    i tillegg til 360 trenger du bare windows xp mce på maskina di!
    det er ett helt vanlig xp proffesional med mce i tillegg, så du vil ikke gå glipp av noe i forhold til xp proffesional.
    det som er litt teit er at man skulle kunne ha kjøpt mce delen og innstalert på den xp man allerede har, men det går ikke!
    Det er enn sannhet med modifikasjoner....
    Etter at man her installert MCE "applikasjonen", har man ikke lenger mulighet til å koble til et Active Directory-domene. Dette er nok ikke et stort issue uanz på hjemme maskiner.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok

aner ikke hva det vil si men... noe annet som er forskjellig da!
    kjekt å få det på banen isåfall, så jeg ikke er med på å få noen til å kjøpe det og så går de glipp av noe og så kommer de og halshugger meg!

men har lest andre plasser at hvis man skulle kjøpe seg xp så kunne man likesågodt kjøpe xp mce siden det var det samme bare litt billigere!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sakset fra Microsoft :

While you can access network resources on a work network or a domain, you cannot join a Windows XP Media Center Edition 2005 PC to the domain. PCs running Windows XP Media Center Edition 2005 are designed specifically for home use. Windows XP Professional features, specifically Domain Join and Cached Credentials (Credentials Manager for logons) are not included. As a result, you will be prompted for your logon user name and password to access network resources after you reboot or log back on to the PC. In addition, file shares or network resources that are set to require a domain-joined PC for access will not be available. Remote Desktop and Encrypting File System support are still included.

Newcomer ghost7 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du trenger da ikkje kjøpe pc. kjøp WMCE med ein ny harddisk på komplett eller kor som helst. og lag ein dualboot løysning, altså installer windows mce på ein disk og i tillegg til den vanlige windowsen du nytter deg av til vanlig. så når du skal sjå hd sendinger så er det berre å boote til WMCE. det er billigaste måten å gjere det på. etter litt testing så veit du om det funker greitt, viss ikkje så kan du jo vurdere htpc ?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghost7
    du trenger da ikkje kjøpe pc. kjøp WMCE med ein ny harddisk på komplett eller kor som helst. og lag ein dualboot løysning, altså installer windows mce på ein disk og i tillegg til den vanlige windowsen du nytter deg av til vanlig. så når du skal sjå hd sendinger så er det berre å boote til WMCE. det er billigaste måten å gjere det på. etter litt testing så veit du om det funker greitt, viss ikkje så kan du jo vurdere htpc ?

Litt usikker hvem du sikter til, og hvor du vil med det, men uansett...

Å ha to lisenser, der vanlig XP PRO er den ene, og XP MCE den andre, blir jo ganske dyrt da. Det eXa, snakket om var å annbefale mce, fordi den er billigere.
    I de aller fleste tilfeller trenger man ikke funksjonaliteten XP PRO har i tillegg.
    Men om du leser mitt forrige innlegg, får du vurdere disse funksjonene selv.

Ellers er jeg enig, og jeg kommer selv til å ha en dual boot løsning, mest for å holde MCE installasjonen reinest mulig.

Og om hva du definerer som HTPC, ikke tydeligvis ikke den samme som meg. Med MCE, er jo hele vitsen å koble det med eksisterene AV-utsyr, og det er det jeg definerer som en HTPC.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •