During på lyd fra PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

During på lyd fra PC

Hei, har koblet mitt PC lydkort (Soundblaster Audigy) til min Denon reciever og opplever en irriterende "dur" i lyden. Bruker den digitale utgangen på kortet og har fått laget en skjermet kabel som går mot forsterkeren. Systemet står på en jordet strømkurs og jeg skjønner ikke hva som kan være galt.

Noen tips ?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: During på lyd fra PC

Sitat Opprinnelig postet av FireLite
    Hei, har koblet mitt PC lydkort (Soundblaster Audigy) til min Denon reciever og opplever en irriterende "dur" i lyden. Bruker den digitale utgangen på kortet og har fått laget en skjermet kabel som går mot forsterkeren. Systemet står på en jordet strømkurs og jeg skjønner ikke hva som kan være galt.

Noen tips ?
    Har du mulighet til å teste dette med en annen lydkilde enn PCen (f.eks. en stasjonær DVD-spiller)?
    Når du sier "during" tenker jeg først og fremst på brum, noe som kan være en utfordring å finne kilden til og få rettet opp. Men dette er som regel støy som oppstår i analoge kretsløp, ikke digitale.

Mitt første tips blir derfor å se etter feilen andre steder enn i den digitale kabelen. Hvis "duringen" ligger på omtrent 100Hz er det ganske sikkert brum vi har med å gjøre.

Durer det også når du bruker andre lydkilder, i så fall:
    Har du subwoofer? Hva slags kabling har du til den?

Flott om du kan beskrive anlegget ditt som helhet, både komponenter og kabling. Det vil kunne gi bedre forutsetning for feilsøking via dette forumet.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har en eller annen antennekabel inn i anlegget ditt så prøv å kople fra denne. Forskjellig jordings-potensial er veldig vanlig i antenne-uttak til f.eks. kabel-tv.

John Roger

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •