HTPC og PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: HTPC og PC

Active DIY Mekkern sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC og PC

Er det noe problem å kjøre MCE og XP pro på samme pc i forskjellige partisjoner? Kom gjerne med problemer og løsninger om det er noe jeg må passe på.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette bør gå fint

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Wibla sier så skal det fungere, men hvorfor?
    Windows MCE er i utgangspunktet en helt normal Windows XP med ekstra media funksjonalitet. Den starter med helt normalt grensesnitt som en vanlig windows xp og kan kjøre alle de samme programmene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dual-boote WinXP og MCE går fint. Anbefaler å installere MCE først og WinXP etterpå. MCE slettet i alle fall det gamle innholdet i boot.ini filen hos meg da jeg installerte OSet, slik at det var en viss jobb å få opp WinXP igjen.

Foruten dårligere driverstøtte har MCE et 20 MB media center skall som ikke lar seg kjøre under WinXP. Hvordan andre programmer kjører på MCE vet jeg ikke, men no12 har tydeligvis undersøkt dette nøyerere.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Vet ikke hva "andre programmer" vil si helt i praksis, men jeg kjører nå i alle fall Office 2003, Adobe CS-pakka (Photoshop, Illustrator, Indesign, Premiere) og en del musikkprogramvare (bl.a. Sound Forge) på min MCE05 uten at jeg har merket noen forskjell fra "vanlig" xp...?

Active DIY Mekkern sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som jeg da burde ta en backup av f.eks. boot.ini , fordi jeg har allerede installert XP, så mce kommer nok i andre rekke. Grunnen til at jeg ville ha begge deler var egentlig at jeg så for meg mce som et litt begrenset og spesialtilpasset OS til musikk og film.Og at det ikke ville fungere så bra med de praktiske ting man bruker slik som office ++.
    Takker for svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger bare å ta backup (eller notere deg) linjen som sier noe om hvilken disk og partisjon OSet er lagret på. Den linjen som sier noe sånt som multi()rdisk()disk()partition()/Windows.... Det er denne linjen du må skrive inn på nytt dersom den blir slettet.

Er fint mulig en ikke merker noe forskjell i MCE kontra WinXP i praksis, jeg har ikke prøvd å installere hovedprogrammene mine på MCE partisjonen. Av erfaring fra hvordan en del helt standard Win32 applikasjoner oppførte seg under Win x64 kommer jeg neppe til å innstallere på ikke-støttede plattformer heller.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare nevne at jeg installerte MCE på samme partisjon som XP Pro uten noen som helst problemer med boot.ini eller andre ting. Men uansett så skader det jo ikke å ta en backup før du setter i gang

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er helt klart noe jeg vurderer, å installere en XP/gaming partisjon der man kan tune, overklokke og installere diverse drivere. HTPC partisjonen skal inneholde en "stabil" MCE installasjon..

Slik det er nå med en MCE installasjon er det stor risk at noe går i beina på hverandre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •