A-Tech Fabrication HTPC kabinetter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

A-Tech Fabrication HTPC kabinetter

http://www.atechfabrication.com/HTPC_cases.htm

Noen utolig pene kabinett her, meget solid og ryddig utseende.

Jeg skal ha ett av dem, men vet ikke hvilket. Er det noen her som har et slikt kabinett og vil dele inntrykk/erfaringer?

Pros/cons for mitt valg:

A-Tech 6000:
    + full-size ATX power
    - kun plass til 1 HD med full-size DVD (2 med slim-line)
    - dyrt ($905 for basismodell med heatpipes, jada de andre er også dyre)

A-Tech 4000 EX:
    + full-size ATX power
    + plass til 3 HD sammen med touch screen
    - må bruke slim-line DVD-stasjon sammen med touch screen

A-Tech 5000 HP / 3000:
    - trenger 2U power, lite utvalg i Norge
    - kun plass til 1 HD sammen med Enermax power

Er ikke sikker på hvordan touch skjermen er enda; må man trykke på knappen foran på kabinettet for å skru den på? Kan man skru den av/på med fjernkontroll?

Vet heller ingen ting om fjernkontroller enda, og jeg bør jo vite om jeg skal bruke IR eller RF før jeg bestiller slik at jeg evt. får et hull til IR'en.

Montering av vannkjøling er også av interesse, er det plass til det?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er ikke A-tech 6000 kabinettet på listen? I mine øyne er dette det beste HTPC kabinettet fra A-tech. De termiske egenskapene på kabinettet er utrolig godt gjennomtenkt, støyende vannkjøling har du ikke noe bruk for i dette kabinettet. Eneste minuset er at en ikke får kabinettet i en heldekkende sølv-farge.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Hvorfor er ikke A-tech 6000 kabinettet på listen? I mine øyne er dette det beste HTPC kabinettet fra A-tech. De termiske egenskapene på kabinettet er utrolig godt gjennomtenkt, støyende vannkjøling har du ikke noe bruk for i dette kabinettet. Eneste minuset er at en ikke får kabinettet i en heldekkende sølv-farge.
    Jeg er enig. Dersom jeg skal ha med HTPC kabinett, så må det bli et slik. Jeg ville forøvrig kostet på meg et 4HDD kabinett, for en totalt lydløs løsning!

Jeg synes forøvrig ikke at touchscreen'en er så veldig fristende. Synes ikke den har god nok oppløsning. En 17" festet til veggen vil både være billigere og bedre - synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. touch screen har jeg bestemt meg. Den lave oppløsningen er ikke noe problem når det bare er snakk om 7" størrelse. Dessuten skal den ikke vise film eller noe annet hvor bilde er viktig, kun kontrollknapper til radio og musikk (meny-system). En ekstra skjerm (f.eks 17") ser alt for harry ut i mine øyne, iallefall til mitt bruk. Plasmaen skal vise video-basert materiale.

Ekstra diskkabinett liker jeg heller ikke. Jeg mener det skal være så få bokser i stereo-racket som mulig, og alt skal ha en funksjon. Hvis man trenger ekstra plass er det bare å dra en gigabit TP-kabel (eller trådløst 100Mb?) til et annet rom hvor man plasserer et billig plast-kabinett med så mange HDer man vil. Støyer enda mindre. Har også lurt på om man kan kjøre XP pro fra et par store minnekort, f.eks compact flash for enda bedre plassutnyttelse og mindre støy. Innspill på dette?

Jeg liker heatpipe-kjølingen i 6000-kabinettet, men jeg mener bestemt at jeg skal klare å gjøre alle de andre boksene like stille (dvs at man må legge øret inntil kabinettet eller sitte på baksiden for å høre noe som helst, og da snakker vi primært om harddiskene). Han som lager kabinettene kan lage hel-sølv 6000 på bestilling, men da med noen uker lengre leveringstid. Jeg skal uansett ha svart kabinett. Dette er selvsagt ikke grunn nok til å utelate kabinettet, så jeg skal legge det inn i lista i første post senere i dag.

Newcomer ls_15 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det bare er meg, men hva skal man egentlig med touchscreen på PC- kabinettet?
    Det betyr jo bare at man enten må sitte veldig nær PC'n, eller reise seg opp for å utføre funksjonene.
    Synes det da er bedre å kjøpe en ekstern skjerm á al Lilliput eller bruke PDA/ NetRemot. Dessuten levers jo WMCE med gjernkontroll, som vel er enkleste løsning.
    Skjerm på kabinettet er kanskje billigst, men fungerer det i praksis?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller man kan bruke fjernkontrollen... Som sagt tidligere kommer den til å vise et menysystem for å spille musikk. Med andre ord gjør den nøyaktig samme jobben som et vanlig LCD-display som finnes på alle vanlige receivere, men har et helt annet utseende. Jeg skal bruke en fjernkontroll med fysiske knapper så det er lett å finne riktig knapp uten å flytte blikket over til fjernkontrollen, så jeg synes denne løsningen er ideell.

Leste litt om Lilliput, tror ikke det er noen forskjell. Xenarc'en er jo også en ekstern skjerm i utgangspunktet, men blir demontert og kastet inn i kabinettet med garantien i behold.

Newcomer ls_15 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du sitter nære nok til å se hva som er på skjermen, er jo det beste alternativet å ha skjermen på kabinettet. Du slipper enda flere ledninger langs veggen, som det jo er nok av i en kino fra før...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT kanskje: Vet dere om det kommer toll/moms på kabinetter bestilt fra utlandet? Jeg snuser fremdels på A-tech kabinettet nemlig...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen på kabinettet blir:

(Kabinett + Porto) * 1,25

Det tilkommer også et gebyr fra posten tror jeg, men jeg tipper dette ikke er så stort. (Tror jeg betalte kr 70 da jeg bestilte en film en gang, så noen få 100-lapper for dette kabinettet høres riktig ut)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper du får ekstrakostnader fra posten på 280 kr. Mener det er beløpet de beregner for "forenklet" tollbehandling.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bygger heller mitt eget kabinett! får tak i noen feite kjøleribber som skal være sidene og lager vanntank på insiden av de slik at de er med på å kjøle ned maskinen, og vannkjøler alt som trenger kjøling. da vil jeg få en kjempestille maskin med gode overklokkingsmuligheter! :smile:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    bygger heller mitt eget kabinett! får tak i noen feite kjøleribber som skal være sidene og lager vanntank på insiden av de slik at de er med på å kjøle ned maskinen, og vannkjøler alt som trenger kjøling. da vil jeg få en kjempestille maskin med gode overklokkingsmuligheter! :smile:
    Du har nok rett. Det oppsettet jeg kunne tenke meg (med separat HD-kabinett) kommer på omtrent 13000,- Det er dessverre alt for mye penger.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare for kabinett med de kjøle tingene sine? :shock:

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Salias
    Tipper du får ekstrakostnader fra posten på 280 kr. Mener det er beløpet de beregner for "forenklet" tollbehandling.
    Forenklet tollbehandling kommer på noenog70 kroner.
    Siden kabinettene ganske sikkert kommer på over NOK1000 inkudert frakt kan man ikke benytte forenklet tollbehandling, og da er behandlingsgebyret NOK170 (etter nyttår 175), så sant det blir sendt med Posten.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare for kabinett med de kjøle tingene sine? :shock:
    Kabinettene er kompromissløse. Kvalitet koster. Slik er det bare.

Dessverre er ikke kabinettene i masse produksjon. Det er en person som har utviklet og som produserer dem. Det er en av grunnene til at de er så dyre. Hadde vært spennede om konseptet hadde blitt solgt til noen som er større (Zalman, Lian Li, etc.) Masseprduksjon kunne halvert prisene tipper jeg.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Kabinettene er kompromissløse. Kvalitet koster. Slik er det bare.
    det er jeg ikke enig i! at kabinettene er kompromissløse altså!
    det jeg er mest skeptisk til er harddisk opplegget! festet rett i toppen som er gjennomhullet! kunne jo likesågodt lagt hardisken oppå(med litt gummi i mellom kansje) med tanke på støy!

og heatpipe kjølingen er nok god men ikke god nok!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jeg ikke enig i! at kabinettene er kompromissløse altså!
    det jeg er mest skeptisk til er harddisk opplegget! festet rett i toppen som er gjennomhullet! kunne jo likesågodt lagt hardisken oppå(med litt gummi i mellom kansje) med tanke på støy!

og heatpipe kjølingen er nok god men ikke god nok!
    Nevn et annet kabinett som har vesentlig bedre montering av harddisk med tanke på støy... Og som samtidig ikke overoppheter disken... Har du testet eller sett disse kabinettene? Heatpipe kjølingen er grundig testet og fungerer bra, med mindre du skal overklokke til mannen med ljåen banker på døra, men da velger man selvsagt en annen løsning i utgangspunktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    baretull (eller noen andre); har du kjøpt et slikt A-Tech kabinett?

Lyst å dele noen erfaringer med oss andre?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et lite tips bare til en mye billigere løsning:
    modushop.biz

kabinettet fås i høydene 2U til 5U og så skjærer de til frontplaten slik du vil ha den (mot ekstra betalings selvsagt .

Jeg vurderer selv dette hvis jeg bare kan finne en rimelig måte å få inn en touchscreen på. noen som vet hvor man kan få tak i touchscreen for innbygging? jeg har reist rundt halve internett etter en..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einaren
    et lite tips bare til en mye billigere løsning:
    modu

kabinettet fås i høydene 2U til 5U og så skjærer de til frontplaten slik du vil ha den (mot ekstra betalings selvsagt .

Jeg vurderer selv dette hvis jeg bare kan finne en rimelig måte å få inn en touchscreen på. noen som vet hvor man kan få tak i touchscreen for innbygging? jeg har reist rundt halve internett etter en..
    Står ingenting om kjøleløsningene til kabinettet på siden du lenket til. For øvrig er dollarkursen så latterlig lav nå at inngangsbilletten for et kvalitetskabinett fra Atech har blitt mye lavere.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •