Komplett vs DIY HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komplett vs DIY HTPC

Hvordan er det med lyd og billedkvaliteten på komplette løsninger sammenlignet med DIY HTPCer ? Betaler man mye ekstra for en komplett løsning i forhold til det man ville fått for samme summen og man satte det sammen selv?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må vel bare gå inn å se på hvilke komponenter den komplette løsningen er utstyrt med. For DIY pcer, har man selfølgelig kontrollen over komponent valg selv, og kan prioritere å legge penger i de komponentene som har de ytelsene man er ute etter. Tror ikke det finnes noe entydig svar på spørsmålene dine utover dette, og forholdene vil jo hele tiden være avhengig av hvilke systemer og komponent sammensetninger og kombinasjoner man sammenligner.

Har av og til sett at komplette løsninger har mere gunstige priser enn om man bestiller de samme delene hver for seg fra den samme nettbutikken, så det vil nok være lurt å gå ferdig komponerte komplette PCene etter i "skjøtene" og sammenligne prisene også når man skal vurdere en ferdibygget eller en DIY HTPC.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk. For min del vil grafikken være det viktigste for om jeg i såfall skal kjøpe meg htpc så vil den kobles opp mot rotelen 1068 min, og da er ikke lykortet så viktig har jeg skjønt?

Kommer heller ikke benytte den til noe spilling, så det reduserer vel kostnadene og en del.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler og bygge selv. Ofte er ferdigløsninger dyrere og ofte, ikke alltid, er det lett og finne et svakt ledd. F.eks no name ram, eller dårlig hk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den annen side, DIY innebærer gjerne en del eksperimentering og modifisering av kjøleløsninger, kabinettvifter og strømforsyninger før man kommer fram til et stillegående resultat... For min del er denne eksperimenteringen halve moroa, men jeg kan godt forstå dem som heller vi ha noe som funker rett ut av esken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •