Fddshow spørsmål og hjelp til forslag om htpc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fddshow spørsmål og hjelp til forslag om htpc

Dette med htpc er nytt for meg. Leste alle Mastif's 9 artikler på hardware.no igår, samt bladd meg litt rundt her i det siste.. Blir nesten sprø

Vil fddshow forbedre bildekvaliteten uansett hva den vises med/på? Tenker da lcd/dlp kontra crt. Har fått med meg at man må opp på rundt P4 3,5Ghz for å håntere dette best mulig.

Per idag sitter jeg med følgende:
    Asus SR7-8X ATX hovedkort
    Intel Pentium P4 Northwood 2,4Ghz
    512MB PC2100 DDR + 512MB PC2700 DDR
    Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP8X, "Ultra/1960" Tv-out,DVI (Skal kjøpes. AGP. Hovedkortet støtter ikke PCIexpress)
    320GB WD 8MB 7200
    Plextor 708-A dvd/cd brenner

Forslag til lydkort mottas med takk. Spiller mye musikk og kobles til Denon 3805.

Skal bygges i Silverstone SST-LC10M+ el. lignende med vifteløs strømforsyning.. Brukes kun til mp3, divx, musikkvideo og dvd.
    Bildekilde vil være Panasonic AE 700 prosjektor.

Høres dette fornuftig ut eller er jeg helt på jordet?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    FFdshow trenger kraftig maskinvare for å fungere optimalt. For ffdshow er det først og fremst raskt minne og mye regnekraft som er viktig. Om en ikke har det er mine erfaringer at en like godt kan droppe ffdshow og heller bruke full maskinvareaksellerasjon fra skjermkortet i stedet. Skjermkortet du har gir veldig gode bilder gjennom nVidia pureVideo dekoderen og f.eks Theatertek.

Angående lydkort så se etter et kort med optisk utgang. Prisen er ikke så viktig, lyden blir den samme uansett. Spiller du spill anbefales et Creative kort.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •