HTPC sentral - multisone video og audio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC sentral - multisone video og audio

Heisann,

Jeg er i full gang med å bygge hus og trenger noen råd i forbindelse med video og audio installasjon.

Jeg har et dedikert serverrom hvor jeg ønsker å samle alt av komponenter og datamaskiner. Jeg ønsker også en dedikert medieserver/HTPC som skal levere alt av film og lyd.

Er det mulig å opprette flere soner hvor alt av video og lyd hentes fra en enkelt HTPC, i flere rom uavhengig av hverandre? feks dersom noen ønsker å se film i stuen, mens andre ser en annen film i et annet rom?

Jeg har sett en del på Mastiff sin løsning med multisone audio, men finnes det noe tilsvarende for video, eller må jeg sette opp flere pc'er som forsyner forskjellige soner?

Mvh,

Kim

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av McEwan
    Heisann,

Jeg er i full gang med å bygge hus og trenger noen råd i forbindelse med video og audio installasjon.

Jeg har et dedikert serverrom hvor jeg ønsker å samle alt av komponenter og datamaskiner. Jeg ønsker også en dedikert medieserver/HTPC som skal levere alt av film og lyd.

Er det mulig å opprette flere soner hvor alt av video og lyd hentes fra en enkelt HTPC, i flere rom uavhengig av hverandre? feks dersom noen ønsker å se film i stuen, mens andre ser en annen film i et annet rom?

Jeg har sett en del på Mastiff sin løsning med multisone audio, men finnes det noe tilsvarende for video, eller må jeg sette opp flere pc'er som forsyner forskjellige soner?

Mvh,

Kim
    Hei

Tror ikke dette er mulig. Selv bruker jeg 2 PC'er, en til en trykkfølsom skjerm på kjøkkenet med mediaportal samt Xlobby for multisone/PPC kontroll, samt at jeg også kjører MP på hoved TV'en.

Har gjort det samme som du beskriver ovenfor, har ett dedikert rom med alt av PC'er og forsterkere.

Erfaringer er at opp til 10 meter så går dette greit, vær kritisk mhp hvordan rør du legger (min 50mm diameter samt så rett som mulig) og glem for all del ikke ventilasjon av rommet der du har PC'ene dine i.

Tom

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Distribusjon av lyd til flere rom/soner er ganske greit...
    Jeg har vært igjennom samme leksa, og la meg si det slik at det mye bra på markedet, men det mangler det site lille for at det skal være supert.

Jeg har selv en Russound CAV6.6 matrise forsterker.
    Den kan ha 6 sources og 6 zones. Distribuerer også video, men bare composit, så hvis du mar en stor plasma/ LCD skjerm så er det ikke det ideelt.
    Men til lyd er den genial, noe dyr i norge, men jeg fikk den inn i norge ifra USA og betalte vel ca. åtte tusen for den....

Når det gjelder video, så tror jeg jeg ender opp med klienter i de som som trenger virkelig godt bilde, som stue og tv stue. Russounden kan godt brukes til video distribusjon til kjøkken, bad og soverom etc.

Et råd, trekk nok 20mm rør til alle rom!!! Når du tror du har nok og er fornøyd, gang det med pi. Jeg tuller ikke, du får ALDRI nok føringsrør :-)

Lykke til med huset!

//Morten

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •