Ny FFDShow sluppet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye versjoner av ffdshow slippes desverre daglig (gjerne fulle av bugs). Det finnes uttallige forskjellige utgaver nå, utviklet i forskjellige retninger og av forskjellige brukere. Ffdshow utgaven som nevnes i linken er utviklet for å støtte flest mulig mer eller mindre kjente codecer. Om fokus på billedkvalitet er like stor som fokus på hastighet rundt dekoding er jeg mer usikker på.

Det er her den store ulempen med open-source og utvikling basert på dugnad kommer inn. Jeg er sikker på at dersom ffdshow var lisensiert og utvilklet av ett selskap ville det vært mye enklere å holde styr på oppgraderinger samt at vi hadde fått et generelt bedre program.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Nye versjoner av ffdshow slippes desverre daglig (gjerne fulle av bugs). Det finnes uttallige forskjellige utgaver nå, utviklet i forskjellige retninger og av forskjellige brukere. Ffdshow utgaven som nevnes i linken er utviklet for å støtte flest mulig mer eller mindre kjente codecer. Om fokus på billedkvalitet er like stor som fokus på hastighet rundt dekoding er jeg mer usikker på.

Det er her den store ulempen med open-source og utvikling basert på dugnad kommer inn. Jeg er sikker på at dersom ffdshow var lisensiert og utvilklet av ett selskap ville det vært mye enklere å holde styr på oppgraderinger samt at vi hadde fått et generelt bedre program.
    Ah..Så det er fremdeles SSE2 versjonen fra Okt. 2004 som er "best"?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke. Synes det er så unødvendig mye surr i versjonene. Den modifiserte utgaven av Andy er jo absolutt ikke spesielt optimalisert for dagens prosessorer og bruker unødvendig mye prosessorkraft i forhold til hva en får igjen.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet v4.5 noen dager nå, ikke den store forskjellen så langt, egentlig ingen som jeg har lagt merke til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •