Mer mb jo mer tommer?!?Gir bedre bilde?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mer mb jo mer tommer?!?Gir bedre bilde?

Nå er ikke jeg noen tekniker. Men snakket med en ansatt hos en nettbutikk som sa i forbindelse med kjøp av skjermkort; at hvis du har liten skjerm som f.eks 17" så er høy hastighet(mhz) ønskelig, men ved jo større skjerm jo mer kommer mb til gode!!Radeoen er visstnok tingen har jeg forstått her :lol: Og nå er det jo kommet kort med 256mb, og om halvåret vil jo 512mb ha godt spekter,samt radeon. Så spørsmålet er som følger: Noen som har crt og som har fått testet noen skjermkort med 256mb eller 512 som ser den "store" forskjellen?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Mer mb jo mer tommer?!?Gir bedre bilde?

Sitat Opprinnelig postet av Endorfin
    Nå er ikke jeg noen tekniker. Men snakket med en ansatt på komplett som sa i forbindelse med kjøp av skjermkort; at hvis du har liten skjerm som f.eks 17" så er høy hastighet(mhz) ønskelig, men ved jo større skjerm jo mer kommer mb til gode!!Radeoen er visstnok tingen har jeg forstått her :lol: Og nå er det jo kommet kort med 256mb, og om halvåret vil jo 512mb ha godt spekter,samt radeon. Så spørsmålet er som følger: Noen som har crt og som har fått testet noen skjermkort med 256mb eller 512 som ser den "store" forskjellen?
    Forskjellen her er ikke synlig på 2D, du vil kun merke forskjell når du kjører spill med "tung" grafikk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Størrelsen på skjermen er uvesentlig :roll:

Oppløsningen derimot er veldig viktig :wink:

Jo høyere oppløsning, jo mere minne trenger du til å rendre bildet i.

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begrensningen ligger vel i CRT-en, hvor høy oppløsning du kan kjøre den opp i.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mener jeg også. Tror ikke det er skjermkortet som begrenser mulighetene noe særlig, så lenge du har et nytt og rimelig oppgående kort, vel og merke.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror flerparten av dagens spill klarer seg med 128 MB. Men utviklingen går videre, og etterhvert som vi får kraftigere datamaskiner og større skjermer med høyere oppløsning trenger vi mer og mer RAM på skjermkortet. Utviklingen av grafikkmulighetene på spillene går også hånd i hånd med utviklingen av ny skjermkortteknologi. Med mye minne kan flere teksturer lagres på skjermkortet og gjør det mulig å kjøre med høyere oppløsninger uten at spillet begynner å hakke.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Jeg tror flerparten av dagens spill klarer seg med 128 MB. Men utviklingen går videre, og etterhvert som vi får kraftigere datamaskiner og større skjermer med høyere oppløsning trenger vi mer og mer RAM på skjermkortet. Utviklingen av grafikkmulighetene på spillene går også hånd i hånd med utviklingen av ny skjermkortteknologi. Med mye minne kan flere teksturer lagres på skjermkortet og gjør det mulig å kjøre med høyere oppløsninger uten at spillet begynner å hakke.
    Ja, selvfølgelig. Jeg tenkte i forhold til film. Til spill kan en aldri få godt nok skjermkort. Bare vent og se når Doom III kommer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •