Problemer med lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med lyd

Hei.

Jeg har koblet til min HTPC som kjører Windows MCE via en DVI-HDMI kabel til skjermen min. Dette fører til at jeg noen ganger ved avspilling av filmer får problemer med lyden. Den blir rett og slett utrolig svak.

Jeg har koblet opp lyd fra PC'en inn i TV'en på riktig måte, og stort sett går dette helt fint, men av og til får jeg altså problemet jeg her beskriver. Noen som har noen idé hva dette kan skyldes ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være varierende lydnivå på filmene du ser på og måten de er encoded på. Kan du finne noe fellesnevner for de gangene lyden er dårlig. Gjelder det en type filer, DVDer, TV kanaler..osv.

AKIRA

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjelder både AVI filer (har ikke sjekket codec'en her...) og DVD'er. Har aldri opplevd noe lignende problem før.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mjØL
    Hei.

Jeg har koblet til min HTPC som kjører Windows MCE via en DVI-HDMI kabel til skjermen min. Dette fører til at jeg noen ganger ved avspilling av filmer får problemer med lyden. Den blir rett og slett utrolig svak.

Jeg har koblet opp lyd fra PC'en inn i TV'en på riktig måte, og stort sett går dette helt fint, men av og til får jeg altså problemet jeg her beskriver. Noen som har noen idé hva dette kan skyldes ?
    Kan det være en "Automatic Volume"-funskjon eller lignende i TV-en som er aktivert? Den skal liksom skru ned lydstyrken når det er høyere volum fra lydinngangen enn vanlig (ved f.e. reklame osv.)
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •