Får ikke helt sort på DVD.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Kusot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke helt sort på DVD.

Når jeg starter en DVD, på hdd eller dvd, får jeg et bilde som ser ut som max sortnivå inneholder 10% hvitt. Bildet mangler dermed totalt kontrast. En annen måte å forklare det er at det ligger et grått teppe over filmen. Jeg vet jeg har sett det før en gang, men ikke hva det kom av. Har testet litt rundt med både Zoomplayer, dscaler 5, theatertek 2.2, ffdshow i det siste. Disse programmene er nå avinstallert, men er usikker om effekten kom etter avinstallering. HD materiale spiller greit. Dette intreffer både i Windvd6 og WMP.

Nå er jeg på tynn is, men har lest ett eller annet om at maskinen tror den skal justere sort mellom verdiene 16 til 254 i stedet for 1-256. Forholdet mellom 16 og 1 for max sort kan stemme bra med effekten jeg ser.

Noen innspill?

Teksten endret 14.11.05

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tipper du har nVidia PureVideo-dekoder. Jeg opplevde akkurat samme symptoner når jeg først tok i bruk den dekoderen.
    Når DVD spiller, minimer vinduet og dobbeltklikk på PureVideo-ikonet nede til høyre på oppgavelinja i systray. Ikonet vises kun når MPEG spilles. Juster brightness - denne står alt for høyt som standard.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •