Hjelp til skjermkort/lydkort til min nye HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer tendenfan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til skjermkort/lydkort til min nye HTPC

Hei

Har i dag en pc som jeg ønsker å "bygge litt om" for å bruke den som HTPC. Den inneholder følgende

XP2000 prosessor (med ei vifte som bråker alt for mye) ops: SKAL BYTTES!
    MSI K7N420 Pro hovedkort (med integrert skjerm-/lydkort)
    512 MB DDR RAM
    80 GB HD
    48x CD BRENNER (husker ikke typen)

Hadde tenkt å kjøpe meg: Skjermkort, lydkort og DVD spiller (og ei ny CPU vifte)

Ser på spesifikasjonene at hovedkortet mitt støtter AGP 4x. Vil det si at jeg ikke kan kjøpe f.eks Radeon 9600? (Som vel er AGP 8x). Eller vil det bare si at jeg ikke får utnyttet alle "funksjonene" i kortet??

Kan jeg evt klare meg med en eldre versjon enn Radeon 9600 med bra resulat? Jeg skal kun bruke HTPC'n til å se filmer med (Dvs ingen spilling).

Visst noen har et forslag til lydkort, setter jeg også pris på tips her. (ikke over 1 000 kr)

PS! Har en IBM ilv300 projector (eller X1 om du vil)

Mvh

Tendenfan

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skjermkort? Alle RADEON kort er bra til DVD bruk med HTPC? Selv bruker jeg et vifteløst Sapphire 9000 med bra resultat. Har ikke "ennå" sett vits i å teste de nye DirectX 9 kortene. Benytter dette mot en BG1208s/2.

- Kanskje noen kan avklare om det er forskjell på Overlay/VMR9 mellom "gamle" og nye RADEON...
    - for din PJ ser jeg ingen gevinst, da den krever native oppløsning inn for å gi best bilde?

Lydkort? Hvis, som du sier, spill ikke er viktig (slik som for meg selv) er det beste kortet mht lyd M-audio Revolution 7.1. Dette fikk jeg fra Digitalconnection for under 1000,- (de satte en fordelaktig pris på pakka).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •