Duger denne til HTPC - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av no12
    Om PureVideo utfører deinterlacing og scalering i GPU så forenkler dette båndebredde kravene betraktelig. AGP/PCIe og minne bussene skal da kun overføre det orginale bildet til skjermkortets internminne. Med f.eks. 1080i i YUV blir dette da 1920x1080xfps bytes i sekundet. Dvs. 24fps film blir ca. 48MB med data i sekundet, som er barnemat for hvilken som helts minnebrikke og AGP/PCIe bussen. Internminnet til skjermkortet trenger i teorien kun å måtte lagre et orginal bilde og et deinterlacet og scalert bilde i gangen for overføring til DAC/DVI. Om den buffrer flere bilder for ytelse skal jeg ikke uttale meg om, men 128MB minus desktop ++ burde alikevel være plenty.

Edit: Og i mitt tilfelle så stemmer dette også i praksis. Jeg måler 10-20% cpu forbruk og ser ingen antydning til ujevn avspilling med 1080i mpeg på mitt P4 3.2Ghz system med 6600GT 128MB og Purevideo.
    Så bra med konkrete innspill fra noen med mye mer peil...! Da legger vi den ballen død

...og vi shopper nye skjermkort, alle mann

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan nevne at siste purevideo har optimaliseringer for integrerte nvidia-hoved-kort som har en liten buffer på skjermkortet (8-64MB?) og som bruker system-minne til resten. Da blir det nok mer trafikk på PCI bussen.

Ellers er det bombastiske utsagn jeg vil til livs:
    Baker:
    ""geforce 6800 har en kjent bug i hardware". Dette gjelder AGP-versjonen av 6600 osv - PCi-e har ikke dette problemet. Skjermkortet trenger mye arbeidsminne for å herje med HD-film, men det er ikke noe STOR big deal. Bedre med 128 mb rask ram enn 256 mb treg ram"

Tråden har vel nå vist begge utsagnene som positivt feil - 6600 AGP har IKKE feil, 6800 PCI-e HAR feil. Arbeidsminne på skjermkort kan trygt være 128MB for 1080i avspilling iflg no12. Beklager at jeg er litt vanskelig rundt dette, men det er så greit å sette "jeg tror" eller lignende rundt utsagn man ikke er 100% sikker på :-)

mvh
    Knut Inge

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Jeg kan nevne at siste purevideo har optimaliseringer for integrerte nvidia-hoved-kort som har en liten buffer på skjermkortet (8-64MB?) og som bruker system-minne til resten. Da blir det nok mer trafikk på PCI bussen.

Ellers er det bombastiske utsagn jeg vil til livs:
    Baker:
    ""geforce 6800 har en kjent bug i hardware". Dette gjelder AGP-versjonen av 6600 osv - PCi-e har ikke dette problemet. Skjermkortet trenger mye arbeidsminne for å herje med HD-film, men det er ikke noe STOR big deal. Bedre med 128 mb rask ram enn 256 mb treg ram"

Tråden har vel nå vist begge utsagnene som positivt feil - 6600 AGP har IKKE feil, 6800 PCI-e HAR feil. Arbeidsminne på skjermkort kan trygt være 128MB for 1080i avspilling iflg no12.
    Klart det, jeg er enig. Noen ganger skriver man litt mer "engasjert" enn man kanskje burde

Mht. AGP-"buggen" har jeg opplevt at purevideo ikke støttet alt det skulle på 6600 (ikke GT) AGP, og leste litt rundt dette. Dermed forsto jeg det slik at det var "vanlig" og at det ble "fikset" på PCI-E. Har sikkert misforstått, og 6600-kortet mitt er uansett ute av døra nå

Mht skjermkortminne er resonnementet til no12 selvsagt "valid" Men fremdeles, kjekt med skjermkort som bruker "rask" RAM kontra treg... selv om vi ikke trenger mer enn 128 mb til HTPc-bruk

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •