HTPC forslag og muligheter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC forslag og muligheter

Skal sette opp en boks for en kammerat, han er ikke interessert i så kompliserte løsninger så tenkte å gå for Win Media center. Er det slik å forstå at man kan bytte ut selve playern med WinDVD som jo er myyyye bedre enn mediaplayer?

Et annet problem er at han bruker parabol (har både viasat og canal digital abonement), dette vil vel bli et problem slik jeg har forstått det da nevnte MCE ikke støtter DVB-S. Er det signaler fra MS som tilsier at dette blir fikset etterhvert? Skjønner ikke hvorfor de ikke skal ha det når andre har.

Tenkte å gå for en rimelig løsning, rundt 6-8000 alt inkl. Asus hovedkort (evt andre forslag tas imot med takk) med AMD athlon 64 3000+, 250gb hd, 2x512mb ram, nvidia geforce 6600 med 128mb ram uten vifte, nec dvd brenner osv.

I forhold til kasse vet vi ikke helt, vil som sagt ha noe rimelig og helst sort. Flashy display og slikt er ikke nødvendig. Pc'en trenger ikke noen enorm PSU da den ikke skal drive mer enn 1 HD samt lydnivået trenger ikke være lavere enn gjennomsnittlig på en helt grei boks.

Har titta på denne fra komplott:
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309269&cks=PLS

Noen som har noen meninger, forslag, kommentarer?

Tenker også på å kjøpe den MCE fjernkontrollen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med nvidia 430/6150? Integrert hovedkort med purevideo til ca 800,- Jeg tror det er mer enn nok for vennen din.

Jeg _tror_ at 2x256MB ram gir samme ytelse som 2x512MB ram.

Kasse ville jeg har gått for silverstone lc11, men det er en smakssak.

Parabol kan bety at du må bruke s-video inn fra tuner og så fjernstyre denne fra software. Dette er visst integrert i media center, men også mulig med andre pakker. Krøkkete og tap av noe kvalitet, men sånn er det når innholdsleverandørene får bestemme selv.

Selv bruker jeg media portal og er veldig fornøyd med den. Vær obs på at media center visstnok er ganske kresen på hardware.

mvh
    Knut Inge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •