Finurlig "feil" i Mce2005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finurlig "feil" i Mce2005

Kom over et leit problem i dag i mce. Satt i en kopiert film, ja lovlig kopiert. Ripper altid barnefilmene jeg kjøper til min datter, for å slippe den evindelige reklamen før filmen. I dette tilfellet Robotene, Når filmen gikk i gang så pratet de engelsk, selv om alt er satt på norsk i oppsettet for dvd avspilling. Finner ingen mulighet i mce til å switche mellom subs eller audio direkte fra fjerkontrollen.

Tenkte kanskje denne fulgte mediaplayer 10, så jeg satt opp alt til Norsk i instillingene der, men nei, samme sak. Konklusjonen blir da at om du har en dvd film uten meny så kan du bare spille av filmen på engelsk uten subs.????????. Kan seff bruke et annet program, men da må en jo til med mus og tastatur og da forsvinner jo vitsen. Anyone?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det greieste når en ripper barnefilmer er å fjerne all tekst og alle språk uten om det norske. Samt fjerne reklame og trailere slik som du har gjort.
    Da starter filmen direkte.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå til "innstillinger" og velg DVD, der finner du oppsett for valg av språk. Du trenger ikke noe annet enn fjernkontrollen.
    Det hjelper selvsagt lite om du har rippet filmen med feil lydspor. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Det greieste når en ripper barnefilmer er å fjerne all tekst og alle språk uten om det norske. Samt fjerne reklame og trailere slik som du har gjort.
    Da starter filmen direkte.
    Dette gjør jeg jo, men iblandt så sparer jeg på evt engelsk, svensk og norsk tekst eller lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Gå til "innstillinger" og velg DVD, der finner du oppsett for valg av språk. Du trenger ikke noe annet enn fjernkontrollen.
    Det hjelper selvsagt lite om du har rippet filmen med feil lydspor. :wink:
    Som nevnt tidligere så har jeg stilt inn alt dette i MCE under instillinger og DVD, i tillegg så har jeg gjort det samme i Mediaplayer. Har også prøvd å restarte maskina, men uten hell. Hvis jeg har feks Engelsk og norsk tale så er det ikke mulig å switche over til Norsk. Har jeg Svensk eller Norsk tale så starter den automatisk på det lydsporet som er først i rekka.

Har jeg spart på menyen så er det jo ikke noe problem, men man vil jo gjøre det enklest mulig å få igang filmen til barna.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et praktisk tips bare:
    Jeg er heller ikke helt fornøyd med DVD-navigering i MCE. Derfor la jeg snarvei til TheaterTek under Start->Programmer->Tilbehør->MediaCenter->Andre programmer. Dette gjør det mulig å starte TheaterTek fra programmer-menyen i MCE. Siden TheaterTek støtter MCE-fjernkontrollen, går alt som smurt, og jeg får mulighet til å endre lydspor, tekst og vinkel med to trykk på fjernkontrollen mens filmen ruller. CPU-bruken er den samme enten du kjører DVD gjennom MCE eller du kjører MCE i bakgrunnen og DVD gjennom TheaterTek.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt innpå ang. Theatertek: Hvis du legger inn My Movies plugin'en, kan man velge Theatertek som standard videoavspiller. Da får man også opp et valg når man setter inn en DVD: velge å håndtere via MCE eller via My Movies plugin (her: kjøre Theatertek).

Det KAN hende at dette løser evt. problemer (bortsett fra dette med å finne en knapp på fjernkontrollen som bytter audiospor). Titter på løsninger der man kjører MCE fjernkontrollen via Girder og omprogrammerer knapper man sjelden trenger til nye ting (f.eks. de fargede knappene nederst på kontrollen)...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har løst det på følgende måte. La inn Theatertek i Media Center program mappa som tipset. Starter da Theatertek med MCE fjernkontrollen og bruker Imon fjernkontrollen min som er programert mot theatertek.

Må jo strekke meg etter en fjernkontroll til da, litt surt . Men du slipper jo å gå ut i Win med mus for å starte programmet der da. Men det beste hadde jo vært å fått det til å fungere med MCE fjernkontrollen. Skulle vel ikke være noe i veien for at en kunne sette denne opp med Girder. Vi prøver.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey Plasmaboy, fikk du til Theatertek med MCE fjernkontrollen?

P.S. Har satt opp My Movies plug-in'en min skikkelig nå, og når jeg setter inn en DVD får jeg opp 3 valg: MCE, rippe til my movies, eller spille av med Theatertek. Da slipper jeg å starte programmet... men har ikke sett på å bruke MCE fjernkontrollen med MCE ennå. For lite fritid...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •