Mangler ved MCE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mangler ved MCE

Jeg har tidligere brukt Beyond og Sage på min HTPC, men har de siste dagene installert MCE. Det er veldige mye som fungerer bra. Blant annet er bildekvaliteten bedre, støtte for tilleggstjenester (nrk, tv2 m.m.) og musikk/foto-delen fungerer bra.

Det er imidlertid to ting som overrasker meg:

1. MCE støtter opp til fire tunere (to doble-tuner-kort), men det er kun mulig stille inn en kanaliste og en signalkilde for alle de fire tunerne. Det blir spesielt vrient for oss som fjernstyrer en parabol og bruker S-videoinngangen. I mange tilfeller er det ønskelig å ta opp via antennesignal (nrk, tv2, tv-norge), dersom parabolen allerede brukes til å ta opp andre ting. Dette er så vidt jeg kan skjønne ikke mulig på MCE. Det gikk imidlertid greit på Beyond og Sage.

2. Mangelfull EPG. For oss som har parabol og gjerne mange kanaler blir EPG i MCE for liten. Blant annet mangler alle filmkanalene til TV1000 og Canala Plus. Det kan imidlertid løses via tilleggstjenesten fra TvOnTime, men det er unødig tungvindt. I tillegg koster det ekstra penger.

Noen som vet om noen snarveier, eller om dette er ting Microsoft jobber med å endre?

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare kjapt innpå. Har lest litt om dette med EPG i diverse fora, og det ser ut til at EPG og flere tunere bare "oppfører seg som de skal" om kanal-listen matcher 100%. Mao. om satelitten din har Disney Channel på 33, og kabel-tv'en har den på 54, sliter du

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •