Importere platesamlingen i hvilket format? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile klikking

Se test:

http://wiki.hydrogenaudio.org/index....Dex_SecureMode

Kanskje min hørsel ikke er så dårlig.

Newcomer Antonionion sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ikke klart å få EAC til å lage akseptable kopier av CD-spor som inneholder akutte feil, dvs som får EAC til gi feilmeldinger som "Read error", "Sync error" eller "Missing sector". Da bruker jeg heller Windows Media Player til å lage en lossless wma-fil. MP høvler over problemsektorer uten å bry seg, og man får ikke de samme klikkelydene som med EAC. Man hører dog at noe ikke er som det skal være men resultatet blir stort sett akseptabelt.

Dersom EAC i secure mode ikke gir noen feilmeldinger skal man etter det jeg har forstått (og erfart) få perfekte kopier. Track quality rapporteres ofte til å være under 100% men det betyr bare at EAC har måttet utføre litt error-correction (dvs lese flere ganger) for å få et perfekt resultat.

Får man dårlige resultater selv om EAC rapporterer "No errors", kan det tyde på feil med oppsettet, f.eks. at C2 error correction er aktivert for en drive som ikke er i stand til utføre dette på en tilfredsstillende måte.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry eac

Har slått av C2 på EAC. Har kjørt i alle modene Secure etc. Har kjørt programmet på en annen pc også (med og uten c2), med samme feil. Ingen feil vises, men klikking forekommer. Spilles platen direkte fra PC kommer ingen klikking. Mulig jeg tester programmet på pc nr: 3. Skulle denne også gi klikking gidder jeg ikke mere, da er jeg ikke overbevist. Programmer i 2005 skal være plug & play ikke rot og knot.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Nå har jeg satt meg ned for å høre litt nærmere på en del av de platene jeg har rippet, og må nok innse at jeg har vært litt naiv i min tiltro til EAC :?

Ved avspilling av enkelte rippede filer kommer det noen små knepp som jeg absolutt ville vært foruten. De uønskede lydene opptrer gjerne parvis med noen sekunders mellomrom i begynnelsen av sangene. Når jeg spiller samme låt urippet høres alt fint ut.

Kommer til å prøve litt googling og troubleshooting for å finne problemet, men dersom det ikke gir noen resultater er det vel bare å finne seg et annet program og starte rippingen på nytt ..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at problemene mine forsvinner dersom jeg disabler C2 error correction. Har prøvd å rippe samme sang mange ganger både med og uten C2 og resultatet blir alltid kneppelyder (håper det ikke er noen dansker her) med og perfekt resultat uten. I begge tilfeller ble det utført en del corrections av EAC, og track quality var godt under 100%.

Gjorde samme testen på en nyere maskin (DELL bærbar med Sony DVD-brenner), og her fikk jeg perfekt resultat både med og uten C2. Men på denne maskinen ble track quality alltid 100% (dvs ingen feilkorreksjon), så jeg kan ikke si helt sikkert om C2 virker her eller ikke.

Det virker altså som om den gamle Samsung DVD-driven som har grodd fast i min HTPC er generelt dårlig på lesing av audio samt at den ikke støtter C2 selv om alle tester (EAC + Feurio) sier at den gjør det. En C2-relatert bug i EAC kan heller ikke utelukkes.

Uansett er det på tide å investere i en ny DVD-drive som er god på C2 og som helst ikke casher audio. Ripping med EAC uten C2 er uaktuelt da det går alt for tregt. Cashing sløver også ned prosessen, antageligvis fordi EAC må bruke en del tid og krefter på flushing av cashen.

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oarnoy
    Det siste året har jeg hatt min cd samling på knappe 100 plater, lagret i iTunes som AAC 192 kbps. Jeg har også vurdert å importere alle platene i et format som ikke komprimerer. Men hva burde jeg satse på her? Har Windows MediaCenter støtte for "AIFF"? Eller er det bare wma det dreier seg om?

siden du tydeligvis er vant med itunes vil jeg anbefale apple lossless formatet. det tilpasser bitraten slik at det akkurat ikke går tapt noe som helst kvalitet. bitraten pleier havne på mellom 500 og 1000 alt etter frekvensspekteret i sangen.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Eac-wmp9-itune-monkey-flac

Disse konverteringsprogrammene har jeg ingen tiltro til. Har man gode ører så behold samlingen din i CD hylla. Har prøvd overnevnte systemer på 3 maskiner og de holderiallefall ikke mål i mine øyne (har vell prøvd alle varianter av alle programmene). Hadde som sikkert mange andre en våt drøm om å flytte alle mine CDer inn i en PC, men de har jeg nå gitt opp.
    1. Et program som skal fixe dette skal være plug&play.
    2. Det skal bli 100% hver gang uten at jeg skal sitte å lytte til dem etter på for så å oppdage at det ikke var bra nok.
    3. "knitring er uakseltabelt" da kan ma like godt ta ned platespilleren fra hylla.
    4. Hvis ikke ovenevnte punktene holder mål 100 av 100 ganger forsetter jeg med å bruke PCen til det som jeg vanligvis gjør, det er den bra til.

Nok en gang:
    http://wiki.hydrogenaudio.org/index...CDex_SecureMode

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er operasjon Lossless igang her i gården.

Importere platesamlingen i hvilket format?-2006_08_16-015-jpg

Har installert EAC og FLAC og fulgt guiden på Calonet.org.

Valgte 320kbps.

Filene blir på ca 20mb.

Det jeg lurer på er om det er mulig å laste ned album-bilder fra cddb samtidig som EAC sjekker resten av informasjonen derfra?

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Da er operasjon Lossless igang her i gården.

Har installert EAC og FLAC og fulgt guiden på Calonet.org.

Valgte 320kbps.

Filene blir på ca 20mb.
    Hvis du bruker FLAC så har vel ikke bitrateparameteren noe å si?

FLAC-filer blir jo så stor som det kompressoren makter å kode, ikke mer ikke mindre.

-k

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Hvis du bruker FLAC så har vel ikke bitrateparameteren noe å si?

FLAC-filer blir jo så stor som det kompressoren makter å kode, ikke mer ikke mindre.

-k
    Ok, det ante meg siden bildet i guiden viste 128kbit.
    Takk uansett!

Lurer fortsatt på om det er mulig å få lastet ned bilde fra cddb, eller om det kun ligger text i den databasen.

DrE

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp lagt hele samlingen min som lossless på harddisken.

WMEncoder.exe, eac-0.95b4.exe og dMC-AccurateRip.exe har gjort jobben meget bra. Ikke lett å konfigurere EAC riktig, men når jobben er gjort blir også resultatet meget bra.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    dMC-AccurateRip.exe
    Hva gjør dette programmet?

DrE

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en plug-in til EAC. Den brukes til å se om du har fått en eksakt kopi ifht referanser i en database. Du kan og bidra til databasen med innspillinger som ikke finnes der fra før.

Newcomer Yogi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye av dette du ikke kan gjøre hvis du ikke har kompatibel CD-rom. Dessuten var mange av de settingene over noe paranoide. Jeg brukte ofte andre innstillinger på litt vrange plater feks, og likevel rapporterte AccuratRIP at jeg fikk perfekt kopi.

Men jeg brukte noe tid på internet for å finne ut av de forskjellige innstillingene da, og jeg fikk hjelp av en kammerat som også hadde brukt mye tid. Ikke lett!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På de første testene jeg kjørte spant dvd-rom opp i over 30x. Jeg lurer på om det "har noe å si"? Jeg har nå satt 10x til max under rippingen, men "ekte" entusiaster hadde vel satt det til 1x? Innspill

dmc-accuraterip rapporterer som regel at alt er ok, bortsett fra et par gamle plater som av og til var innom bilstereoen. (Clarion spilleren (til 7k!!) klarte altså å knekke et par plater...). Her rapporterer dmc-accuraterip feil, men eac kjører på allikevel. Er dette hørbart for menigmann Har vel strengt tatt ikke enda hardware til å bruke de rippede platene, men jeg tenker at det kan være på tide å ta backup av det jeg har av plater som er i orden før dattera mi tar kål på de...

35 plater ferdigrippet nå. Bare en "pen stabel" igjen...

Er det forresten noen dekodere (FLAC, APE... etc) som har støtte for 2-kjerne prosessorer

Ingen tvil om at en Dell Precision (dualcore 2ghz, 2GB ram) knuser min tilårskomne IBM T41 (1,5 centrino 768MB ram) under rippingen. Får bruke IBMen til å surfe med i mens Dell`en forhåpentligvis knuser tall med "Precision"

DrE

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk rapportert noen stygge feil i EAC, og jeg la merke til tidspunktene i sporet. Etterpå når jeg hørte igjennom hørte jeg ikke noen merkelig i det hele tatt. Med WMP-rippene derimot var det mye rart.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    35 plater ferdigrippet nå. Bare en "pen stabel" igjen...
    120 nå... phuhh, tidkrevende jobb dette. Får nå endelig håpe at det er eneste gangen jeg trenger å gjøre dette, og at resultatet blir bra.
    Har bestilt en ekstra ekstern hdd, for jeg makter ikke å få diskkræsj på den jeg lagrer på nå. Backup er viktig når det ligger så mange timer bak!

btw, hvilket lydkort (PCI) anbefales til en "foobar2000-maskin" tilkoblet en XTZ Class A 100 (analog phono inputs) , og hva er hardwarekrav ellers? Holder det med foobars system requirements? :

CPU:
    200 MHz, AMD K5 or Pentium or equivalent (500MHz Athlon or Pentium III recommended)

RAM:
    32MB
    Synes det høres lite ut, men dere har sikkert noen tips?

DrE

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    btw, hvilket lydkort (PCI) anbefales til en "foobar2000-maskin" tilkoblet en XTZ Class A 100 (analog phono inputs) , og hva er hardwarekrav ellers? Holder det med foobars system requirements? :
    E-MU 1212M får mye skryt, du kan lese mer om det hos www.procom.no. Her er kravene til dette lydkortet:

Intel® or AMD® processor - 1 GHz or faster
    Intel, AMD or 100% compatible motherboard & chipset
    Microsoft® Windows® XP (SP 2) or 2000 (SP4)
    256MB System RAM
    900MB of free hard disk space for full installation
    PCI 2.1 compliant slot for E-MU 1010 PCI card
    Adjacent PCI slot for E-MU 0202 I/O daughter card
    CD-ROM/CD-RW or DVD-ROM drive required for software installation
    XVGA Video (1024 X 768)

Frode

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger guiden her, og synes dette gir kjempe gode resultater og jeg får filene i FLAC.

http://oink.me.uk/forums.php?action=...&topicid=39605

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •