Problemer med tv-tuner- Komplett Media Center pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med tv-tuner- Komplett Media Center pc

Har invistert i en Media Center PC fra komplett, og er stort sett fornøyd, men sliter med kvaliteten fra tv-tuneren i MCE. Denne er langt dårligere enn dersom jeg plugger tv-kabelen rett i min Samsung LE-32R51B LCD-tv (Har analoge signaler fra UPC). Har også problemer med oppløsningen når jeg ser Live TV i MCE. Bildet blir kuttet kraftig på sidene dersom jeg kjører 16:9 oppløsning. Kun 1024x768 fyller hele skjermen med bilde, dette til tross for at jeg har satt opp tV'ens native oppløsning på 1366x768 og 16:9 i MCE-instillingene. Skal det virkelig være slik???
    De eneste forandringene som er gjort fra min side siden jeg fikk PC'en er at jeg har lagt inn nye Nvidia-drivere for skjermkortet og ekstra-patchen for rollup 2 i MCE. Finner heller ikke noen instillinger for TV-kortet, siden dette er bulk-versjon uten software.
    Noen som har liknenende erfaringer med Komplett's Media PC?

TV-kort: Hauppauge! WinTV PVR500 MCE
    Skjermkort: XFX GeForce 6600 256MB Passive Cooling
    TV: Samsung LE-32R51B

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg (og mange andre med meg) opplever tilsvarende erfaringer. Tv-kort har ikke like bra kvalitet som "god" kabel-tv rett i tv'en, blir ofte mer ullent osv. Enkelte tv-kort (Happauge m.fl.) lar deg justere bildekvalitet på inn-signalet. Jeg kjører selv et Nvidia-basert tv-kort, der har jeg ikke fått til å gjøre dette. Noen tools for å justere kvaliteten tv-bildet finner du på The Green Button.

Ang. dette med live tv; siden du kjører analog kabel-tv klarer vel ikke folka å sende "skikkelig" widescreen, mao de sender wide med letterboxing. Da må du stille inn MCE til å zoome materialet (trykk "i" og velg "zoom").

Håper dette hjelper noe!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset! Har bare hatt MCE et par dager, så jeg var ikke klar over zoom-funksjonen. Skal helt klart testes ut. Ellers er jeg skikkelig skuffa over tv-signalet via tv-kortet. Trodde ikke kvaliteten skulle være så mye dårligere. Kan det være det mpeg2-dekodinga som er for dårlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du DVI inn på TV-en? Svært mange LCD-TV-er støtter ikke PC på DVI/HDMI-kontakten, sjekk TV-manualen. Jeg ble nødt til å kjøre VGA på min LCD-TV, snakk om nedtur..
    Sjekk Hauppauge Tweak Tool. Lek litt med innstillingene. Mer sharpness og mindre blurfilter hjelper.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset! For øyeblikket kjører jeg VGA. Skal teste med DVI så fort jeg får tak i en DVI-HDMI overgang. TV'en skal ha støtte for dette ifølge manualen. Er spent på om kvaliteten blir bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske mange registry settings som kan tunes for Hauppauge kortene.
    Ta et søk i mediaportal.sourceforge.net forumet, der er det flere tråder på temeaet...

//Morten

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mortie
    Det er ganske mange registry settings som kan tunes for Hauppauge kortene.
    Ta et søk i mediaportal.sourceforge.net forumet, der er det flere tråder på temeaet...

//Morten
    Innstillingene til Happauge finnes det en egen plugin for til MCE, titt på The Green button. Da slipper du i alle fall å herje i registry

Klikk her for å laste ned

Håper det hjelper mht bildekvalitet!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TH
    Jeg ble nødt til å kjøre VGA på min LCD-TV, snakk om nedtur..
    Er kvaliteten så mye dårligere?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •