Fjernkontroll

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Fjernkontroll

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fjernkontroll

Hei
    Har dere noen billige forslag på fjernkontroll til PC'en min? Jeg har trådløs overføring til tv'en som står på soverommet der jeg kan ligge i senga og se film osv. Trenger dermed en fjernkontroll til å styre pc'en. Volum, start, stopp, pause, spoling osv.

Kan dette her være et alternativ:
    "Multimedia-fjernkontroll for PC. Styr trådløst dine multimediaprogram i dataen via fjernkontroll, som f.eks. Winamp, Windows mediaplayer, WinDVD etc. Mottakeren tilkobles dataens USB-port. Krever Windows 98SE eller senere. 198,00,-" hos Clas Ohlson?

Det er rundt 8-9 meter fra Pc'en til soverommet.

Håper på raskt og positivt svar

Mvh
    Tommyt

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et godt alternativ er fjernkontrollene til ATI (eller Sapphire, samme sak).

De går på radio, og jeg har selv styrt volumet på MIN pc 15 meter unna gjennom 3 betongvegger med denne...

"ATI remote wonder II" heter siste modell... Min er den noe eldre "ATI Remote Wonder".

De er ikke gale på pris heller.. en 3-400 kroner skulle holde

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut.

Er dette det samme?
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303926&cks=PRL

Dette vil også fungere på maskiner som ikke har disse skjermkortene? Er det vanskelig å sette den opp? Skal stort sett styre Mediaplayer eller VLC.

Mvh
    Tommyt

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den du linker til er en av dem jeg snakker om, ja. Dette er siste versjon, og kan anbefales (bedre musstyring enn foregående versjon, om det er viktig for deg).

Den fungerer på "alle" maskiner med USB-port som kjører windows 98 SE og senere. Anbefaler XP tho, men det kjører du sikkert allerede.

Dette med skjermkort osv er bare om man skal kjøre all den medfølgende "multimedia"-programvaren, som er crappy uansett. Det DU har lyst til å bruke den til, er å installere driverne osv, velge hvilke(t) program som skal styres, og evt. tilpasse hvilke knapper som gjør hva. Så er du good to go...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke anbefale den ATi fjernkontrollen. Skikkelige vonde plastikk-knapper og dårlig usability (brukervennlighet). Personlig ville jeg heller enten kjøpt meg en Microsoft MCE fjernkontroll eller en Soundgraph iMon fjernkontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men går ikke disse to på Infrarød? Altså at man trenger klar sikt? Det er det nemlig ikke fra kontoret til soverommet(: Da må man vel bruke fjernkontroller med radio?

Mvh
    Tommyt

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, beklager virkelig, leste visst ikke tråden godt nok. ATi fjernkontrollen fungerer jo til formålet, men den tiden jeg brukte den fant jeg den likevel ubrukelig pga dårlig brukervennlighet. Jeg ser versjon 2.0 har kommet, en kan jo håpe den er bedre enn versjonen jeg testet.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sciroccio: toern er bedre enn enern. Enern er ikke så "ille", spørs hvordan man programmerer den. Men riktig at MCE fjernkontrollen er milevis bedre... Men trådstarter trengte noe som kunne gå gjennom vegger.... Og da er ATI det enkleste. Alternativt snakker vi IR-sender osv, noe som ofte er et pes både plasseringsmessig og ifm interferens osv. Og da blir prisen plutselig noe helt annet...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes jo et alternativ her som har fått veldig god omtale. Noen som har erfaringer?

http://www.vendur.no/catalog/product...products_id=86

Dette er vel også en radiobasert fjernkontroll som skal være veldig lett å sette opp.

Mvh
    Tommyt

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, den får også bra skussmål. Eneste enkelte har å utsette på Firefly er at den har litt dårlig mus-styring (4 retningsknapper). (Men trådstarter skal ikke bruke denne funksjonen virker det som, så da er det jo ingen sak).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en SnapStream Firefly på meg. Fikk den i posten idag. Alt funker greit, men får ikke til å bruke play, stopp, pause osv. knappene på fjernkontrollen når jeg kjører Windows Mediaplayer eller VLC.

Har noen forslag på hvordan jeg skal løse dette?

Håper på raskt og positivt svar.

Mvh
    Tommyt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å laste ned siste versjon software/drivere? Det står noe om det på vendur.no. Hvordan liker du fjernkontrollen så langt? Er på jakt etter en selv, men aner ikke hva jeg skal velge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •