Oppløsning HTPC og projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppløsning HTPC og projektor

Hei!

Har en eldre pc jeg benytter som HTPC. Har installert MCE og satt inn et Gforce 5200 grafikkort. Har en en Epson TW10 projektor med 854X480 oppløsning. Jeg bruker VGA kabel mellom HTPC og projektor. Har problemer med oppløsningen på dette. Når jeg satt opp pc bli oppløsningen satt til 800X600, og da hadde jeg bilde i 16:9 format. Når jeg prøvde å forandre oppløsningen til 854-480 blir bildet bare i i 4:3. Det står at den har en oppløsning på 854X480 men bilde er altså bare i 4:3. Nå har jeg store problemer med å få den tilbake til 16:9. Projektoren er jo 16:9. Noen iderer til hva jeg kan gjøre? Har også forsøkt meg med Powerstrip emn uten noen stor sukkess.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje et tåpelig spørsmål, men er du sikker på at projektoren ikke står i 4:3 "modus"?
    Hvilken oppløsning sier projektoren at den mottar?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr sjekket litt mer. Nei projektoren er ikke i 4:3 modus. Når jeg prøver å kjøre videoen min over composite så blir det 16:9 og når jeg starter pc'nstarter den opp i 16:9 men så snart Windows kommer opp går den over på 4:3. Er det noen som kan bekrefte at Gforce 5200 skal kunne kjøre 854 X 480?

Projektoren sier den mottat 640X480 så snart jeg forandrer oppløsningen fra 800X600. Regner med at det må være noe med kortet og oppsettet der.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er samme problem som jeg hadde på 4805'n min, at du må bruke DVI?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei.
    Jeg fikk til slutt 1:1 pixelmapping på TW10'en (sånn ca. i allefall). Sjekk denne tråde: http://avforum.no/forum/showthread.p...highlight=tw10

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk funnet den tråden og prøvd. Problemet mitt er at når jeg prøver å laste disse instillingene får jeg feilmelding i Powerstrip. "Access violastion at address at 004704A8. Read of address FFFFFFFF". Har et Gforce 5200 kort. Kan virke som problemet er at kortet ikke støtter denne oppløsningen. Noen forslag? Kan det hjelpe å bytte kort?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •