XBOX 360 som XP MCE Extender

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile XBOX 360 som XP MCE Extender

Burde det ikke opprettest et eget forum for XP MCE?

Min strategi er å bruke en server med XP MCE plassert i et teknisk rom, og extendere ved TV i stue, kjøkken etc. Dette for å slippe å ha masse utstyr strødd rundt i huset. I min kjellerstue ser jeg for meg at jeg bare har en plasma, en surround forsterker, og en XBOX 360. Har studert extenderfunksjonaliteten til 360 så langt det lar seg gjøre på nettet men er fremdeles usikker på hvordan dette kommer til å fungere. Er det noen som tenker i samme spor som meg?. Lurer på følgende:

1. Det virker som "alle MCE" funksjoner vil være til gjenneglig på 360, men hva med vanlige PC funksjoner. Vil jeg kunne vise den vanlige XP desktoppen på plasmaskjermen min, og kjøre vanlige programmer (ikke MCE SW). Typisk ønsker jeg å kunne bruke en vanlig nettleser, og Outlook for å lese e-post. Kan den f. eks. kjøre vanlig remote desktop mot serveren.

2. Neste logiske spørsmål blir da om det blir mulig å koble til et tradløst tastatur/mus for å kunne jobbe på en saklig måte.

3. Hva med et Web kamera, mange IM programmer støtter jo kamera, og det er vel logisk at man ønsker å kunne gjøre dette.

Synspunkter/Meninger?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nix, Xbox som Media Center Extender er kun Media Center-grensesnittet, ingen andre PC-funksjoner. Har sett det kjapt demonstrert, og det virket overraskende smidig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •