Lilliput 7" som skjerm nr. 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lilliput 7" som skjerm nr. 2

Hei

Har en hjemmelaget htpc (med vanlig xp)som jeg har stående i stuen kun tilkoblet en projektor. Jeg ønsker å kunne spille av musikk uten å måtte slå på projektoren hver gang. Har tenkt at den lilliput skjermen da kan tilkobles skjermutgang nr 2 på pcèn og kun vise en form for mediecenter/myhtpc/meedio greie. Dette må være sånn at når pcèn restartes, starter f.eks. myhtpc automatisk opp og vises på lilliput skjermen og er klar til bruk. Tenkte skjemen kunne stå løst oppå stereobenken lett tilgjengelig, istedenfor innfelt i pcèn slik at du må ned på gulvet for å skifte sang.
    Noen som har noen erfaringer med dette?
    -er det lett å få godt bilde på skjemen?
    -Hvilket program er best til dette bruket?
    -Er det tungvindt i bruk (å finne musikk når det er mange sanger i katalogen)?
    -Kan denne skjemen brukes til noe annet gøy i et sånnt oppsett.

mvh
    TorEddy

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har Lilleput 7

Jeg har den skjermen om skjerm nummer 2. På den måten trenger eg ikke å skru på prosjektoren når jeg skal høre på musikk/radio. Dette fungerer veldig fint. Det blir bra bilde i 800x600 oppløsning.

Minuset er at det til tider har vært en høyfrekvent lyd når skjermen er på. Denne blir borte etter en tid for så å komme tilbake. Har hatt 2 skjermer med touch-screen som har hatt dette problemet. Testet også ut en skjerm uten touch-screen som ikke har dette problemet. Jeg ønsket touch-screen og har derfor beholdt den.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en nextgen mini skjerm med innebygget dvd spiller.
    Den står på hjørnebordet i sofahjørnet og fungerer som display for mediasenteret til xboxen. (fkan like gjerne være mediacenter bilde fra pc)
    Kan absolutt anbefale en slik løsning fremfor å måtte slå på pj for å bytte sang. brukes og til å vise bilder og filmsnutter med.

Og når vi en sjelden gang tar oss tid til å reise på ferie er den knall til å snurre en film i ny og. Klarer ca 2 filmer på en batt pakke.

Newcomer ls_15 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også kjøpt den skjermen, og det var verdt pengene (spesiellt nå som pæren på projektoren har tatt kvelden...).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •