trådløs overføring av live tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

trådløs overføring av live tv?

hei,
    Finnes det muligheter for trådløs overføring av live tv? Jeg vet det finnes en rekke produkter for å overføre digitalt materiale fra PC'n til TV'n og stereoen, men det er kun materiale som er lagret. Jeg har TV kort på PC'n og bruker GBPVR som EPG og MediaCenter på TV'n, men har da koplet PC og TV sammen med kabel. Nå flytter jeg og har ikke lenger samme mulighet for å fysisk kople enhetene sammen. Noen tips?

På forhånd takk

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clas Olson har en enhet som kan overføre rf signaler direkte....

Hvis d var d du ville ha....

Newcomer runesand sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke RF-signaler så har i alle fall Clas en boks som overfører compositt video og audio. Problemet med denne er at den går på samme frekvens som WLAN (2.4GHz-båndet) så det blir lett interferens i bildet hvis du eller naboer har trådløst nett / bruker mikrobølgeovn etc.
    Jeg har brukt en sånn i "nødsfall", men kabel er absolutt å foretrekke.

Et interessant produkt å bruke sammen med GBPVR er Hauppauge MPV, se http://gbpvr.com/pmwiki/pmwiki.php/Manual/MVP
    Jeg har ikke prøvd denne selv, men den skal fungere bra sammen med GBPVR til å se opptak og live TV, og ev. divx-filer fra din PC.
    Denne kan du koble trådløst, og dermed elliminere kablene. Tror 802.11g er å foretrekke.

--
    Rune

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er dette kanskje ikke alles "cup of tea", men om man kjører en Windows Media Center maskin, kan tv-signalet som man forer pc'en med også sendes til Media Center-extendere (f.eks. en xbox 360, "gammel" xbox med "media center extender", eller enkelte hardware-enheter (linksys har en etter det jeg husker)). Med et tv-kort med én tuner kan man da se på det samme som Media Center maskinen, eller om man har 2 (eller flere) tunere kan man se på noe helt annet om man vil. Dette er relativt plug-n-play og OK kvalitet

(har naturlig nok ikke testet på xbox 360 ennå, men har liten grunn til å tro at dette blir dårligere eller mer begrenset enn på xbox med mce extender software).

Det finnes sikkert også noen VLC-stream relaterte løsninger som er OK forutsatt at man har en liten PC i andre enden, men de har jeg beklageligvis lite peiling på

(Kan i parantes bemerke at jeg har satt opp en Windows Media Encoder-løsning som streamer all video som spilles av på min Media Center pc til en lokalnettadresse, slik at jeg kan se det samme på f.eks. min PDA eller hva som helst som støtter Windows Media player-streams. Kvaliteten er ikke 100% pga. enkodingvalg, skal dette bli bra må enkodermaskinen være kraftige (og det er ikke min: )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •