Importere platesamlingen i hvilket format? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 42 av 42
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg fikk rapportert noen stygge feil i EAC, og jeg la merke til tidspunktene i sporet. Etterpå når jeg hørte igjennom hørte jeg ikke noen merkelig i det hele tatt. Med WMP-rippene derimot var det mye rart.
    Hvis man leser om bakgrunnen til at EAC ble laget så var det nettopp for å kunne både rippe CD'er mer feilfritt, men også å kunne kamuflere feil bedre enn andre programmer som ofte ender opp med høye klikk ved feil. Det at enkelte her har problemer med rippene sine skyldes mest sannsynlig en ikke helt kompatibel cd/dvd-leser siden EAC er ganske kresen på at alt der er i orden (hardware og firmware messig) for å fungere optimalt.

Jeg benytter forøvrig EAC og flac med stor suksess. Jeg valgte flac fordi det er opensource så jeg slipper problemer med kompatibilitet med ulike plattformer. Lydmessig skal jo alle lossless formater være like. Selv om jeg har nesten 2TB med diskplass så så jeg ingen grunn til å kaste bort diskplass på WAV når flac kan konverteres tilbake til WAV ved behov. Det tar riktignok ca 1-3 sekunder ekstra per sang på min maskin å kode til flac men dette er helt ubetydlig.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    E-MU 1212M får mye skryt, du kan lese mer om det hos Procom Music. Her er kravene til dette lydkortet:
    Takk for tipset! Knall pris egentlig det der. Er det noe annet under 2000,- som kan være like bra/bedre?

Forresten, har det noe for seg å bruke dette kortet mot en ekstern DAC, eller blir det bare tull å la det digitale signalet gå gjennom lydkortet fremfor å bare ta det direkte fra onboard lydkortet såfremt dette er av adekvat kvalitet?

btw, ser EMU 1212 på ebay helt ned til 800,- så det kan kanskje være en løsning også...

DrE

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •