"kornete" bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Robert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"kornete" bilde

Har problemer med at bildet, det virker kornete!
    Jeg har ikke testet dette på flere filmer ennå, men problemet kom godt frem i filmen "høst i New York".
    Jeg driver og tester/sjekker kvaliteteten på mulig HTPC og har ikke koblet denne opp mot noen projektor, bruker vanlig pc skjerm. I t.d. SE av Ringenes Herre 1 har jeg ikke dette problemet.

Jeg bruker ZoomPlayer og video decoder fra WinDVD jeg har forsøkt å sette opp FFDShow, uten hell. I tillegg begynner Windows MediaPlayer å krangle og vil ikke spille av korekt, eller låser seg i forsøket!

Hva kan jeg gjøre

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Ikke alle transfer fra fil til DVD er "bra". Det er mange som er "low budget" overføringer og som vises godt. Selv om det er benyttet mer en 5 Mbit/sec kan det se ut som om det er en gardin foran.

2. Ffdshow er en komponent som kan hjelpe å fjerne dette, men det er ikke rett fram, for enkle justeringer kan FRAMHEVE all elendighet

3. Tips - les noen av de 20-100 000 postene på avsforum. Søk etter det som er av interesse eller som "plager" deg. Det forumet er et orakel for alt med HTPC-PJ-DVD-Dirvere-Software etc.

4. Prøv og feil, eller rett og slett innse at av og til må en installere Windoze på nytt, sammen med alle drivere & plug-ins

Jeg er veldig fornøyd med ffdshow, WinDVD, Zoomplayer, AC3Filter. Men jeg har justert og lest og spurt, jevnt og trutt siden 1999. :?

Newcomer Robert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe må i allefall ha gått galt. Det er bra båndbredde i kodingen, mye høyere enn jeg hadde regnet med!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •